Niinkuin jo edellä mainittiin, supercharging tarkoittaa kaikkea ahtamista. Myös turboahtamista.jmt kirjoitti:Turbo on pakokaasuahtamista, muu ahtaminen on mekaanisella välityksellä esim. remmillä, akseleilla tai rattailla. Jälkimmäisistä on useita nimiä, "supercharging" yksi niistä.
Ennen vanhaan turboahtimiakin kutsuttiin amerikaksi nimellä "turbosupercharger". Näin mm. vanhoissa Amerikkalaisissa toisen maailmansodan aikaisissa lentokoneissa.
Mekaanisiakin ahtimia on monenlaisia ja niillä on erilaisia ominaisuuksia. Roots tyyppiset ahtimet näistä yleisimpiä, mutta ominaisuuksiltaan melkempä huonoimpia. Ne ovat suuria, niillä ei saa kovin paljon ahtopainetta ja niiden tuotto on impulssimainen. Ruuviahtimissa on hyvät ominaisuudet, mutta niiden valmistaminen on kallista. Keskipakoahtimet ovat pieniä ja tehokkaita sekä välijäähdytys helppoa, mutta eivät tuota ahtopainetta pienillä kierroksilla. Lisäksi on muitakin erikoisempia ahtimia, kuten esim. Volkswagenin 80 - 90 luvuilla käyttämä G-ahdin.