oven lukko jäässä, ei mennyt kiinni
oven lukko jäässä, ei mennyt kiinni
en löytänyt haulla tällaista tapausta joten lisätään:
ensimmäisen kerran ysiysin ovi teki sen, että ei mene enää kiinni, lukko ei naksahda kiinni kun oven paiskaa. ovi oli "jäätynyt", sisäpuolen nuppikin oli jäässä ja voimalla sain vedettyä sen ulos. ovi saatiin auki mutta nyt ei mene enää kiinni.
onneksi sentään lauantaipäivä ja aikaa askarrella tuon kanssa, olis kiusallista jättää yöksi ovi auki. eli siirryn tästä palelluttamaan sormiani ja palaan raportoimaan kun ovipahvi on irroitettu ja mysteeri selvitetty.
ensimmäisen kerran ysiysin ovi teki sen, että ei mene enää kiinni, lukko ei naksahda kiinni kun oven paiskaa. ovi oli "jäätynyt", sisäpuolen nuppikin oli jäässä ja voimalla sain vedettyä sen ulos. ovi saatiin auki mutta nyt ei mene enää kiinni.
onneksi sentään lauantaipäivä ja aikaa askarrella tuon kanssa, olis kiusallista jättää yöksi ovi auki. eli siirryn tästä palelluttamaan sormiani ja palaan raportoimaan kun ovipahvi on irroitettu ja mysteeri selvitetty.
Viimeksi muokannut lucaf, La Marras 04, 2006 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla jäätyi joskus kahva niin, että ovi ei mennyt kiinni. Se liikkuva osuus kahvasta siis oli jäässä ja kun oven avasi, se jäi sinne kahvan sisään eikä tullut ulos.
Hiustenkuivaaja on tehokas apu. Kokeile lämmitellä kahvaa, joko olis jotain vaikutusta. Jos ei, niin lämmittele sitä lukkoa oven sivusta sekä ovea siltä osin, missä lukko kulkee.
Kaveri kertoi avaavansa Nissanin jäätyneet ovet kaatamalla kuumaa vettä ikkunatiivisteen välistä sisään. Itse en kumminkaan moista tekisi, kai se vesi siellä uudelleen jäätyy kun lakkaa olemasta kuumaa..
Hiustenkuivaaja on tehokas apu. Kokeile lämmitellä kahvaa, joko olis jotain vaikutusta. Jos ei, niin lämmittele sitä lukkoa oven sivusta sekä ovea siltä osin, missä lukko kulkee.
Kaveri kertoi avaavansa Nissanin jäätyneet ovet kaatamalla kuumaa vettä ikkunatiivisteen välistä sisään. Itse en kumminkaan moista tekisi, kai se vesi siellä uudelleen jäätyy kun lakkaa olemasta kuumaa..
No nyt et saa tietää oliko jäätä vivustossa vai kahvassa..lucaf kirjoitti:olin ajanut auton valmiiksi auringon paisteeseen ja se näköjään riitti. pari tuntia "rusketusta" ja ovi taas alkoi toimimaan. ehkä ne sisuskalut olis kuitenkin hyvä rasvata.

Itse olen muuten huomannut, että Saabissa kannattaaa ovenkahvat skrapata aina samalla kuin lasitkin. Auton lämmetessä ne sitten pääsevät paremmin sulamaan ja kuivumaan, kun näkyvää lunta/jäätä ei ole.
Itse lasken kuumaa vettä muovikassiin ja painelen sitä sitten ovea vasten. On toiminut aina.akyttala kirjoitti:Kaveri kertoi avaavansa Nissanin jäätyneet ovet kaatamalla kuumaa vettä ikkunatiivisteen välistä sisään. Itse en kumminkaan moista tekisi, kai se vesi siellä uudelleen jäätyy kun lakkaa olemasta kuumaa..
NG 900S 3d 2.3i -98
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Tänäänkin piti kaverin primeran lukkoja sulatella kyseisellä tekniikalla.moksu kirjoitti:Sama täällä.Hepis kirjoitti: Itse lasken kuumaa vettä muovikassiin ja painelen sitä sitten ovea vasten. On toiminut aina.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit