Mikä soi taustalla ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Iskariot
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Saappi Kuski kirjoitti:Mulla oli jóskus Ibanez "Les Paul". Hupaisa juttu, se oli lankultaan täsmälleen kuin oikea LP, kaarevaa kantta ja potikoita/painoa myöten. Soittotatsi oli sitten aika heikko ja mikit huonot.
Itsellä on tuollainen Ibanez LP Custom (2350cs) vuosimallia 1977. Soittettua tuolla tulee vähemmän mm juuri tuhnujen mikkien (vintagea!) ja vireongelmien takia. Ostin kuitenkin joskus 10 vuotta sitten ensimmäiseksi kitaraksi ja jokait sillä perusjutut opetteli.

Käyttökitarana on nyt Jacksonin japsi Randy Rhoads -malli (RR-X) jossa SD Custom tallamikkinä. Ja musamakuhan on yllättäen tuonne hevistä raskaampaan päin. Jostain syystä vain aivan kauhea Explorer-kuume päällä...

np: koulun kirjaston taustahäly
#2029 Kari Kutuniva
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Kiitokset linkistä! Eihän tuolla kielet maksa paljon mitään verrattuna Suomen hintoihin! Blue Steel 10/46 setti 7,90€ (mulla on tuossa vastaava avaamaton paketti joka on ostettu fazerilta niin päällä lukee 14€ :roll: Taidankin tilata kerralla useampia ja
laitetaanpa samalla juhlan kunniaksi myös Warwickin jatsimieheenkin uusi setti tilaukseen.. Pelkästään siinä säästää jo yli 2kymppiä..
:roll:
No nyt sai sitten selville, mikä on kielien "nykyhinta" täällä Suomessa. Kiitos! Eli kannattaa edelleen tuoda noita kieliä roppakaupalla Itävallasta tai sitten tilata tuolta Lortofthestringsistä. Tolla firmalla on vielä tuo postimaksuhomma etunaan esim. Thomanniin verrattuna, joka laskuttaa tilauksesta kuin tilauksesta 20 euroa käsittely- ja postikuluja. Ihan kohtuullinen summa, kun yhdistää sen jonkun kalliimman musiikki-instrumentin tilaamiseen, mutta aika kallista, jos aikoisi vain tilata puolentusinaa kielisettiä :roll:

Jotta tämä offtopic -aihe ei menisi aivan offtopiciksi, niin autossa soi tällä hetkellä Kamelot - Karma.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Iskariot kirjoitti:Itsellä on tuollainen Ibanez LP Custom (2350cs) vuosimallia 1977. Soittettua tuolla tulee vähemmän mm juuri tuhnujen mikkien (vintagea!) ja vireongelmien takia.
Mun Ibanezin PF200 on vuodelta 1979. Ibanez RG550 on 80 -luvun loppupuolelta, samoin kuin tuo Charvel. Mun eka kitara (halpa japsilespaulkopio) on jostain vuodelta 1980-1982. Akustinen Landola on myös jostain 80 -luvun loppupuolelta. Tehty mulle erikoistilauksesta, koska heillä ei ollut vasurimallia valikoimissaan. Se huono puoli tuossa on, että kaula on oikeakätisen kitaran kaula ja näinollen kaulan sivussa/reunassa olevat "merkkipallot" on väärällä puolella :roll: Onneksi kaulan "päällä" olevat "merkkipallot" ovat kuitenkin yleensä symmetrisesti keskellä, joten ne ovat oikealla paikallaan.

Tosta sun Ibanezistahan saisi varmaan vielä hyvän skeban. Paremmat mikit (esim. EMG81) ja joku hyvä virityskoneisto, niin homman pitäisi olla hoidossa. Toi mun japsilespaulkopiokaan ei pysynyt lainkaan vireessä alkuperäisellä virityskoneistolla, joten vaihdoin tilalle Schallerin virityskoneiston, niin johan rupes pysymään vireessä.

Noista hevikepeistä: edelleen tekis mieli jotain 7 -kielistä sähkistä ja tuota BC Richin "lepakkomallia", sillä se on tosi cool :twisted:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Iskariot kirjoitti:. Ja musamakuhan on yllättäen tuonne hevistä raskaampaan päin. Jostain syystä vain aivan kauhea Explorer-kuume päällä...
Tuo minun Explorer on mielenkiintoinen tapaus. Se ei ole Gibson, vaan käsityönä minulle tehty. Täyttää muuten Gibsonin mitat ja materiaalit mutta kaulan profiili on hieman litteämpi. Sitten siinä on ne aiemmin mainitut Seymour Duncanin mikit. Lisäksi molemmille mikeille on laitettu switchit joilla ne saa soimaan normaali humbucker -tilan lisäksi single coilina tai humbuckerina puoliteholla. Soundivalikoima on siis aika laaja varsinkin kun pelaa vielä volumeilla.
Hyvä kitara blues/rock touhuihin. Oli todella vaikea löytää sille hyvä laukku! Gibsonin oma maksaa nimittäin.. yllättäen aika paljon :roll: Kuitenkin vuosia sitten tärppäsi keltaisesta pörssistä. Exploreriahan on kopioitu älyttömästi ja joku suostui myymään minulle jonkun vanhan edesmenneen Hamer Explorerin laukun joka sopi tismalleen mittoihin.

