Mikä soi taustalla ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tällä hetkellä soi korvat, tinnitus.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Minuteman kirjoitti:Tällä hetkellä soi korvat, tinnitus.
Tinnitus+13.11.+Tampere= Iron Maiden
Kommentteja keikasta?
9000CS 2,3
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei ikävä kyllä johdu Iron Maidenista, muuten kyllä itse aiheutettua.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Minuteman kirjoitti:Ei ikävä kyllä johdu Iron Maidenista, muuten kyllä itse aiheutettua.
Tiedän tunteen :roll: Penskana soitin vuosikaudet rumpuja vaikka minkälaisissa treenikämpissä. Joskus oikein vihloi korvia ja monitorit huusi sataa korvien juuressa.. Kukaan ollu kuullutkaan mistään korvatulpista. Sittemmin autohifiharrastus viimeisteli homman.. Onneksi soi sellaisella taajuusaluella että saa edes yöllä yleensä nukkua.
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Ei ikävä kyllä johdu Iron Maidenista, muuten kyllä itse aiheutettua.
Tiedän tunteen :roll: Penskana soitin vuosikaudet rumpuja vaikka minkälaisissa treenikämpissä. Joskus oikein vihloi korvia ja monitorit huusi sataa korvien juuressa.. Kukaan ollu kuullutkaan mistään korvatulpista. Sittemmin autohifiharrastus viimeisteli homman.. Onneksi soi sellaisella taajuusaluella että saa edes yöllä yleensä nukkua.
No mä en ole vielä ehtinyt näkemään Maidenia (vasta huomenna), mutta mullakin on tuo tinnitus välillä "vieraana". Oikeasta korvasta on laskenut kuulo 10% kitaransoittoharrastuksen seurauksena. Tuli noin 17-27 -vuotiaana soiteltua bänditreeneissä ilman korvatulppia ja sehän tietty kostautui kuulotason laskenemisena ainakin oikeasta korvasta ja välillä esiintyy tinnitusta. Nykyään käytän korvatulppia melkein keikalla kuin keikalla ja kun työkiireiden takia ei ole enää ehtinyt olla noissa bändihommissa ( :cry: ), niin ei tule enää pilattua kuuloa siinäkään mielessä. Toisaalta sääli, sillä on aikanaan tullut investoitua melko hyviin kitarakamoihin ja nyt ne "makaa" lähes käyttämättöminä, mutta ei niitä raaski myydäkään :roll:

Ja sitten asiaan: autossa raikaa tällä hetkellä uusin Tarot - Crows Fly Black.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti: No mä en ole vielä ehtinyt näkemään Maidenia (vasta huomenna), mutta mullakin on tuo tinnitus välillä "vieraana". Oikeasta korvasta on laskenut kuulo 10% kitaransoittoharrastuksen seurauksena. Tuli noin 17-27 -vuotiaana soiteltua bänditreeneissä ilman korvatulppia ja sehän tietty kostautui kuulotason laskenemisena ainakin oikeasta korvasta ja välillä esiintyy tinnitusta. Nykyään käytän korvatulppia melkein keikalla kuin keikalla ja kun työkiireiden takia ei ole enää ehtinyt olla noissa bändihommissa ( :cry: ), niin ei tule enää pilattua kuuloa siinäkään mielessä. Toisaalta sääli, sillä on aikanaan tullut investoitua melko hyviin kitarakamoihin ja nyt ne "makaa" lähes käyttämättöminä, mutta ei niitä raaski myydäkään :roll:

Ja sitten asiaan: autossa raikaa tällä hetkellä uusin Tarot - Crows Fly Black.
Jaksaiskohan vielä kysellä lippua jommallekummalle keikalle.. Ei kyllä sitten YHTÄÄN kiinnosta tuo niiden tasapaksu tuotanto vuodesta toiseen.
Jos soittaisivat sen early days keikan mikä tuli tv:stäkin niin sen voisi käydä vanhojen aikojen kunniaksi katsomassa.
Koko bändi täynnä huonoja kitaristeja ja 2:lla kaavalla tehtyjä biisejä jotka suunnilleen lapsikin osaa soittaa. Ei niinkun musikaalisessa mielessä nappa yhtään.. NO ehkä vähän kärjistin .. :wink:
Ei silti, hyvää keikkaa vaan kaikille, kyllä kai sieltä niitä klassikoitakin tulee varmaan "muutama".

Ei kitarakamoja pidä pois myydä. Niitä pitää ostaa lisää :!: Aina kun ostaa jotain uutta niin innostuu soittelemaan joksikin aikaa ihan eri innolla..

Täällä pauhaa Megadeth: Cryptic Writings
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Koko bändi täynnä huonoja kitaristeja ja 2:lla kaavalla tehtyjä biisejä jotka suunnilleen lapsikin osaa soittaa. Ei niinkun musikaalisessa mielessä nappa yhtään.. NO ehkä vähän kärjistin .. :wink:
No onhan toi Adrian Smith aika hyvä kitaristi. Maidenin ex-vokalisti Paul Di'Annokin kertoi, että se on paras kitaristi, mitä Iron Maidenissa on koskaan ollut.

Katselin noin viikko sitten kotonani Live After Death -DVD:tä ja kyllä molempien kitaristien (Murray, Smith) soolot oli tosi priimoja. Eivät vaan enää soita noita samoja sooloja, vaan soittavat tilalla jotain ihan "hihasta vetäistyä" :roll:

Janick Gers ei mun mielestä ole koskaan soveltunut Iron Maidenin kitaristiksi, mutta esim. Ian Gillanin bändissä 80 -luvun alussa se teki hyviä biisejä. Varmaan viimeinen Iron Maidenin "tosi hyvä" biisi on ollut "Man On The Edge" X -Factor -levyltä (tekijät Bailey/Gers), mutta sen jälkeen materiaali on ollut tosi "tasaista".

Jos haluaa kuulla noita Iron Maidenin varhaisimman tuotannon biisejä (2 ekaa levyä), niin sitten kannattaa ehdottomasti mennä Paul Di'Annon keikalle, jos äijä on tulossa Suomeen konsertoimaan, sillä suurin osa livebiiseistä on noita Iron Maidenin vanhoja biisejä. Nyt joku voisi tietysti sanoa, että miksi ei soita omia soolouran aikaisia biisejään, mutta toisaalta on hyvä, että soittaa niitä biisejä, joita jengi haluaa kuulla.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti:
No onhan toi Adrian Smith aika hyvä kitaristi. Maidenin ex-vokalisti Paul Di'Annokin kertoi, että se on paras kitaristi, mitä Iron Maidenissa on koskaan ollut.

Katselin noin viikko sitten kotonani Live After Death -DVD:tä ja kyllä molempien kitaristien (Murray, Smith) soolot oli tosi priimoja. Eivät vaan enää soita noita samoja sooloja, vaan soittavat tilalla jotain ihan "hihasta vetäistyä" :roll:
Kuuntelepa joskus Live After -levyä (lp/cd) korvakuulokkeilla :) Sitä tuli aioinaan ihmeteltyä miten kitaristeilla ei (ainakin vasen korva, eli Murray) pysy edes perus laukkakomppi kasassa, vaan tulee silleen epätarkasti ja falskisti niinkuin vaikka Andy McCoy:lla :wink: . Ja Live After on sentään tehty aikana jolloin Maiden puski hillittömiä satojen keikkojen kiertueita kerta toisensa perään..
Sitten minua joskus ärsytti tämän McAivon tapa rytmittää biisien eri osia ihan kummallisesti. Tiedätkö siis kun lähdetään ihan eri temmolla toiseen osaan kuin mitä pitäisi. Välillä ihmettelin että miten nuo toiset voi tietää mikä on tempo millä pitäisi soittaa kun vaihtuu ihan erilaiseksi, yleensä liian nopeaksi. Kai siihenkin tottuu kun oppii soittamaan sen kanssa.
Kitaristeja ei tietenkään voi ihan kaikesta syyttää. Bändihän on omituinen siinä mielessä että basisti tekee biisit. Ja ne kuviot on sitten sen mukaisia..
Uudelle levylle on saatu minusta aika hyvät soundit. Muuten olisin mekeinpä sitä mieltä että jos aloitteleva bändi yrittäisi mennä tekemään levyä tuollaisilla biiseillä niin ei saisi edes sopimusta :lol:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Uudelle levylle on saatu minusta aika hyvät soundit.
On vai? Mun mielestä Iron Maidenin levyillä ei ole ollut hyviä soundeja sen jälkeen, kun Martin Birch lopetti levyjen tuottamisen. Steve Harris luuli, että se pystyy itse tuottamaan levyjä, mutta luulo ei ollut tiedon väärti :roll: Joten soundit ovat olleet aika huonot :oops:

