Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Edit Vigge:
tämä keskustelu perattu pois projekti osiosta, tarkemmin tästä keskustelusta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47646
Suuttimet eivät riitä lähellekkään 500hv.
tämä keskustelu perattu pois projekti osiosta, tarkemmin tästä keskustelusta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=47646
Suuttimet eivät riitä lähellekkään 500hv.
Korjaan,saattaa kovalla mäihällä riittää bensapaineet 6 barissa ja DC arvot lähellä sataa.Varaahan kontillinen noita jos meinaat kikkailla.
1000cc suuttimia saa sopivaan hintaan esim.racers placesta.
Ja mutuna tosta laatikosta,mistään mitään tietämättä,mutta ettei olis yks veto pitävällä kytkimellä ja renkaalla->vainaa? Noh,pito ja etuveto ei kyllä kuulu samaan lauseeseen.
1000cc suuttimia saa sopivaan hintaan esim.racers placesta.
Ja mutuna tosta laatikosta,mistään mitään tietämättä,mutta ettei olis yks veto pitävällä kytkimellä ja renkaalla->vainaa? Noh,pito ja etuveto ei kyllä kuulu samaan lauseeseen.
Niimpä...se sutiminen kyllä säästää laatikkoa joskus. En kyllä edes tiedä mistä vahvistettuja laatikoita tonnariin saa, tai myydäänkö vahvempia sisuskaluja jossain.
Noiden 630cc suuttimien lisäksi voisin tietysti asentaa nuo vakiosuuttimet. Kaverilla on satkussa tuollainen 8:n suuttimet asennus ja vaikuttaa ihan asialliselta.
Noiden 630cc suuttimien lisäksi voisin tietysti asentaa nuo vakiosuuttimet. Kaverilla on satkussa tuollainen 8:n suuttimet asennus ja vaikuttaa ihan asialliselta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tuossa voi olla kyyti kylmää, kunhan saa ensin pitoja vaan renkaalle .
Alle 120kmh vauhdissa tuo varmaan vaan sutii .
Onkohan sitten Suomen tehokkain Tonnari?
Kiva että löytyy innokkuutta toteuttaa tuollaisia hevosvoimahirviöitä.
Tälläisiä projekteja ei oo koskaan liikaa.
Megasquirtillahan 8 suutinta pitäis onnistua.
Alle 120kmh vauhdissa tuo varmaan vaan sutii .
Onkohan sitten Suomen tehokkain Tonnari?
Kiva että löytyy innokkuutta toteuttaa tuollaisia hevosvoimahirviöitä.
Tälläisiä projekteja ei oo koskaan liikaa.
Megasquirtillahan 8 suutinta pitäis onnistua.
900S(T5.5) M1991(KR)
Joo hienoa että näitä pioneerejä löytyy. Tätä projektia seurataan ja onnistuessaan saa varmasti seuraajia. Olisi hienoa nähdä tämä ens vuoden speedpartyissa.Sukellusvene kirjoitti:Tuossa voi olla kyyti kylmää, kunhan saa ensin pitoja vaan renkaalle .
Alle 120kmh vauhdissa tuo varmaan vaan sutii .
Onkohan sitten Suomen tehokkain Tonnari?
Kiva että löytyy innokkuutta toteuttaa tuollaisia hevosvoimahirviöitä.
Tälläisiä projekteja ei oo koskaan liikaa.
Megasquirtillahan 8 suutinta pitäis onnistua.
En ole vielä perehtynyt megan saloihin että onnistuuko 8:n suuttimen ohjaus. Jos ei niin varasuunnitelmia on aina varastossaSukellusvene kirjoitti:Tuossa voi olla kyyti kylmää, kunhan saa ensin pitoja vaan renkaalle .
Alle 120kmh vauhdissa tuo varmaan vaan sutii .
Onkohan sitten Suomen tehokkain Tonnari?
Kiva että löytyy innokkuutta toteuttaa tuollaisia hevosvoimahirviöitä.
Tälläisiä projekteja ei oo koskaan liikaa.
Megasquirtillahan 8 suutinta pitäis onnistua.
Olishan se kiva päästä sinne... kyllä varmaan tulenkin JOS homma etenee suunnitelmien mukaan ja valmistuu joskus.JouniCSE kirjoitti:Joo hienoa että näitä pioneerejä löytyy. Tätä projektia seurataan ja onnistuessaan saa varmasti seuraajia. Olisi hienoa nähdä tämä ens vuoden speedpartyissa.Sukellusvene kirjoitti:Tuossa voi olla kyyti kylmää, kunhan saa ensin pitoja vaan renkaalle .
