Tuota lisävarustetta ei ollut vielä keväällä saatavilla SC:hen. Hinta SS:ään oli muuten 640 egee asennettunaBob kirjoitti:Kaikissa bensaturbo SS:issä on tuplaulostulo takavaimentajassa vakiona. Nämä putket ovat kylläkin käännettynä maata vasten - lisävaruste sensijaan on takavaimentaja, jossa on kaksi suoraa kiiltävää putkea ulos (edellyttää leikkauksen tekemistä takahelmaan).Turbo Sensonic kirjoitti:Orkkispakoputkeen saa lisävarusteena tuota tuplapakoputken päätä.arska kirjoitti:Tänään ajelin kaupungille niiden perässä ja huomasin yllättäin risteykseen pysähdyksessä että pakoputkessa olikin 2 rööriä vierekkäin.
-06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 13:03
- Paikkakunta: Helsinki
Re: pakoputki
9-3 SportCombi Linear TurboEdition -06 SCH 1.8t + Hirsch
Re: pakoputki
Eikä ollut muuten vielä syksylläkään. Jotenkin itsellä vaivannut näinkin vähäpätöinen juttu, mutta jos mallivarustelu Vectoria kaupataan urheilullisena ja dynaamisena mutta putki on piilossa eikä merkkiliikkeestä löydy vaihtoehtoa. Ei hyvä. Sopinee kuitenkin tuo SS:n puskuriin tarkoitettu kehys myös SC:n perään, jos haluaa takapöntön vaihtaa ja laittaa putkenpään näkyille.uusi saabisti kirjoitti: Tuota lisävarustetta ei ollut vielä keväällä saatavilla SC:hen. Hinta SS:ään oli muuten 640 egee asennettuna
Onkohan kukaan tän foorumin lukijoista tehnyt tuota aukkoa ja asentanut kehystä (#12 793 160 - GenuineSaab sivu antaa hinnaksi 40$) ?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: pakoputki
Eikä taida olla tulossakaan. Jos ensi vuonna huhujen mukaan tulee facelift 9-3:een niin ei taida olla tehtaalla paljoa intressejä enää tehdä tuota. SS:ään tuli kuitenkin heti alusta lähtien nämä lisävarusteet saataville.Marko A kirjoitti: Eikä ollut muuten vielä syksylläkään. Jotenkin itsellä vaivannut näinkin vähäpätöinen juttu, mutta jos mallivarustelu Vectoria kaupataan urheilullisena ja dynaamisena mutta putki on piilossa eikä merkkiliikkeestä löydy vaihtoehtoa. Ei hyvä. Sopinee kuitenkin tuo SS:n puskuriin tarkoitettu kehys myös SC:n perään, jos haluaa takapöntön vaihtaa ja laittaa putkenpään näkyille.
Ja tuo SS:n kehys ei ainakaan ihan helposti sovi. Takapuskurin alahelma on aika erilainen SS:ssä ja SC:ssä, muoto on SC:ssä ylhäältä katsottuna kulmikkaampi, joten SS:n vähän kaareva kehys ei istu siihen ainakaan niin siististi kuin SS:ään.
En muista onko Cabiin saatavilla tuota kehystä, kun sen takapuskuri on mun mielestäni lähempänä SC:tä kuin SS:n?
Itselläni ei ole 9-3SS tai SC, mutta isännältä tuollainen 1.8t ym. 06. Siinä lienee vielä tämä entiaikainen Garretin ahdin. BSR:ää tässä foorumissa tunnutaan kehuvan paljolti verrattuna OG9-3/NG900-osioon. Miten BSR:än softa käyttäytyy verrattuna esimerkiksi Hirschin tai Nordiciin?
Maptunilta tuntuu myöskin löytyvän ihan asiallinen paketti pikku-turboihin sekä 2.0T:hen:
http://www.maptun.com/webshop/products. ... istorder=1
Nordicin hinta tuntuu olevan korkeampi: http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... sub_page=1 Mistä johtunee?
Onko kenellekään tästä Maptun-virimerkistä kokemusta verrattuna muihin? Ainakin omassa pelaa vallan mainiosti.
