Kuupan ventiilikopan väri vm 79

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
hpjr
"Kaasari"

Kuupan ventiilikopan väri vm 79

Viesti Kirjoittaja hpjr »

Tällä palstalla on käyty vilkasta keskustelua lämmityslaitteen väristä. Kun olen kuuppaa pikkuhiljaa kunnostellut, niin eteen tulee aina uusia pieniä haasteita. Katselin tuossa illan suussa venttiilikopan maalausta ja väriä. Tarkemmin kun rupesi katsomaan niin huomasin, että siveltimellä on vedetty ja kiiltävää mustaa on. Tuli jotenkin sellainen olo, että näinköhän on ollut alunperin? Liekköhän matta tai joku muu alkuperäisempi väri.

Mitäs tähän sanotaan?

Asiasta toiseen; onko ne rompepäivät Tampereella marraskuun viimeisenä lauantaina, Vesku - Pappa taisi jossain yhteydessä siitä mainita?
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Re: Kuupan ventiilikopan väri vm 79

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

hpjr kirjoitti:Tällä palstalla on käyty vilkasta keskustelua lämmityslaitteen väristä. Kun olen kuuppaa pikkuhiljaa kunnostellut, niin eteen tulee aina uusia pieniä haasteita. Katselin tuossa illan suussa venttiilikopan maalausta ja väriä. Tarkemmin kun rupesi katsomaan niin huomasin, että siveltimellä on vedetty ja kiiltävää mustaa on. Tuli jotenkin sellainen olo, että näinköhän on ollut alunperin? Liekköhän matta tai joku muu alkuperäisempi väri.

Mitäs tähän sanotaan?

Asiasta toiseen; onko ne rompepäivät Tampereella marraskuun viimeisenä lauantaina, Vesku - Pappa taisi jossain yhteydessä siitä mainita?
Ensinnäkin kopan väri:

samanlainen "satiinimusta" kuin lämppärikin siis kiiltoasteeltaan. Ei kiiltävä, muttei mattakaan. Ota tuosta sitten selvä :)

Rompepäivä on lauantai 2. joulukuuta Nokialla. Lehteen tulee asiasta ilmoitus. Jos et Hannu ole vielä jäsen, niin kannattaa ryhtyä. :)
Onhan sulla sentään jo yksi museo Saab ja toinen tulossa.
# 419 Vesa Pohjalainen
hpjr
"Kaasari"

Kuupan venttiilikopan väri vm 79

Viesti Kirjoittaja hpjr »

Niinpä minä vähän väristä ajattelinkin, joku puolihimmeä sen täytyy olla. Minulla on muuten molemmissa Saabeissa vm 79 lämppärin väri armeijan vihreä ja näyttävät alkuperäisiltä?

Kyllä sitä kerhoon voisi liittyä vaikkapa vuoden alusta.

Rompepäiville pitää yrittää lähteä!
Vastaa Viestiin