AEROSTA

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itsellä kun on tuota hirschin kamaa, ja kaverilla vakio aero, niin suurin ero on keskikierrosalueella, eli 2500 - 4000 välillä. Oma ottaa helpommin kierroksia, voimaa enemmän eli vääntöä. Valitettavasti kaverilla 00 vm ja itsellä 02 vm joten vuosimalli erotkin voivat vaikuttaa asiaan, molemmat manuaaleja. Ja kyllähän kiihtyvyys on hyvä myös alle 2000 rpm jos ajellaan normaalissa liikennevirassa.Olen ajannut myös automaatti aerolla ja tuntuma on kyllä erillainen, automaatti lähtee tiukemmin alhaalta eli helppo kiihdyttää kenen vaan, manuaalissa joutuu keskittymään tosissaan, jos meinaa kiihdyttää alhaalta kunnolla.
Ajelin muuten tuossa V70 volvon vapari 170 hp ja tuntui, että onko autossa moottoria ollenkaan eli kyllä tuohon alhaalla olevaan voimaan tottuu nopeasti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ansis kirjoitti:Minua ei saa edes aseella uhaten kiihdyttämään omalla autolla täydellä kaasulla alle 2000 rpm, koska ei ole kiinnostusta rikkoa oman auton vaihdelaatikkoa.
Mitäs tuo tarkoittaa? Kierrokset alle 2000 ja sitten pedaali pohjaan?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

TeknikensVärldistä löytyi hieman lisää testejä ja mittauksia:

http://www.teknikensvarld.se/files/TV00 ... _V70T5.pdf
http://www.teknikensvarld.se/files/TV05 ... vsaudi.pdf
http://www.teknikensvarld.se/files/TV04 ... v70_95.pdf
http://www.teknikensvarld.se/files/TV03 ... hirsch.pdf

Tässä vertailutiedot järjestyksessä Aero M2000, Aero M2003, Hirsch305hv M2003 ja Aero M2006.
0-70kmh 4,9s / 4,54s / 5,03s / 4,2s (eli M2006 on nopein ja Hirsch hitain).
0-100kmh 7,7s / 7,53s / 7,18s / 6,9s (jälleen M2006).
0-130kmh 11,4s / 11,54s / 10,87s / 10,4s (edelleen M2006).
0-160kmh ei mitattu / 17,38s / 14,63s / 16,4s (nyt Hirschin teho alkaa näkyä)
0-200kmh ei mitattu / 29,37s / 23,16 s / 27,3 s (Hirsch jyrää)
0-402m 16 s / 15,5 s / 15,29s / 15,0s (jopa tässä M2006 on nopein)
70-130kmh 6,5 s / ei tietoa / 5,84s / 6,2s

Eli kyllä niissä eri vuosimalleissa jotain eroa on ja aika selvä ero tuossa uusimmassa versiossa on vanhempiin. M2006 on automaattivaihteistolla ja muut manuaaleja. Pitäisi vielä nähdä mitä Hirsch on saanut aikaiseksi uusimmalle versiolle...

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo eli onhan niissä selkeä ero. Nyt vaan mietityttää että miksi meijän talouden M2001 aero menee pitkälti noita tossa ilmotetun M2006:n lukuja. Mitään merkkejä mistään virittämisestä en oo löytäny. :?: Hmm..
Aki Peltola #1132
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Löysin vielä TM 19.03 jutun Tuningia tehdastakuulla, jossa hirsch saabille mitattiin 0-100 km 6,7 ja 400m 14,8, sentronic automaatti wagon kyseessä. Luvattut arvot 6,4 manuaalilla ja 6,6 automaatilla jutun mukaan. Eli aika lähelle pääsivät.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin