Sähkölasit 2d -> 4d

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Sähkölasit 2d -> 4d

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Olikohan tarpeeksi harhaanjohtava otsikko... Minulla on siis 2-ovisen sähkölasien moottorit ja koneistot, ja haluaisin asentaa ne 4-ovisen etuoviin. Ikkunan mitta on tietysti erilainen, joten koneisto ei mene heittämällä mutta lieneekö tällainen muutos jollakin konstilla molemmista mekanismeista osia yhdistelemällä mahdollinen?
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

edit: netinkäyttöharjoituksia... Laitoin yv:n
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Olisit nyt replynnyt tähän vaan YV:n sijaan, niin tästä threadista olisi jotain hyötyäkin.

Mielestäni 2D:ssä on samat koneistot kuin 4D:n etuovissa. Oletko jo verrannut, etteivät ne sovi?

Siellä ikkunan alareunassa oleva kisko on huomattavasti lyhyempi kuin mitä ikkuna on leveä ja molemmissa korimalleissa ikkunan pystysuunnassa kulkema matka on tismalleen sama.

Summa summarum: pitäisi käydä samat mekanismit ongelmitta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Phor
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: La Tammi 10, 2004 20:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Phor »

EPC antaa 2/3 oviselle ja 4/5 oviselle omat koodit ikkunahissille. Näin muistelin itsekkin. Olin joskus vaihtanut 2/3 ovisesta ikkunahissistä pelkän moottorin omaan 5 oviseen, kun mekanismi on pidempi 2/3 ovisessa. Ongelman tekee oven lukon luokse tuleva kiinnityspiste, joka´on tosiaan erillainen.
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Jope kirjoitti:Olisit nyt replynnyt tähän vaan YV:n sijaan, niin tästä threadista olisi jotain hyötyäkin.
Kyseessä oli vaihtokauppaehdotus :wink:

Ja ikävä kyllä, kaksovisesta nelioviseen ei käy suoraan, koneistot on samat? mutta kiinnitysreiät erikohdissa. kaks käy, mutta lopuissa joutuu soveltamaan
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Seison korjattuna.. Tässä tapauksessa pelkästä moottoristakaan ei liene apua, kun alkuperäiset hissit ovat veiveillä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Vastaa Viestiin