Kellään toimittajakavereita Hesarissa jotka vois laittaa kyselemään todistusaineistoa ja dokumentaatiota poliisien lainkuuliaisuusgeenistä ja sen paikalleenasentamisesta poliisikoulussa?
Siviilipoliisilla 9-3 SS
Hih, onpas asennevammainen tiedottaja poliisilla.
Kellään toimittajakavereita Hesarissa jotka vois laittaa kyselemään todistusaineistoa ja dokumentaatiota poliisien lainkuuliaisuusgeenistä ja sen paikalleenasentamisesta poliisikoulussa?
Kellään toimittajakavereita Hesarissa jotka vois laittaa kyselemään todistusaineistoa ja dokumentaatiota poliisien lainkuuliaisuusgeenistä ja sen paikalleenasentamisesta poliisikoulussa?
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Mua on selkeesti koitettu provota motarilla siviilin toimesta - nopea kiihdytys takapuskuriin kiinni ja hetken perseessä roikkumista. Tuli niin lähelle että tunnistin ne varmasti poliiseiksi taustapeilistä. Mä kuitenkin epäilin jo kaukaa kyseisen octavian siviiliksi kun se laski ramppia alas. Noita takalasitummennuksin varustettuja oktavia rs:ssiä kun on miekkahihoilla niin paljon, että kaikkiin parempi suhtautua epäilevästi.
Onhan se varmasti usein tuo autoilu, vauhti ja nopeat autot sellasenkin poliisin mieleen ketä tuohon siviilihommaan ryhtyy ja hyvä sitten käyttää "virantoimitusta" verukkeena provosoivassa ajotavassa. Eikä ole kukaan sakottamassa.
Onhan se varmasti usein tuo autoilu, vauhti ja nopeat autot sellasenkin poliisin mieleen ketä tuohon siviilihommaan ryhtyy ja hyvä sitten käyttää "virantoimitusta" verukkeena provosoivassa ajotavassa. Eikä ole kukaan sakottamassa.
Viimeksi muokannut NG900T, Ma Marras 13, 2006 08:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Siviilipoliisilla 9-3 SS
Olipahan ainakin rehellinen, vaikkakin mahdollisesti asenteellinen ja puolueellinen poliisi... sanoi mielipiteensä suoraan sen kummempia kaunistelematta. Puolueellisuus ei sinänsä liene mikään yllätys, mutta asiaahan tuossa pääasiassa oli. Julkaisit vain puolet käydystä kirjeenvaihdosta, joten en ollenkaan yllättyisi jos poliisin kommentti kirjoituksesi hengestä oli aiheellinen. Asialliset syytökset pitäisi kuitenkin ottaa vakavasti ja käsitellä puolueettomasti.Saabikas kirjoitti:
Poliisin vastaus!
Poliisin ei tarvitse provosoida ketään tekemään liikennevirhettä, mutta ihmisiähän hekin vaan ovat, ja pitäähän töissäkin välillä olla hauskaa.
Eipä sillä kuitenkaan ole merkitystä kuka provosoi, tai väittäisitkö puolustukseksesi sakkotilanteessa, että liikennekäyttäytymisesi johtui siitä, että tiesit että yllyttäjä oli poliisi?
Väittäisin, että poliisin riveissä on provoajia suhteessa vähemmän kuin siviilitienkäyttäjissä, joten eipä siitä satunnaisesta (mahdollisesti tahattomasta) poliisiprovoajasta tarvitse välittää ellei se ole vaaraksi liikenteelle. Kaikki provoajat saakoot saman käsittelyn.
Re: Siviilipoliisilla 9-3 SS
Todellakaan poliisiviranomainen ei voi toiminnallaan "provoilla" ihmisiä rikkomaan lakia. Jos töissä pitää olla hauskaa, ehkä tuli poliisisedän valittua väärä ammatti. Poliisiviranomaisilta pitää edellyttää ehdotonta lainkuuliaisuutta. Jos siihen ei ole valmis, ammatinvaihto on ainoa ratkaisu.m&m kirjoitti:Saabikas kirjoitti:
Poliisin vastaus!
Poliisin ei tarvitse provosoida ketään tekemään liikennevirhettä, mutta ihmisiähän hekin vaan ovat, ja pitäähän töissäkin välillä olla hauskaa.![]()
.
Tuossa LP:n ylikonstan vastauksessa särähtää ensinnä silmään se että vaatii todistusaineistoa. Pitääkö siis kansalaisen varautua joka tilannetta kuvaamaan että oikeusturva viranomaisten kanssa ei vaarannu? Tuohon olisi pitänyt vastata että ylikonstan vastauksesta henkii tietynlainen asenne huolestunutta kansalaista kohtaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Siviilipoliisilla 9-3 SS
Eipä tietenkään saa provoilla rikkomaan lakia, eikä ajaa kännissä, mutta silti jotkut yksilöt sitä tekevät, erehtyväisiä ihmisiä kun ovat.Juusokas kirjoitti:Todellakaan poliisiviranomainen ei voi toiminnallaan "provoilla" ihmisiä rikkomaan lakia. Jos töissä pitää olla hauskaa, ehkä tuli poliisisedän valittua väärä ammatti. Poliisiviranomaisilta pitää edellyttää ehdotonta lainkuuliaisuutta. Jos siihen ei ole valmis, ammatinvaihto on ainoa ratkaisu.m&m kirjoitti:Saabikas kirjoitti:
Poliisin vastaus!
Poliisin ei tarvitse provosoida ketään tekemään liikennevirhettä, mutta ihmisiähän hekin vaan ovat, ja pitäähän töissäkin välillä olla hauskaa.![]()
.
Tuossa LP:n ylikonstan vastauksessa särähtää ensinnä silmään se että vaatii todistusaineistoa. Pitääkö siis kansalaisen varautua joka tilannetta kuvaamaan että oikeusturva viranomaisten kanssa ei vaarannu? Tuohon olisi pitänyt vastata että ylikonstan vastauksesta henkii tietynlainen asenne huolestunutta kansalaista kohtaan.
Poliisin pitäisi ihannemaailmassa toimia esikuvana, mutta emme elä ihannemaailmassa vaan maailmassa jossa esim. poliisikaan ei laajasta tiedottamisesta huolimatta tiedä tai välitä miten liikenneympyrässä tai suojatien tuntumassa tulisi käyttäytyä.
Ei missään ammatissa pärjää ilman huumoria, ei edes poliisin ammatissa.
Tuo mikä sinulla särähtää silmään kuullostaa minusta realismilta. Ellei ole minkäänlaisia todisteita tai todistajia tapahtuneesta on vaikea syyttää ketään mistään tai saada tätä edesvastuuseen tekemisistään. Syytön kunnes toisin todistetaan.
Edelleenkään emme tiedä missä hengessä alkuperäinen yhteydenotto poliisin suuntaan oli tehty, joten vaikea sanoa mitään poliisin asenteellisuudesta.
Aika rankasti meni ohi aiheen, mutta menkööt. Sori.
Pakko vastailla vaikka menee niin ohi topikin että heikompaa hirvittää, tulee 300. viesti... JEE!
Huumoriahan poliisillakin pitää olla mutta todellakaan hauskaa ei voi "provoilemalla" pitää. Sellaiset henkilöt eivät kuulu poliisiksi. Kaippa huumorintajun omaava poliisi voi olla myös lainkuuliainen. Ihmiset ovat erehtyväisiä, jos poliisi erehtyy siitä pitää tulla EX-poliisi. Ei se ole tuon ylikonstan päätettävissä uskooko vai ei, asia pitää jokatapauksessa tutkia.
