Saab 900 -89 koneen öljyvuoto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

Saab 900 -89 koneen öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Dino »

Tällasta asiaa olisin kysellyt kun talossa on pari saabia ja toinen niistä nyt pienessä rempassa. Remppa vehkeestä on nyt kone irrallaan niin mitähän stefoja / tivareita kannattaisi vaihtaa siihen nyt kun se on nokalta pois? Vaikka ihan varmuudeksi. Kone oli suht öljynen sieltä tulipellin puolelta joten joku stefa ilmeisesti laske läpi jonkun verran. Kilometrejä motorilla on takana vasta 56 000km.

Koneen tyypistä en osaa ihan varmasti sanoa mutta veikkaan sitä OG koneeksi ja yhdellä kaasarilla tuo ainakin on. Tarkemmin en osaa sanoa kun on sen verta uusi tuttavuus vielä.

Kaikista vastauksista suuri kiitos.

http://dinoracing.no-ip.info/Saab_900_89/index.html

Dino
Viimeksi muokannut Dino, Ke Marras 08, 2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Emminä mistään oikeasti tiedä, mutta eikös se öljypumpun kannen O-rengas ja kampiakselin stefa ole ne paikat tulipellin puoleisessa päässä, jotka vuotavat. Itsellä myös menossa vaihtoon viikonloppuna.
Yläpäästä olen vaihtanut venttiilikopan tiivisteen, virranjakajan O-renkaan ja bensapumpun O-renkaan sekä laittanut bensapumpun jalan alle tiivisteliimat ja yläpää pitää viimeinkin öljyä.

Koneen takapäästä eli keulan puolelta kannattaa ilmeisesti myös se kampuran stefa vaihtaa, mutta se onnistunee ilmeisesti vain kun kytkin on irti ja kannattaa tehdä kytkinrempan yhteydessä. Oma auto ei onneksi laske öljyä vielä sieltä, mutta tarttee koputtaa puuta..
Toivottavasti ei ala sieltä puskemaan sittenkun yläpää ja koneen etupää ovat tiiviit.

Edit: Ja eikös tuo sulla sitten ole samainen kone kuin mulla tuossa vm.90 900c:ssä, H-kone ja yhdellä kaasarilla. Se kaikista varmin laitos. :D
Vastaa Viestiin