Alle 120kmh vauhdissa tuo varmaan vaan sutii .
Onkohan sitten Suomen tehokkain Tonnari?
Kiva että löytyy innokkuutta toteuttaa tuollaisia hevosvoimahirviöitä.
Tälläisiä projekteja ei oo koskaan liikaa.
Megasquirtillahan 8 suutinta pitäis onnistua.
Ei ole tarkkaa tietoa vielä minkälaisella bensapumpulla, mutta paljon järeämmällä kuin tuo vakiojkotka kirjoitti:Hieno projekti, päivityksiä odotellessa.
Millä bensapumpulla meinasit noita suuttimia ruokkia?
Homma on vasta alussa mutta yritetään nyt ens kevääksi saada valmiiksi. Intin lykkääminen puolella vuodella koulun vuoksi antaa paljon lisäaikaa projektille.
En tiedä onko tässä projektissa yhtään mitään järkeä, mutta eihän siinä tarvitsekaan olla. Pääasia, että on hauskaa!
Todellinen pioneeri joo, tähän mennessä ei olekaan ollut ainuttakaan 500hp tonnaria ollut olemassaJouniCSE kirjoitti:Joo hienoa että näitä pioneerejä löytyy. Tätä projektia seurataan ja onnistuessaan saa varmasti seuraajia. Olisi hienoa nähdä tämä ens vuoden speedpartyissa.
Mutta ei muuta kuin Teepeelle voimia projektiin. Toivottavasti tällä ei käy niinkuin edelliselle vaiheelle
500kw on aika paljonTeePee kirjoitti:Kyllä nyt on päätetty, että viedään projekti alusta loppuun asti ja niin kauan tehdään töitä että dynolapussa on kolminumeroinen 5:lla alkava teholukema
(dynolapuissa tehot ilmoitetaan yleensä kilowatteina )
Viimeksi muokannut f-19, To Marras 09, 2006 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Toivotaan että tavoite hevoset tulee pellin alle.TeePee kirjoitti:heh... hups yritetään kuitenkin ensin niitä hevosia
Olis jännä tietää onko tämän tehoisia Tonnareita muita Suomessa?
Joskus täällä oli yhden Ruotsalaisen Tonnarista juttua, missä oli n. 600hv.
Tuli katsottua filmipätkä sen kulkemisesta, ihan hyvin näytti liikkuvan .
900S(T5.5) M1991(KR)
Paineen mukaan toiset mukaan ahtovehkeissä.TeePee kirjoitti: Jos asennan molemmat suuttimet (vakiot ja 630cc) niin onnistuuko tehdä niin että esim. ennen 3000rpm on käytössä vain vakiosuuttimet ja sen jälkeen tulisi mukaan nuo isommat suuttimet. Tai vaikka niin että tietyn ahtopaneen saavutettua isommat suuttimet tulevat mukaan. Ajattelisi että saisi tuon tyhjäkäynnin toimimaan paremmin siten.
Höpöhöpö.Megalla onnistuu kyllä 8 suuttimen ohjaus, vaikka DualTablella. Muutenkin noissa teholuokissa se on käytännössä pakollista jos haluaa edes jonkinlaisen "katuauton". ~1000cc suuttimilla 2-litraisessa tyhjäkäynnin ja matalalla kuormituksella ajamisen kohilleen saaminen on hyvinkin paljon niin ja näin.. jo 630cc/min on siinä rajoilla, varsinkin jos ei käytä extran hires-koodia tai MS-2:sta.
Entä onko tuo 500hp+ pyöriltä vai moottorista?Sukellusvene kirjoitti:Olis jännä tietää onko tämän tehoisia Tonnareita muita Suomessa?TeePee kirjoitti:heh... hups yritetään kuitenkin ensin niitä hevosia
Joskus täällä oli yhden Ruotsalaisen Tonnarista juttua, missä oli n. 600hv.
Tuli katsottua filmipätkä sen kulkemisesta, ihan hyvin näytti liikkuvan .
Kyllähän noita 500hp tonnareita tai ainakin hyvin lähellä on Suomessakin luultavasti useampikin jo. Ruotsissa varmasti todella monta.