PS. ja tottakai Oulussa musamaku on kaikilla "raskaampaan päin" Ouluhan on Suomen Hevipääkaupunki :wink: )
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Entisenä hyvinkääläisenä voi suositella tätä puljua:

http://www.ruokangas.fi/

Sääli vaan, että tuo firma on tullut "liian kuuluisaksi" ja kitaroiden hinnat ovat karanneet käsistä :roll: Noin 7-10 vuotta sitten tuolta puljulta sai ostettua melko korkealaatuisen telecaster-kopion noin 3500-4000 vanhalla markalla :roll:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti:Entisenä hyvinkääläisenä voi suositella tätä puljua:

http://www.ruokangas.fi/

Sääli vaan, että tuo firma on tullut "liian kuuluisaksi" ja kitaroiden hinnat ovat karanneet käsistä :roll: Noin 7-10 vuotta sitten tuolta puljulta sai ostettua melko korkealaatuisen telecaster-kopion noin 3500-4000 vanhalla markalla :roll:
Ruokangas tekee ihan Uskomattoman hienoja kitaroita. Olen niitä monesti äimistellyt alan tapahtumissa. Onhan näitä Suomessa muitakin mutta tämä erottuu jopa joukosta. Hienoa kun joku osaa hommansa tuolla tavalla ja elättää sillä vielä itsensä.
Onhan nuo kalliita mutta jos vertaa gibsoneihin, esp:n parempiin malleihin tai muihin jenkkikitaroihin fendereitä lukuunottamatta niin eipä ne silleen enää juurikaan hinnaltaan eroa.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Ruokangas tekee ihan Uskomattoman hienoja kitaroita. Olen niitä monesti äimistellyt alan tapahtumissa. Onhan näitä Suomessa muitakin mutta tämä erottuu jopa joukosta. Hienoa kun joku osaa hommansa tuolla tavalla ja elättää sillä vielä itsensä.
Totta. Aikanaan funtsin kitaran teettämistä tuolla, mutta se sitten jäi jotenkin, kun en digannut tuosta Telecasterin muodosta. Nyt kun jo jälkikäteen päässyt kokeilemaan aitoa Fenkun Telecasteria, niin se on helvetin hyvä kitara...
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Joe Walsh: Rosewood bitters

Aamulla kuuntelin Europen Final Countdownin ja Out Of This Worldin, molemmat kokonaan läpi :oops: :lol: :lol:

Illalla vaadin kyllä saada kuulla Glenn Hughesia. Ja livenä!
9000CS 2,3
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Elastinen - Anna soida
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Illalla vaadin kyllä saada kuulla Glenn Hughesia. Ja livenä!
Minä myös! Showtime on kuulemma jossain klo. 23.00 tietämillä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Paul Stanley - Live to Win
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Illalla vaadin kyllä saada kuulla Glenn Hughesia. Ja livenä!
Minä myös! Showtime on kuulemma jossain klo. 23.00 tietämillä.
Jos näet siellä kävelemässä selkävikaisen miehen joka irvistää tuskaa joka askeleen jälkeen niin käy morjestamassa.. Tuli sellainen tälli selkään päivällä jäällä että ilman Burana 800:aa on turha luulla lähtevänsä mihinkään.. :roll:

Taustalla soi Dio: We Rock!
Ajalta jolloin vielä soitti mies ja vehkeet eikä pelkkä nimi. :!:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Jos näet siellä kävelemässä selkävikaisen miehen joka irvistää tuskaa joka askeleen jälkeen niin käy morjestamassa.. Tuli sellainen tälli selkään päivällä jäällä että ilman Burana 800:aa on turha luulla lähtevänsä mihinkään.. :roll:
OK. Jos näet vaalean pystytukkaisen miehen musta nahkarotsi päällä, joka ontuu oikeaa jalkaansa, niin tule juttelemaan. Kaaduin nimittäin tänään himan pihalla olleella "jääkentällä" mennessäni Saabille ja siitä sitten töihin. Oikea polvi on sökönä, mutta lääkäri sanoi, että pitäisi selvitä mustelmilla. Oikeaan käteen tuli pari melko syvää haavaa, joten voi olla kitaransoitto "katkolla" vähän aikaa :roll:

Onneksi tää läppäri säilyi sentään ehjänä, vaikka sekin sai aika kovan tällin pudotessaan jään päälle (oli tosin laukun sisällä).

Ja taustalla soi ja näkyy Axel Rudi Pell - Knight Treasures (Live and more) DVD.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Aphex Twin: Polynomial-C
Lukittu