Huumoriahan poliisillakin pitää olla mutta todellakaan hauskaa ei voi "provoilemalla" pitää. Sellaiset henkilöt eivät kuulu poliisiksi. Kaippa huumorintajun omaava poliisi voi olla myös lainkuuliainen. Ihmiset ovat erehtyväisiä, jos poliisi erehtyy siitä pitää tulla EX-poliisi. Ei se ole tuon ylikonstan päätettävissä uskooko vai ei, asia pitää jokatapauksessa tutkia.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Onneksi olkoon!Juusokas kirjoitti:Pakko vastailla vaikka menee niin ohi topikin että heikompaa hirvittää, tulee 300. viesti... JEE!
Huumoriahan poliisillakin pitää olla mutta todellakaan hauskaa ei voi "provoilemalla" pitää. Sellaiset henkilöt eivät kuulu poliisiksi. Kaippa huumorintajun omaava poliisi voi olla myös lainkuuliainen. Ihmiset ovat erehtyväisiä, jos poliisi erehtyy siitä pitää tulla EX-poliisi. Ei se ole tuon ylikonstan päätettävissä uskooko vai ei, asia pitää jokatapauksessa tutkia.
Olet tuossa aivan oikeassa, mutta milläs tutkit, ellei ole silminnäkijöitä tai materiaalia (todistusaineistoa) mitä tutkia? Poliisin työhön toki kuuluu todistusaineiston kerääminen, mutta tuskin se lehti-ilmoittelun välityksellä onnistuu, ei ainakaan luotettavasti tällaisessa tapauksessa. Vaikka epäilty auto ja sitä ajanut kuski paikallistettaisiin, niin tuskin kuski myöntää syyllisyyttään heti kättelyssä vaikka olisikin poliisi. Ellei todisteita tai todistajia löydy, on vaikea langettaa tuomiota.
Jos kyseessä on tuolle ylikonstalle lähetetty "v*ttuilukirje", sopii tuo vastaus mielestäni vallan mainiosti. Jos marssii konstan puheille ja tekee rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön on asia toki tutkittava.
Siis mitä oppikaamme tästä, kun provoilua tapahtuu rikosilmoitus täytyy tehdä. Jos kyseessä oli vi**uilukirje niin asiallinen vaikka vaarallisen asenteellinen vastaushan tuo on.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tuohon Corsaan viritin räpylätelineen niin, että puhelimen näytöstä näkyy suoraan eteenpäin. Taka-ajatuksena oli se, että tarvittaessa saa videokuvaa tapahtumista. Toimii yllättävän hyvin. Työmatkoja tulee aina silloin tällöin kuvattua, muutama 1. luokan ässä on saatu talletettua ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
-
Saabikas
Arvon herroille m&m ja juusokas:
> Tervehdys !
>Ajan vuodessa n. 140tkm. Viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota poliisin
>tunnuksettomien autojen provosointiyrityksiin. Mm. Vt4:lla tätä on
>tapahtunut viime kuukausien aikana enemmän kuin säännöllisesti. Tullaan
>esim. moottoritiellä " konttiin " kiinni, tarkoituksena painostaa
>ylinopeuteen. Törkein tapaus oli tänään aamupäivällä Karkkilan alueella:
>tunnukseton tumma-Mondeo ajoi edelläni 80km/h alueella. Mikäli tiellä oli
>ohituskielto tahi muuten este ohittamiseen niin auto tiputti vauhdin n.
>65km/h. Ohituskiellon päätyttyä vauhti nousi 85km/h. Nopeudet mittasin
>gps:llä, sekä kuvasin tapahtuneen auton kojelautaan kiinteästi asennetulla
>videokameralla. Kokemus on osoittanut, että kannattaa turvata oma
>oikeusturvansa "poliisi-valtio" Suomessa. Mielestäni kyseessä oli selkeä
>yritys saada minut ohittamaan jolloin nopeus olisi noussut yli rajoituksen.
>Tällainen käytös on valitettavasti nykyään erittäin yleistä. Tulen jatkossa
>keräämään materiaalia jotta saadaan autenttista kuvaa liikkuvan poliisin
>työtavoista. Uskon, että media on enemmän kuin kiinnostunut asiasta. Haluan
>huomauttaa, että nämä eivät ole yksittäisiä esimerkkejä vaan törmään näihin
>viikottain.
