Käytetty 9-5, automaattilaatikolla...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Käytetty 9-5, automaattilaatikolla...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Mielessäni on käynyt useamapaan kertaan vaihtaa nykyinen autoni saabbiin ja pari 9-5 on tullut eteeni, joista toinen on automaatti ja toinen manuaali.

Molemmilla on ajettu yli 230 000tkm, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, onko noissa ollut tyyppivikoja esim turbon tai vaihteistojen osalta?
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Jos yhtään lohduttaa, niin voin sanoa, että oma ajettu sen 230tkm ja kummassakaan ei ole vikaa. Laatikko on bueno, mutta turbo olisi kannattanut huoltaa jo kesällä, ettei vaan tapahdu kaumeita. Ahdinhan on vähän oikukas siitä milloin se voi hajota. Moottorin pienellä jälkikäytöllä saa varmasti pidennettyä sen ikää reippaasti.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Omassa 279 tkm kilometrejä ja automaatti toimii mallikkaasti. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitoksia vastauksista :-)

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Jotekin kesällä tykästyin saabbiin todella kun kävin ajamassa 9000:lla (2,0 ilman turboa)...kerrankin auto jossa heti tunsi et tää on mulle tehty, penkki eritoten :D

No jos sitä vaan rohkeesti lähtis lähemmin tutustumaan 9-5 turboon...
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Entisellä 9-5 V6:lla + tomaatti oli ajeltu 244tkm ja ei mitään vikaa.Toimii kuin junan vessa.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Viesti Kirjoittaja markkuk »

Omalla saabilla on ajettu 251 ja automaatti toimii eritttäin hyvin..

mutta mitenkäs lastu ja automaattilaatikko?
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

2004 aero ja 80tkm ja huomenna menee venttiilikoneisto vaihtoon. Jos se ei auta, niin sitten laatikko. Tosin on vissiin jokin tyyppi- tms vika, kun on kuulemma ollu muutama remontissa samasta syystä.
Onneksi menee takuuseen. :?
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Siis eivät huollossa tiedä onko vika venttiilikannessa vai vaihdelaatikossa ja vaihtavat kokeeksi kannen..? Minkälainen vika on kyseessä?

Eski
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Siis vaihtavat tänään automaattilaatikon venttiilikoneiston.

Vika sen sorttinen, että nykäisee rajusti autoa, kun laittaa d:n tai r:n päälle. Jos sattuu vähän hätäisemmin nostamaan jalan jarrulta, niin auto pomppaa aika kovin eteen- tai taaksepäin. Sinällään muuten vaihtaa hienosti ja toimii, mutta kuitenkin tuollainen pieni vika. Treen Metron mukaan tätä vikaa on ollut jonkin verran näissä 5-pykäläisissä automaateissa.

Eivät siis tiedä, että auttaako pelkän venttiilikoneiston vaihto.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Okei, vähän tuota jo epäilinkin, mutta tuo venttiilikoneistolla yleensä tarkoitetaan kantta :D

Oma käsitykseni näistä Saabin laatikoista on, että kestävin vaihteisto on vanhempi 4-portainen automaatti.

Eski
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Niin no joo.. laatikkovioista oli tää keskustelu ja sellainen automaattilootasta löytyy, joten... :wink:

Itellä ei ole kokemusta 4-pykäläisestä, ellei sitte sama laatikko ollu ng-turbossa. Siinä (vm. -96) ei kyllä todellakaan toiminu automaatti kovin sivistyneesti, oli aika kamala "paukuttamaan" vaihteita. Kyllä ainaki huomasi vaihtokohdat... :?

Tää 5-lovinen vaihtaa kyllä nätisti ja on mukava.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä äkkiseltään löytänyt tietoa onko GM900:n automaattiloota sama Aisin AW AT50-ECT-i kuin 9-3:ssa ja 9-5:ssa. Kyllähän tuossa omassa AeroWagonissa vaihtamiskohdan tuntee ja tosiaan uudempi 5-portainen on sivistyneempi käytökseltään ja myös kuluttaa vähemmän bensaa. Mutta kestävämpi tuo vanhempi tuntuu olevan, kun niistä ei juurikaan ole kuulunut remonttitarinoita, mutta noita uudempia tiedän jo useamman hajonneen...

Eski
Vastaa Viestiin