Kierrosluvun mittaus testipistokkeesta?
Kierrosluvun mittaus testipistokkeesta?
Onnistuuko 900 kaasutinmoottorin kierrosluvun mittaus testipistokkeesta esim. jännitemittarilla? Sähkökaavion mukaan näyttääpi kierroslukumittarin johto menevän testipistokkeelle liittimeen 5.
Vaan minkälaista tulosta tuosta pistokkeesta sitten tulee ulos? Eri jännitettä kierrosten mukaan vai mitä? Vertailukohteenahan voisi tällöin kenties käyttää autoa, jossa kierroslukumittari on. Mittaa kierroslukumittarillisen auton testipistokkeen 5-navan jännitteen 850rpm ja 1350rpm kierroksilla ja säätäisi sitten tyhjäkäynnin ja nopean tyhjäkäynnin saman jännitteen mukaisiksi tuossa kierroslukumittarittomassa autossa.
Vai löytyykö jostain dokumenttia, jossa kerrottaisiin, mitä tuosta testipistokkeen navasta pitää tulla ulos missäkin tapauksessa?
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... r/2203.gif Tämän mukaan nopassa kierroslukusignaali otetaan puolan miinusjohdosta. Onko signaali yhteensopivaa satkun kierroslukusignaalin kanssa? Vai onnistuuko tässä tapauksessa mittaus niin, että mittaa nopasta jännitteet tietyillä kierroksilla puolan navoilta ja säätää satkun kierrokset näitten jännitteiden mukaan?
Vaan minkälaista tulosta tuosta pistokkeesta sitten tulee ulos? Eri jännitettä kierrosten mukaan vai mitä? Vertailukohteenahan voisi tällöin kenties käyttää autoa, jossa kierroslukumittari on. Mittaa kierroslukumittarillisen auton testipistokkeen 5-navan jännitteen 850rpm ja 1350rpm kierroksilla ja säätäisi sitten tyhjäkäynnin ja nopean tyhjäkäynnin saman jännitteen mukaisiksi tuossa kierroslukumittarittomassa autossa.
Vai löytyykö jostain dokumenttia, jossa kerrottaisiin, mitä tuosta testipistokkeen navasta pitää tulla ulos missäkin tapauksessa?
http://uk.geocities.com/saab99tips/Wiri ... r/2203.gif Tämän mukaan nopassa kierroslukusignaali otetaan puolan miinusjohdosta. Onko signaali yhteensopivaa satkun kierroslukusignaalin kanssa? Vai onnistuuko tässä tapauksessa mittaus niin, että mittaa nopasta jännitteet tietyillä kierroksilla puolan navoilta ja säätää satkun kierrokset näitten jännitteiden mukaan?
Missä on se testipistoke, ei muista / jaksa lähtä kattoon / ettiin ?
99 tulee ainaki sama johto testipistokkeeseen kuin puolan miinus napaan eli sininen.
99 tulee ainaki sama johto testipistokkeeseen kuin puolan miinus napaan eli sininen.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
99/90 testipistokkeesta ei ole havaintoa, sen verran vähän olen sen pellin alla rymynnyt. 900 se on sulakelaatikossa ihan keulan puoleisessa päässä.toms kirjoitti:Missä on se testipistoke, ei muista / jaksa lähtä kattoon / ettiin ?
99 tulee ainaki sama johto testipistokkeeseen kuin puolan miinus napaan eli sininen.
Pulssia tulee. Vanhemmissa puolan miinukselta, uudemmissa sytytys-yksiköltä. Ei voi mitata yleismittarilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Onko tuo signaali yhteensopivaa vanhemmissa ja uudemissa? Eli jos hankin joko vanhan satkun tai tuplaysin kierroslukumittarin ja koteloin hienosti, voin sillä aina mitata kierrokset testipistokkeelta sekä 900 että 99/90?Mertmi kirjoitti:Pulssia tulee. Vanhemmissa puolan miinukselta, uudemmissa sytytys-yksiköltä. Ei voi mitata yleismittarilla.
Edit: Näillä näkymin tässä tapauksessa lienee "helpointa" kytkeä tuo 90 kierroslukumittari 900:seen väliaikaisesti näin: 900 puolan miinukselta vedetään johto 90 puolan miinusjohtoon, joka irrotetaan puolasta ( Mikäli uuden ja vanhan signaali on samanlaista, vaikka tulee eri paikasta, kytketään "helpommin" vain testipistokkeiden navat 5 yhteen ja irrotetaan puolan miinus nopasta) . 900 akun + navasta vedetään johto 90 sulakkeen 4 lähtöpuolelle ja irroitetaan sulake. Tällöinhän nopassa on vain kierroslukumittari käytössä eikä mitään pitäisi särkyä?
Editedit: Miksi muuten tuossa 900 kytkiksessä kierroslukumittarille tulee kolme johtoa ja 90 kytkiksessä vain kaksi?
Muistelen, että 90 mittari saa maadoituksen koteloinnin kautta. Johtoihin tulee siis vain plussa ja kiekkatieto. Satkun mittarissa maa on kolmas.akyttala kirjoitti:Onko tuo signaali yhteensopivaa vanhemmissa ja uudemissa? Eli jos hankin joko vanhan satkun tai tuplaysin kierroslukumittarin ja koteloin hienosti, voin sillä aina mitata kierrokset testipistokkeelta sekä 900 että 99/90?Mertmi kirjoitti:Pulssia tulee. Vanhemmissa puolan miinukselta, uudemmissa sytytys-yksiköltä. Ei voi mitata yleismittarilla.
Edit: Näillä näkymin tässä tapauksessa lienee "helpointa" kytkeä tuo 90 kierroslukumittari 900:seen väliaikaisesti näin: 900 puolan miinukselta vedetään johto 90 puolan miinusjohtoon, joka irrotetaan puolasta ( Mikäli uuden ja vanhan signaali on samanlaista, vaikka tulee eri paikasta, kytketään "helpommin" vain testipistokkeiden navat 5 yhteen ja irrotetaan puolan miinus nopasta) . 900 akun + navasta vedetään johto 90 sulakkeen 4 lähtöpuolelle ja irroitetaan sulake. Tällöinhän nopassa on vain kierroslukumittari käytössä eikä mitään pitäisi särkyä?
Editedit: Miksi muuten tuossa 900 kytkiksessä kierroslukumittarille tulee kolme johtoa ja 90 kytkiksessä vain kaksi?
900C -86
99/90 kiekkamittariin tulee kellon virtajohto, pulssijohto puolalta/s.yksiköltä ja maajohto.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Operaatio suoritettu. Nopasta puolan maa irti ja sulake 4 pois. Varmuuden vuoksi vielä akun miinuskenkä irti.
Sitten satkusta akulta virtaa sulakkeen 4 lähtöön, maata maapisteestä toiseen ja puolalta johto nopan irroitettuun puolan miinukseen.
Avot!
Nopasta sai käydä lukemassa satkun kierrokset, tyhjäkäynti olikin siellä 500rpm paikkeilla ja nostin vähän. Nopea joutukäynti oli vähän päälle 1000 ja sinne jäi, tarttee joskus korvakuulolta kiertää 200rpm isommaksi..
Sitten satkusta akulta virtaa sulakkeen 4 lähtöön, maata maapisteestä toiseen ja puolalta johto nopan irroitettuun puolan miinukseen.
Avot!
Nopasta sai käydä lukemassa satkun kierrokset, tyhjäkäynti olikin siellä 500rpm paikkeilla ja nostin vähän. Nopea joutukäynti oli vähän päälle 1000 ja sinne jäi, tarttee joskus korvakuulolta kiertää 200rpm isommaksi..
Eipä voi muuta sanoa, kun että kyllä joillain tuota kekseliäisyyttä riittääakyttala kirjoitti:Operaatio suoritettu. Nopasta puolan maa irti ja sulake 4 pois. Varmuuden vuoksi vielä akun miinuskenkä irti.
Sitten satkusta akulta virtaa sulakkeen 4 lähtöön, maata maapisteestä toiseen ja puolalta johto nopan irroitettuun puolan miinukseen.
Avot!
Nopasta sai käydä lukemassa satkun kierrokset, tyhjäkäynti olikin siellä 500rpm paikkeilla ja nostin vähän. Nopea joutukäynti oli vähän päälle 1000 ja sinne jäi, tarttee joskus korvakuulolta kiertää 200rpm isommaksi..

Hieno homma.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tekemisen puute on useimmiten hyvin motivoivaa, kun kerrankin sattuu tilanne, että jotain tekemistä on..MacTurbo kirjoitti:Eipä voi muuta sanoa, kun että kyllä joillain tuota kekseliäisyyttä riittääakyttala kirjoitti:Operaatio suoritettu. Nopasta puolan maa irti ja sulake 4 pois. Varmuuden vuoksi vielä akun miinuskenkä irti.
Sitten satkusta akulta virtaa sulakkeen 4 lähtöön, maata maapisteestä toiseen ja puolalta johto nopan irroitettuun puolan miinukseen.
Avot!
Nopasta sai käydä lukemassa satkun kierrokset, tyhjäkäynti olikin siellä 500rpm paikkeilla ja nostin vähän. Nopea joutukäynti oli vähän päälle 1000 ja sinne jäi, tarttee joskus korvakuulolta kiertää 200rpm isommaksi..![]()
Hieno homma.
