Tuleva Saabisti kyselee...
Tuleva Saabisti kyselee...
Olen ratkaissut pitkään jo vaivannut asian millainen auto juuri minulle olisi sopiva. 96, 99 ja vanhemmat 900 mallit ovat tuttuja. Nyt olen päättänyt hankkia kaksiovisen 900 mallin vuodelta -94 tai -95. Todennäköisesti tulevalla autolla on ajettu n. 200 000 km. Kysyisinkin moottoreista ja niihin liittyvistä ongelmista. Autoon käsittääkseni saa 2.0, 2.3 ja 2.0 T moottoreita. Mitä hyviä ja huonoja puolia osaisitte kertoa niistä. Myös kori kiinnostaa. Onko ko. vuosimallin koreissa jotain tietämisen arvoista, eli mihin kannattaa ostotilanteessa kiinnittää huomiota. Kiitoksia mahdollisista vastauksista.
-
- "Hölösuu"
"Haku" toiminnolla löytyy paljon asiaa mutta ensin pitää päättää minkä koneen haluat. 2.0T(T5) koneessa paljon viripotentiaalia ja ruiskukoneilla taas paljon varmoja kilometrejä eikä juuri mitään isompia ongelmia. Ongelmakohtia huoltamattomina mm käyttöhihna rullineen, latutri, vesipumppu jne. Ja korissa ongelmia lulla alusta, helposti katkeilevat etujouset jne. On ihan siitä kiinni mitä osaat/haluat itse tehdä. esim ruosteongelmia ovien alaulkoreunoissa ja takaluukun sisäalareunassa jos ei ole ajoissa huomioitu. Siinä alkuun. Jos meisseli kädessä pysyy niin harvemmin mitään ylitsepääsemätöntä 

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Katso myös takapyörän ja takaoven välissä oleva pellinpala. Siinä pitää olla se suojamuovi paikallaan tai ruoste iskee! Avaa myös takaovi ja katso että oven ja takapenkin välisen pellinpalan sauma on kunnossa. Kuuntele konetta apukuskin puolelta. Tasapainoakselin rattaat saattaa kolista = remontin paikka, vaatinee uudet rattaat ja ketjun. Itsellä oli Saab 900 S -94, se uudempi korimalli.