Koneen iskutilavuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Koneen iskutilavuus

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tässä mietin mahdollisena tulevana tonnarin omistajana sellaista iskutilavuusasiaa.

Kuulin tuossa että 900 ja 9000 malleihin sopis samat lohkot, siis kiinni ja onhan moottorissa samat sylinterimitatkin.

Eikös ne ollukkin: (leveys*iskun pituus, mm)
-kaksilitraisissa 90*78
-2,3 sessa 90*90
-2,1 (vain 900) 93*78

Kuulemani mukaan 900 ei voi laittaa tota 2,3 koska kampiakseli ei mahdu pyörimään.

Mutta entäs jos laittaiskin 9000 2,1 lohkon ja männät sekä 2,3 kampiakselin, eli siis 93*90!

Paljonkohan tällöin mahtaa iskutilavuudeksi tulla? Ja paljonkohan teho nousis? Riippuu varmaan polttoaine järjestelmästä ja viritysasteesta mihin syöttö riittää.
SAAB
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vinolohko B202:seen ei ainakaan voi laittaa 2,3 kampuraa koska ei ole mitään toivoakaan saada sitä pyörimään siellä. Eikös tuo 2,1:kin ole vino? Vai oonko ihan pihalla :roll: No jokatapauksessa ei mun tietääkseni käy ollenkaan laitta 2,3 kampuraa 2,1 lohkoon.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

TeePee kirjoitti:Vinolohko B202:seen ei ainakaan voi laittaa 2,3 kampuraa koska ei ole mitään toivoakaan saada sitä pyörimään siellä. Eikös tuo 2,1:kin ole vino? Vai oonko ihan pihalla :roll: No jokatapauksessa ei mun tietääkseni käy ollenkaan laitta 2,3 kampuraa 2,1 lohkoon.
Noinhan se asia on,ilman mitään todellan radikaaleja muutoksia! :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Vastaa Viestiin