Tässä tämä oma yhteydenottoni liikkuvaan poliisiin. Kyseisessä tilanteessa autona oli Mb W210 300TDT, navit Medion Advent sekä Pioneer Avic X1 ja kamera Sony DCR-HC16E. Tulivat vastaan ja kääntyivät perään. Käännyin seuraavasta vasemmalle ja vedin heti linja-autopysäkille ottaakseni takin pois. "Kaverit" hidastivat ja ajoivat ohi odottaen, että lähdenkö heidän perään vai vedänkö uukkarin. Lähdin perään, koska sinnehän olin menossa alunperinkin. Rajoitus alueella on 80km/h. Aina mutkassa ja keltaisen viivan aikaan ajoivat keskimäärin nopeudella 65km/h ja heti kun "uraa" aukesi niin vauhti nousi 85km/h:n. Ajelimme tällä tavalla n. 15km kunnes vetivät sivuun ja ajoivat sen jälkeen kontissa n.3km. Pieniä kiihdytyksiä perään ja muuta mukavaa:) Kyllä tässä pelin henki oli aivan selvä. Ja kuten sanoin, näitä on lähes viikottain. Riittää, että autossa on jotain erikoista. Esim. Transitilla ei ole koskaan vastaavia ongelmia.
> Tervehdys !
>Ajan vuodessa n. 140tkm. Viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota poliisin
>tunnuksettomien autojen provosointiyrityksiin. Mm. Vt4:lla tätä on
>tapahtunut viime kuukausien aikana enemmän kuin säännöllisesti. Tullaan
>esim. moottoritiellä " konttiin " kiinni, tarkoituksena painostaa
>ylinopeuteen. Törkein tapaus oli tänään aamupäivällä Karkkilan alueella:
>tunnukseton tumma-Mondeo ajoi edelläni 80km/h alueella. Mikäli tiellä oli
>ohituskielto tahi muuten este ohittamiseen niin auto tiputti vauhdin n.
>65km/h. Ohituskiellon päätyttyä vauhti nousi 85km/h. Nopeudet mittasin
>gps:llä, sekä kuvasin tapahtuneen auton kojelautaan kiinteästi asennetulla
>videokameralla. Kokemus on osoittanut, että kannattaa turvata oma
>oikeusturvansa "poliisi-valtio" Suomessa. Mielestäni kyseessä oli selkeä
>yritys saada minut ohittamaan jolloin nopeus olisi noussut yli rajoituksen.
>Tällainen käytös on valitettavasti nykyään erittäin yleistä. Tulen jatkossa
>keräämään materiaalia jotta saadaan autenttista kuvaa liikkuvan poliisin
>työtavoista. Uskon, että media on enemmän kuin kiinnostunut asiasta. Haluan
>huomauttaa, että nämä eivät ole yksittäisiä esimerkkejä vaan törmään näihin
>viikottain.
Tässä tämä oma yhteydenottoni liikkuvaan poliisiin. Kyseisessä tilanteessa autona oli Mb W210 300TDT, navit Medion Advent sekä Pioneer Avic X1 ja kamera Sony DCR-HC16E. Tulivat vastaan ja kääntyivät perään. Käännyin seuraavasta vasemmalle ja vedin heti linja-autopysäkille ottaakseni takin pois. "Kaverit" hidastivat ja ajoivat ohi odottaen, että lähdenkö heidän perään vai vedänkö uukkarin. Lähdin perään, koska sinnehän olin menossa alunperinkin. Rajoitus alueella on 80km/h. Aina mutkassa ja keltaisen viivan aikaan ajoivat keskimäärin nopeudella 65km/h ja heti kun "uraa" aukesi niin vauhti nousi 85km/h:n. Ajelimme tällä tavalla n. 15km kunnes vetivät sivuun ja ajoivat sen jälkeen kontissa n.3km. Pieniä kiihdytyksiä perään ja muuta mukavaa:) Kyllä tässä pelin henki oli aivan selvä. Ja kuten sanoin, näitä on lähes viikottain. Riittää, että autossa on jotain erikoista. Esim. Transitilla ei ole koskaan vastaavia ongelmia.
Tuossahan jää Karpo kakkoseksiSaabikas kirjoitti:Arvon herroille m&m ja juusokas:
> Tervehdys !
>Ajan vuodessa n. 140tkm. Viimeaikoina olen kiinnittänyt huomiota poliisin
>tunnuksettomien autojen provosointiyrityksiin. Mm. Vt4:lla tätä on
>tapahtunut viime kuukausien aikana enemmän kuin säännöllisesti. Tullaan
>esim. moottoritiellä " konttiin " kiinni, tarkoituksena painostaa
>ylinopeuteen. Törkein tapaus oli tänään aamupäivällä Karkkilan alueella:
>tunnukseton tumma-Mondeo ajoi edelläni 80km/h alueella. Mikäli tiellä oli
>ohituskielto tahi muuten este ohittamiseen niin auto tiputti vauhdin n.
>65km/h. Ohituskiellon päätyttyä vauhti nousi 85km/h. Nopeudet mittasin
>gps:llä, sekä kuvasin tapahtuneen auton kojelautaan kiinteästi asennetulla
>videokameralla. Kokemus on osoittanut, että kannattaa turvata oma
>oikeusturvansa "poliisi-valtio" Suomessa. Mielestäni kyseessä oli selkeä
>yritys saada minut ohittamaan jolloin nopeus olisi noussut yli rajoituksen.
>Tällainen käytös on valitettavasti nykyään erittäin yleistä. Tulen jatkossa
>keräämään materiaalia jotta saadaan autenttista kuvaa liikkuvan poliisin
>työtavoista. Uskon, että media on enemmän kuin kiinnostunut asiasta. Haluan
>huomauttaa, että nämä eivät ole yksittäisiä esimerkkejä vaan törmään näihin
>viikottain.
Tässä tämä oma yhteydenottoni liikkuvaan poliisiin. Kyseisessä tilanteessa autona oli Mb W210 300TDT, navit Medion Advent sekä Pioneer Avic X1 ja kamera Sony DCR-HC16E. Tulivat vastaan ja kääntyivät perään. Käännyin seuraavasta vasemmalle ja vedin heti linja-autopysäkille ottaakseni takin pois. "Kaverit" hidastivat ja ajoivat ohi odottaen, että lähdenkö heidän perään vai vedänkö uukkarin. Lähdin perään, koska sinnehän olin menossa alunperinkin. Rajoitus alueella on 80km/h. Aina mutkassa ja keltaisen viivan aikaan ajoivat keskimäärin nopeudella 65km/h ja heti kun "uraa" aukesi niin vauhti nousi 85km/h:n. Ajelimme tällä tavalla n. 15km kunnes vetivät sivuun ja ajoivat sen jälkeen kontissa n.3km. Pieniä kiihdytyksiä perään ja muuta mukavaa:) Kyllä tässä pelin henki oli aivan selvä. Ja kuten sanoin, näitä on lähes viikottain. Riittää, että autossa on jotain erikoista. Esim. Transitilla ei ole koskaan vastaavia ongelmia.
Kiitän!Saabikas kirjoitti:Arvon herroille m&m ja juusokas:
Enää en ihmettele, miksi tuo ylikonstaapeli epäili tarinaasi ja kritisoi asennettasi. Sama asenteellisuuden aistin minäkin viestistäsi.
Kun noin paljon vaivaa kuitenkin olet nähnyt, niin siitä vaan naapuripiirin konttoriin lippua ja lappua täyttämään, tai mikset antaisi tuolle ylikonstaapelille kopiota todistusaineistostasi, ja tällä kertaa asiallisesti? Pistäisi varmasti miettimään, jos auto on kuvasta yksilöitävissä ja tilanne selvä ilman lisäselityksiä.
Ei ole ihan tuollaista vastaan tullut, ilmeisesti pitäisi olla jokin Saabia mielenkiintoisempi auto alla.