Speedparts:n sivuilta näkyy hyvin minkälaista päivitysturboa olisi saatavilla.MHI 14T ~250 hk ja 16T ~280. Sopiiko nämä kiinnityksiltään orginaalin Garretin paikalle?
Maptunilta tuntuu myöskin löytyvän ihan asiallinen paketti pikku-turboihin sekä 2.0T:hen:
http://www.maptun.com/webshop/products. ... istorder=1
Nordicin hinta tuntuu olevan korkeampi: http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... sub_page=1 Mistä johtunee?
Onko kenellekään tästä Maptun-virimerkistä kokemusta verrattuna muihin? Ainakin omassa pelaa vallan mainiosti.
Speedparts:n sivuilta näkyy hyvin minkälaista päivitysturboa olisi saatavilla.MHI 14T ~250 hk ja 16T ~280. Sopiiko nämä kiinnityksiltään orginaalin Garretin paikalle?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täältä löytyy kunnon virisetti 2.0T:hen (entinen Aero):
http://www.nordicuhr.se/main.php?news#52
Täältä osaluettelo:
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS_ ... RT_eng.pdf
Dynokäppyrät:
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS-ST4-1.jpg
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS-ST4-2.jpg
kiihtyvyysajat:
0-60km/h 4,1s
0-100km/h 6,9s
100-150km/h 5,5s
201m 9,9@126,9km/h
402m 15,1@160,1km/h
http://www.nordicuhr.se/main.php?news#52
Täältä osaluettelo:
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS_ ... RT_eng.pdf
Dynokäppyrät:
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS-ST4-1.jpg
http://www.nordictuning.com/stcs/9-3SS-ST4-2.jpg
kiihtyvyysajat:
0-60km/h 4,1s
0-100km/h 6,9s
100-150km/h 5,5s
201m 9,9@126,9km/h
402m 15,1@160,1km/h
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tuossapa oli mielenkiintoista faktaa! Jännästi alkaa tehot nousemaan 5000 rpm :n jälkeen tuossa; tai toisin sanoen: 5000 rpm :n kohdalla on 'laskeuma'.
Maptun.com :n etusivulta löytyy jotain tulevasta samalle moottorille - tosin ei noin rajua tehomäärää.
http://www.maptun.com/
Tuo MHI 16T taitaa vastata aikalailla T5-puolella mm. T25/T28 :n tuotosarvoja.
Maptun.com :n etusivulta löytyy jotain tulevasta samalle moottorille - tosin ei noin rajua tehomäärää.
http://www.maptun.com/
Tuo MHI 16T taitaa vastata aikalailla T5-puolella mm. T25/T28 :n tuotosarvoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ohessa Saabcentralista bongattu BSR - Hirsch vertailu.juhokare kirjoitti:Miten BSR:än softa käyttäytyy verrattuna esimerkiksi Hirschin...?
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... ght=hirsch
Siis se 3. viesti linkissä.
Vääntökäyrä näyttää hieman levottomalta verrattuna Hirschiin. Mutta tehokäyrä osoittaa parempaa maksimia ja on ihan rauhallisen näköinen.
Voiko muuten auton suorituskykyä mitata osaltaan dynokäyrien pinta-alalla määrätyllä kierrosalueella? Maksimeilla ei mielestäni voi kertoa koko auton suorituskykyä - pinta-ala voisi olla hieman kattavampi.
Voiko muuten auton suorituskykyä mitata osaltaan dynokäyrien pinta-alalla määrätyllä kierrosalueella? Maksimeilla ei mielestäni voi kertoa koko auton suorituskykyä - pinta-ala voisi olla hieman kattavampi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Eikö tuosta ole keskusteltu täällä aiemminkin? Nuo käyrät eivät ole kuin korkeintaan suuntaa-antavia, eikä sitäkään tiedä, että mitä suuntaa.
Ja miksikö?
- kaksi eri autoa
- mitattu renkaista
- ilmeisesti manuaalisesti ajettu (kuski ajanut, ei ohjattu tietokoneella) tätä ei kyllä mainita.
