Eli tyhjäkäynti ja kulutus kiinostaa. Lisäilmaventtiiliä en ole saanut toimimaan, oon säätänyt sen ihan täysin auki niin paljon kuin säätö antaa periksi, jotta se kylmänä pitää kiekat edes suunnilleen kohdillaan (aiheesta tuolla). Kun koneen ajaa lämpimäksi, kiekat esim. liikennevaloissa on korkeat. No, okei jos lisäilmaventtiili ei toimi ja on auki, niin tietysti kierrokset korkeat, MUTTA... Kun sammutan auton ja annan olla 10min seis ja tääräytän käyntiin, niin tyhjäkäyntikiekat ovat ihan normaalit ja pysyy

Eli mikä helkkari tuolla yksinkertaisessa K-Jetronicissa saa tuollaisia oireita aikaseksi. Sytkäosat vaihdettu noin 100km sitten ja päästöt ok. Jumittaako siellä joku vai mitä helkkaria.
Ilmanputsari vaihdettu noin 6tkm sitten ja polttissuodatin n. 2,5tkm sitten.
Voiskos tuo vika olla tuossa kylmäkäynnistyssuuttimessa tai lämpöaikakytkimessä? Miten tuota kytkintä oikeen mitattiin?
Niin ja kulutus on noussut oireen ilmettyä.