Lohkolämmittimen teho?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Lohkolämmittimen teho?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Mikähän on tuon -98-vuoden 9-3:n alkuperäisasennetun lohkolämmittimen teho? Että tietäisi kuinka tehokkaan sisätilanlämmittimen uskaltaa laittaa kun tolpassa on 10A:n sulake.
Viimeksi muokannut ballantine, Pe Marras 03, 2006 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tollasta 800w ne tuppaa olemana.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Orkkis lohkolämppärin lisäksi on ollut 1200w sisälämppäri eikä ole sulake vielä mennyt omasta tolpasta.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Riippuu siitä onko tolpassa molemmille rasioille oma vai yhteinen 10A tappi. 10A kestää noin 2300-2400W. Lohkolämppärit lienee noin 500-600W.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti:Orkkis lohkolämppärin lisäksi on ollut 1200w sisälämppäri eikä ole sulake vielä mennyt omasta tolpasta.
Mulla ihan sama juttu. Defan lohkolämppäri ja 1200W:n sisälämppäri (NG900:ssa), eikä ole vielä vikavirtasuojat paukkuneet.

Muistaakseni Sport Sedanin sisätilalämppäri oli vieläkin tehokkaampi ja lohkolämppäri on kanssa Defa. Ei ole senkään auton lämmitystolpasta vielä vikavirtasuojat paukkuneet.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Toivottavasti ei vikavirtasuoja laukeakaan, silloin on jossain mitä ilmeisemmin vikaa (vuotaa maihin). Sulake on ylikuormitusta varten. :wink:
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

white9-5 kirjoitti:Toivottavasti ei vikavirtasuoja laukeakaan, silloin on jossain mitä ilmeisemmin vikaa (vuotaa maihin). Sulake on ylikuormitusta varten. :wink:
Noissa meidän lämmitystolpissa ei ole lainkaan perinteistä sulaketta.

Jos jos täytyy vaihtaa termiä "vikavirtasuoja", niin käytetään sitten vaikka nimitystä "automaattisulake". Kuulostiko se paremmalta? :wink:

90-luvun loppupuolella nuo kaksi em. olivat ammattitermeinä "synonyymejä". No onneksi ei tarvitse enää päivittäin askarella sähkötöiden parissa, vaan se on nykyään pikemminkin harrastus :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Vitsi vitsinä, eiköhän lopeteta saivartelu ennen kuin kerkeää kunnolla alkaakaan.

nimim. edelleen sähköasentaja :wink:
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Vastaa Viestiin