Pitäisi olla: sama moottori ja pukilla, tietokone ajaa profiilin. Niinkuin AutoBild ajoi dieselien (volkkari) softat. Tai minimissään autot olisi pitänyt mitata ilman virisoftia, jotta perustaso olisi selvillä.
Ja miksikö?
- kaksi eri autoa
- mitattu renkaista
- ilmeisesti manuaalisesti ajettu (kuski ajanut, ei ohjattu tietokoneella) tätä ei kyllä mainita.
Pitäisi olla: sama moottori ja pukilla, tietokone ajaa profiilin. Niinkuin AutoBild ajoi dieselien (volkkari) softat. Tai minimissään autot olisi pitänyt mitata ilman virisoftia, jotta perustaso olisi selvillä.
Tietysti näin onkin, mutta tarkoitin, että osaltaan (eli on muitakin tekijöitä kuten mainitsit) vaikuttaa pinta-ala käppyröissä enemmän kuin maksimit.
Tämänhän saataisiin aika hyvin selville, jos olisi sama auto, olosuhteet jne., mutta viripaketti eri. Ja tuo käyrien pinta-ala on ollut täällä Saab Klubin foorumilla puheen aiheena joskus muinoin, ja se olikin päähänpisto - tuli mieleen käyristä. Vai tarkoititko tuota yhtä käyrien kuvaketta? ... siitä sitten en ole ollut tietoinen.
Tämänhän saataisiin aika hyvin selville, jos olisi sama auto, olosuhteet jne., mutta viripaketti eri. Ja tuo käyrien pinta-ala on ollut täällä Saab Klubin foorumilla puheen aiheena joskus muinoin, ja se olikin päähänpisto - tuli mieleen käyristä. Vai tarkoititko tuota yhtä käyrien kuvaketta? ... siitä sitten en ole ollut tietoinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
On keskusteltu - pistin linkin uudelleen, koska asia sivusi sitä.MRe kirjoitti:Eikö tuosta ole keskusteltu täällä aiemminkin? Nuo käyrät eivät ole kuin korkeintaan suuntaa-antavia, eikä sitäkään tiedä, että mitä suuntaa.
Ja miksikö?
- kaksi eri autoa
- mitattu renkaista
- ilmeisesti manuaalisesti ajettu (kuski ajanut, ei ohjattu tietokoneella) tätä ei kyllä mainita.
Pitäisi olla: sama moottori ja pukilla, tietokone ajaa profiilin. Niinkuin AutoBild ajoi dieselien (volkkari) softat. Tai minimissään autot olisi pitänyt mitata ilman virisoftia, jotta perustaso olisi selvillä.
Parempia käppyröitä (kuvaamallasi tavalla laadittuja) otetaan vastaan, jos on tiedossa - Kiitos!
Tarkoitin tuota Bobin laittamaa linkkiä. Viittasin epäselvästi, sori. Olen samaa mieltä kanssasi tuosta pinta-alasta, terävä huippu ei kerro yhtään mitään.Vai tarkoititko tuota yhtä käyrien kuvaketta?
Ei ole tiedossa, mutta ei se muuta tuon käyrän puutteita mihinkään.Parempia käppyröitä (kuvaamallasi tavalla laadittuja) otetaan vastaan, jos on tiedossa - Kiitos!
Kumma, ettei mikään "virityslehti" ole ottanut asiaa ajaakseen. Toisaalta Saabbi on marginaaliauto verrattuna vaikka Volkkariin tai Opeliin, niin todennäköisesti testit tehtäisiin kuitenkin niillä.
Virisoftien valmistajia mokoma vertailu ei kiinnosta. Paitsi tietysti sitä yhtä joka olisi paras.
Kiinnostusta olisi täälläkin päässä tuolla tavalla mitatuista käppyröistä. Jopa niinkin, että moottori kokonaan irti autosta ja ohjataan tietokoneella myllyä ja luodaan luontoa vastaavat olosuhteet (tuuli yms.) - saataisiin tarkat arvot jopa tarkemmat kuin penkissä ajetut - sain ainakin tällaisen käsityksen eräältä mittaajalta ja oma järkikin sanonee samaa. Jos jopa tuota tarkoitit. Mahtaa viedä euroja jonnin verran.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003