Paneelin säätimien valaistus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Hantte
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Hantte »

Itse kun vaihdoin kaikki kojetaulun ja mittariston polttimot sijaitsi kojetaulussa säätimille kolme eri polttimoa jotka olivat aikaisemmin mainitsemani kaltaisia 1,2W lasikannalla olevia kirkkaita polttimoita.

Minulla oli toisaalta koko kojetaulun etulevy irroitettuna, joten kaikki oli helppo vaihtaa kerralla. Uskoisin että näppäräsorminen ja pitkäpinnainen kaveri kykenee lamput vaihtamaan myös radion aukosta (radion asennuskehys tulee kuitenkin olla irroitettu) mutta tällöin asennusaika voi venyä jopa pidemmäksi kuin jos koko etupaneeli olisi irroitettu (4 erimittaista pystyruuvia joista oikeanpuoleisin hankalasti kojetaulun syvennyksessä - tuhkakuppi pitää vetää ulos jolloin ruuvi näkyy ikäänkuin tuhkakuppisyvennyksen 'katossa').

Nämä ruuvit on helppo irroittaa mutta huomattavasti hankalampi saada takaisin paikoilleen, eritystä huolellisuutta vaaditaan jotta niiden oikea kohdistus ja kierteille nousu saavutetaan. Avainasemassa tässä ovat ehjinä säilyneet etupaneelissa sijaitsevat ruuvien kohdistinholkit.

Polttimot on sijoitettu siten että yksi sijaitsee näkyvällä paikalla pyöreiden säädinten yläpuolella valaisten ne. Toinen on sijoitettu tupakansytyttimen pohjaan valaisten sen sekä takalasinlämmittimen ja varoitusvilkkujen napit. Yksi (oikeammin 2.0W) valaisee 'fasten belts' -huomiovalon, ja on sijoitettu kyseisen valon kohdalle.

Kaikkiin polttimoihin saadaan virta auton johtosarjasta erkanevalla johtimella joka kiinnittyy polttimon kantaan sopivalla liittimellä.

Kullekin valaistavalle kohteelle ominainen väri saadaan aikaan värjätyllä muovilevyllä tai -kalvolla jolloin vältytään värillisten polttimoiden hankinnalta ja käytöltä.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Radioaukosta vaihtuu näppärästi. Se on tosin niitä hommia missä ensin katsotaan tarkkaan missä osa on ja sitten käsikopelolla silmät kiinni hamuillaan (ja kaksimieliset olette oikeassa, kuvaus sopii johonkin muuhun :lol: sori). Itse vaihdoin radioaukon kautta mutta mulla ei ollut edes radion kehystä paikoillaan joten homma oli sitäkin helpompi.

Ja kyllähän siellä on kolme poltinta. Yksi säätimille, yksi röökisytkän kulmalla ja yksi Fasten Belts-valolle.

Katkaisijoiden valot on katkaisijassa itsessään sisällä. Niistä olisi itsellä kysyttävää eli pitäisikö katkaisijoiden valojen kirkastua, kun katkaisija on painettu alas? Merkkivalohan syttyy kojelautaan, kuitenkin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin