Käytetty 9-5, automaattilaatikolla...
Käytetty 9-5, automaattilaatikolla...
Mielessäni on käynyt useamapaan kertaan vaihtaa nykyinen autoni saabbiin ja pari 9-5 on tullut eteeni, joista toinen on automaatti ja toinen manuaali.
Molemmilla on ajettu yli 230 000tkm, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, onko noissa ollut tyyppivikoja esim turbon tai vaihteistojen osalta?
Molemmilla on ajettu yli 230 000tkm, mihin kannattaisi kiinnittää huomiota, onko noissa ollut tyyppivikoja esim turbon tai vaihteistojen osalta?
Jos yhtään lohduttaa, niin voin sanoa, että oma ajettu sen 230tkm ja kummassakaan ei ole vikaa. Laatikko on bueno, mutta turbo olisi kannattanut huoltaa jo kesällä, ettei vaan tapahdu kaumeita. Ahdinhan on vähän oikukas siitä milloin se voi hajota. Moottorin pienellä jälkikäytöllä saa varmasti pidennettyä sen ikää reippaasti.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Kiitoksia vastauksista :-)
Jotekin kesällä tykästyin saabbiin todella kun kävin ajamassa 9000:lla (2,0 ilman turboa)...kerrankin auto jossa heti tunsi et tää on mulle tehty, penkki eritoten
No jos sitä vaan rohkeesti lähtis lähemmin tutustumaan 9-5 turboon...

No jos sitä vaan rohkeesti lähtis lähemmin tutustumaan 9-5 turboon...
2004 aero ja 80tkm ja huomenna menee venttiilikoneisto vaihtoon. Jos se ei auta, niin sitten laatikko. Tosin on vissiin jokin tyyppi- tms vika, kun on kuulemma ollu muutama remontissa samasta syystä.
Onneksi menee takuuseen.
Onneksi menee takuuseen.

TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Siis vaihtavat tänään automaattilaatikon venttiilikoneiston.
Vika sen sorttinen, että nykäisee rajusti autoa, kun laittaa d:n tai r:n päälle. Jos sattuu vähän hätäisemmin nostamaan jalan jarrulta, niin auto pomppaa aika kovin eteen- tai taaksepäin. Sinällään muuten vaihtaa hienosti ja toimii, mutta kuitenkin tuollainen pieni vika. Treen Metron mukaan tätä vikaa on ollut jonkin verran näissä 5-pykäläisissä automaateissa.
Eivät siis tiedä, että auttaako pelkän venttiilikoneiston vaihto.
Vika sen sorttinen, että nykäisee rajusti autoa, kun laittaa d:n tai r:n päälle. Jos sattuu vähän hätäisemmin nostamaan jalan jarrulta, niin auto pomppaa aika kovin eteen- tai taaksepäin. Sinällään muuten vaihtaa hienosti ja toimii, mutta kuitenkin tuollainen pieni vika. Treen Metron mukaan tätä vikaa on ollut jonkin verran näissä 5-pykäläisissä automaateissa.
Eivät siis tiedä, että auttaako pelkän venttiilikoneiston vaihto.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Niin no joo.. laatikkovioista oli tää keskustelu ja sellainen automaattilootasta löytyy, joten...
Itellä ei ole kokemusta 4-pykäläisestä, ellei sitte sama laatikko ollu ng-turbossa. Siinä (vm. -96) ei kyllä todellakaan toiminu automaatti kovin sivistyneesti, oli aika kamala "paukuttamaan" vaihteita. Kyllä ainaki huomasi vaihtokohdat...
Tää 5-lovinen vaihtaa kyllä nätisti ja on mukava.

Itellä ei ole kokemusta 4-pykäläisestä, ellei sitte sama laatikko ollu ng-turbossa. Siinä (vm. -96) ei kyllä todellakaan toiminu automaatti kovin sivistyneesti, oli aika kamala "paukuttamaan" vaihteita. Kyllä ainaki huomasi vaihtokohdat...

Tää 5-lovinen vaihtaa kyllä nätisti ja on mukava.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Enpä äkkiseltään löytänyt tietoa onko GM900:n automaattiloota sama Aisin AW AT50-ECT-i kuin 9-3:ssa ja 9-5:ssa. Kyllähän tuossa omassa AeroWagonissa vaihtamiskohdan tuntee ja tosiaan uudempi 5-portainen on sivistyneempi käytökseltään ja myös kuluttaa vähemmän bensaa. Mutta kestävämpi tuo vanhempi tuntuu olevan, kun niistä ei juurikaan ole kuulunut remonttitarinoita, mutta noita uudempia tiedän jo useamman hajonneen...
Eski
Eski