Ohjauspyörän vika
Ohjauspyörän vika
Stereoiden ohjainpainikkeet pelaavat moitteettomasti, mutta töötti (tai miksi nyt kutsutaan) ei tunnu pelaavan. Tarkistin hytin sulakerasian = ei vikaa. Moottoripuolen sulakkeita en ole tarkastanut - liekkö sulakepuolella ollenkaan vikaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ohjauspyörän vika
Tarkistapa äänimerkkitorvien liittimen kiinnitys. Mulla oli se niin hapettunut/ruostunut NG900:ssa, että jouduin uusimaan sen.juhokare kirjoitti:Stereoiden ohjainpainikkeet pelaavat moitteettomasti, mutta töötti (tai miksi nyt kutsutaan) ei tunnu pelaavan. Tarkistin hytin sulakerasian = ei vikaa. Moottoripuolen sulakkeita en ole tarkastanut - liekkö sulakepuolella ollenkaan vikaa.
Toinen äänimerkkitorvista oli myös saanut "pahaa". Ilmeisesti sinne oli mennyt vettä sisälle ja se oli aivan mykkänä. Italialaista "laatutyötä"
Menin Biltemaan, josta ostin uuden äänimerkkitorvisarjan ja abiko -liittimiä. Sitten joutui vähän modaamaan äänimerkkitorvien kiinnitysrautaa, että sai nuo Bilteman romppeet kiinni alkuperäiseen kiinnitysrautaan. Kokeilua ja toimi sen jälkeen hienosti.
Ja tämä em. tarinan kerroin ihan vaan siltä varalta, että itse äänimerkkitorvet olisivat menneet rikki.
P.S. Mun NG900:ssa on kaksi äänimerkkitorvea (kolmas torvi istuu sisällä ratin ja penkin välissä ), mutta OG9-3:ssa voi olla vain yksi äänimerkkitorvi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onko tuo äänimerkkitorven kiinnitin ratissa vai sitten syvemmällä muiden johtojen seassa, joka olisi voinnut hapettua? Onko yleistä, että ratin johto voi mennä poikki? En ole ainakaan ennen tainnut kuulla sellaisesta tätä foorumia lukiessani ainakaan OG9-3:sissa. Vai tarkoitta"poikki" liittimen irtoamista vai rikkoutumista hapettumista vai sekä että?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Itse kyllä hakisin vikaa konetilasta, enkä ratin päästä. Autossa on 2 torvea, jotka näkyy kun nostaa etumaskin irti. Syöttämällä tovelle 12v niin pitäisi ääni kuulua - jos ei, niin torvet vaihtoon, niin kuin Turbo Sensonic ehdottaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Ohjauspyörän vika
Kuka ***keles käskee ajaa autoja suomalaisissa **skaolosuhteissa joissa tulee lunta taivaan täydeltä ja lisäksi teitä suolataan 5/12kk, ei ole autojen vika jos kärsivät?Turbo Sensonic kirjoitti: Italialaista "laatutyötä"
Vieläkin haluaisin tietää onko Saabien pohjat 100% sinkittyjä kuten esim e39 buimureiden, eli tarvitseeko Saabeja suostesuojata altapäin??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Näyttää vika olevan edelleen. Pitänee kokeilla torvien vaihtoa.9-5T kirjoitti:Sanoisin että toimimattomuus johtui kärähtäneestä sulakkeesta mutta itse vika lienee vieläkin olemassa.juhokare kirjoitti:Vika löydetty. Oli sopivasti aikaa tässä tarkastaa. Syötin virtaa torveen ja se tuntui pelaavan moitteettomasti. Ja varsinainen vika oli palanut sulake, joka löytyi konehuoneen puolelta sulakekotelosta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003