Niin vissiin T7 kansi tuossa SabaT16:n vehkeessä? Tuli ongelmia sen OG:n lämpömittarin anturin sijoituksen kanssa, eikö vaan?
Itse samalla konfiguraatiolla ajavana ratkaisin ongelman niin, että kun siinä 9-5 kannessahan on lähtö ahtimen vesikierrolle ja se Trionic7 vedenlämpöanturi, niin ruuvasin Megan lämpöanturin siihen T7 anturin tilalle (sama kierre, sopi suoraan) ja otin sen vesikierron lähdön käsittelyyn (kun omassa ahtimessa ei ole/ollut vesikiertoa edes) ja porasin siihen hiukan isomman reiän ja tein kierteet. Tähän sitten passasi mainiosti se OG:n lämpöanturi ja nyt toimii kaikki niinkuin orkkiksessakin, koska tuo turbon lähtö on sopivasti kannen vesitilassa ja anturi siis toimii myös ennen termostaatin aukeamista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo T7 kansihan siinä on, mutta lämpötilamittari hajosi muiden (omien) sähkövikojen ansiosta.
Megan anturin laitoin niikuin sinäkin, mutta mittarin anturin laitoin ilmaus ruuvin tilalle termostaattikotelon kanteen (sama kierre). Kansi piti ottaa vanhasta og:n kannessa ku T7:ssa ei ilmaus ollut siinä. Mutta kotelon kannet lähes samanlaisia.
Niin tossa kuvassahan on varmaan etupyörät ilmassa, koska tuo nopeus on og saabin lentoonlähtö nopeus. Paine mittari on varmaankin jäänyt pohjaan ja seos-suhde näyttää mitä sattuu...
Jeps, itsekin harkitsin tuota ilmausruuvin tilalle laittamista. Taitaa olla mullakin tuo OG:n vanha termarikotelo paikallaan ruuveineen, T7 kotelossahan sitä ruuvia ei ole. En sitten kuitenkaan laittanut siihen, koska tuo ruuvihan on termarin jälkeen, ts. oletettavasti alkaa näyttämään järkeviä lämpötiloja vasta sitten kun termari on avautunut? Eihän tuo tietystikkään iso ongelma ole kunhan termari vain toimii - ja jos ei toimi niin sen voinee päätellä mittarista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Joo lämpömittari pompsahtaa aina kun termari rupee avautumaan. Mutta eihän se oo ongelma. Tärkeempää tietää onko kone lämmin kuin kylmä.
Kyllä se loota ainakin vielä kesti. Sen verta lyhkäset välitykset ja yläviritteinen kone, niin ei tartte alakierroksilla väännättää. Mutta kilometrejäkään ei keriinny loppukesästä tulemaan paljoa ja nyt talviseisonnassa.