Ja kohta täytyykin tästä lähteä levykauppaan ostamaan uutta tanskalaisen Pretty Maidsin "Wake Up To The Real World" -CD:tä. On saanut aika hyviä arvosteluja alan webzineissa ja diggaan tuosta bändistä oikein huolella 8) Eivät ole mitään kaksisia soittajia, mutta tekevät hyviä biisejä ja laulajan laulussa on munaa isolla M:llä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Sitten minua joskus ärsytti tämän McAivon tapa rytmittää biisien eri osia ihan kummallisesti. Tiedätkö siis kun lähdetään ihan eri temmolla toiseen osaan kuin mitä pitäisi. Välillä ihmettelin että miten nuo toiset voi tietää mikä on tempo millä pitäisi soittaa kun vaihtuu ihan erilaiseksi, yleensä liian nopeaksi. Kai siihenkin tottuu kun oppii soittamaan sen kanssa.
No Nicko ei varmaan kuitenkaan ole hirveästi vaihdellut tempoja levyillä, mutta esim. Anthraxin "Among The Living" -levyltä löytyy sellainen biisi kuin "Skeletons In The Closet" (muistaakseni oli toi biisi em. levyltä). Rumpali Charlie Benantella oli joku ihan ihme meininki päällä, kun se lähti äänitysten aikana takomaan kolmatta säkeistöä, sillä se menee huomattavasti nopeammin (en nyt ihan "tuplat", mutta nopeasti kuitenkin) kuin muut aiemmat säkeistöt. Siinä oli muut bändin hemmot ihmetelleet, että mitä helv..., mutta olivat sitten vain soittaneet mukana :wink:

Ja vielä noista Maidenin kitaristeista: jos joku noista kitaristeista on "sloppy" soittamaan livenä, niin se on Janick Gers, sillä ensinnäkin jätkä pitää kitaraa lähes polvissa ja soittaa sitä tosi huolimattoman oloisesti :evil:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti: On vai? Mun mielestä Iron Maidenin levyillä ei ole ollut hyviä soundeja sen jälkeen, kun Martin Birch lopetti levyjen tuottamisen. Steve Harris luuli, että se pystyy itse tuottamaan levyjä, mutta luulo ei ollut tiedon väärti :roll: Joten soundit ovat olleet aika huonot :oops:

Ja kohta täytyykin tästä lähteä levykauppaan ostamaan uutta tanskalaisen Pretty Maidsin "Wake Up To The Real World" -CD:tä. On saanut aika hyviä arvosteluja alan webzineissa ja diggaan tuosta bändistä oikein huolella 8) Eivät ole mitään kaksisia soittajia, mutta tekevät hyviä biisejä ja laulajan laulussa on munaa isolla M:llä.
Tuo Brighter than a thousand suns on ihan pirteä biisi..
Jännä miten ihmiset ajattelee hyvät levyjen soundit eri tavalla :) Varmaan vaikuttaa tottumusten lisäksi kamatkin millä kuuntelee. Minä tykkään hevilevyissäkin selkeistä ja erottelevista soundeista. Tietysti melkein kaikkia nykylevyjä vaivaa tuo kompurointi jolla latistetaan soundit pilalle.

Olen epätoivoisesti taas yrittänyt löytää uusia hyviä bändejä kuunneltavaksi, ei ole tärpännyt pitkään aikaan.. Ongelmana sekin että vaatimukset kasvaa koko ajan kun periaatteessa kuullut jo "kaikkea".
Viimeksi yritin saada Primal Fearista jotain kiksejä.. Siinä on tyypillinen bändi jossa periaatteeessa kaikki on kunnossa. Hyvät soittajat, soundit ja aika huippu laulajakin.. biisit vaan ei ole ihan muutamaan harvaa lukuunottamatta mistään kotoisin.. Eipä sitä kokonaisuutta silloin mikään pelasta :roll:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Saappi Kuski kirjoitti:Viimeksi yritin saada Primal Fearista jotain kiksejä.. Siinä on tyypillinen bändi jossa periaatteeessa kaikki on kunnossa. Hyvät soittajat, soundit ja aika huippu laulajakin.. biisit vaan ei ole ihan muutamaan harvaa lukuunottamatta mistään kotoisin.. Eipä sitä kokonaisuutta silloin mikään pelasta :roll:
Joo, niillä on levyillä aina muutama hyvä biisi, mutta siihen se sitten jääkin. Silti omistan bändin tuotannon lähes kokonaan kahta levyä lukuunottamatta. Hommasin jopa niiden DVD:nkin, mutta siinä ei valitettavasti ole mitään uusimman levyn "Seven Seals" -biisejä, joista jotkut ovat melko hyviä.

Yksi mun kavereista syytti mua myös siitä, että en kuuntele mitään 90 -luvun loppupuolella / 2000 -luvun alussa tehtyä musaa :wink: Mietin vähän aikaa ja heitin sille sitten sellaisen nimen kuin Kamelot. Kaveri oli aivan ihmeissään :wink: Tuo Kamelot taitaa olla noista ulkomaalaisista bändeistä uusin tuttavuus, vaikka olenkin kuunnellut niiden levyjä ekasta levystä lähtien. Suomalaisista bändeistä taitaa uusin tuttavuus olla jyväskyläläinen Machine Men. Nuoria kundeja, mutta varsinkin laulaja on melko hyvä.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, niillä on levyillä aina muutama hyvä biisi, mutta siihen se sitten jääkin. Silti omistan bändin tuotannon lähes kokonaan kahta levyä lukuunottamatta. Hommasin jopa niiden DVD:nkin, mutta siinä ei valitettavasti ole mitään uusimman levyn "Seven Seals" -biisejä, joista jotkut ovat melko hyviä.

Yksi mun kavereista syytti mua myös siitä, että en kuuntele mitään 90 -luvun loppupuolella / 2000 -luvun alussa tehtyä musaa :wink: Mietin vähän aikaa ja heitin sille sitten sellaisen nimen kuin Kamelot.
Sehän on vähän niin että paras hevi rock tehtiin 70-80 luvuilla 8) . Kamelotia on mulla kanssa muutama levy, lähinnä olen kuunnellut tuota Black Haloa. Muutama mukava tuttavuus, esim. Magnitude 9 on tutustumisen arvoinen huonoista levyjensoundesita huolimatta, parantaa levy levyltä, samoin ruotsalainen Majestic on aika virtuoosimaista Malmsteenin kopiointia.. Vanden Plas on ok, samoin esim. Porcupine Tree.
Kitaroista puheen ollen tuossapas http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=41696762 olisi juuri sitä mitä olen ajatellut jo pitkään ja jos lähtöhinta olisi se millä irtoaa niin saattaisinpa vaikka innostua.. Ei vaan voi huutaa tuon hintaluokan kitaraa kokeilematta sitä ensin käsissään :roll:
Tuli tuosta punaisesta sisustasta kitaralaukussa mieleen että kerran olen sellaisen tilaisuuden jättänyt käyttämättä että harmittaa "jonkin verran" vieläkin. Levytukussa oli n.10v sitten valkoinen Les Paul Custom. Siinä oli sellainen "vika" että tuo punainen päällinen mikä tulee otelaudan päälle, oli värjännyt valkoista kantta. Kitara oli myyjän mukaan laitettu aavistuksen verran liian aikaisin laukkuun tehtaalla ja viimeinen lakkakerros ei ollut vielä ihan ehtinyt kuivua. Väriä oli siinä pinnassa sen verran että sen huomasi 10cm päästä kun katsoi ja suunnilleen5x5cm aluella. :roll: Hinnasta kolmasosa pois. Olisi päässyt aika hyvään hintaan sen omistajaksi. Muistan vieläkin kun seisoin siinä ja myyjä sanoi että osta pois jos tarvitset, se ei siinä monta tuntia vanhene.. Eikä sitä kyllä sen jälkeen enää siellä näkynytkään. Olipa sillä kertaa liian iso päätös tehtäväksi ja liian nopeasti..
9000CS 2,3
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Slusnik Luna - Symphony (Performed By The Lowland Orchestra)

http://www.slusnikluna.com/aamukaste5am.php
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Klassikko: Dire Straits - Brothers In Arms (LIVE)
Tätä ei ole vielä kyenny soittamaan hiljasella :D
BMW 320dA Coupe LCI
Lukittu