Kun laittaa pakin päälle kärvähtää sulake. Samassa lopettaa toimintansa takalasit ja tupakansytkäri.
Osaisko joku selvittää yks-selitteisesti koko peruutusvalojen piirin. Missä kulkee johdot, katkaisijan sijainti yms. Ettei tarttis koko autoa purkaa. Jonkinlaista piirikaavioo löytyy kyllä kotoa, mutta.... Kuva, vaikka käsin piirretty, auttaisi varmaankin. Lamppujen kannat edessä ja takana on ok, mutta jostakin on suoraan maihin.
Jyrki27 kirjoitti:Kun laittaa pakin päälle kärvähtää sulake. Samassa lopettaa toimintansa takalasit ja tupakansytkäri.
Osaisko joku selvittää yks-selitteisesti koko peruutusvalojen piirin. Missä kulkee johdot, katkaisijan sijainti yms. Ettei tarttis koko autoa purkaa. Jonkinlaista piirikaavioo löytyy kyllä kotoa, mutta.... Kuva, vaikka käsin piirretty, auttaisi varmaankin. Lamppujen kannat edessä ja takana on ok, mutta jostakin on suoraan maihin.
Nyt vihdoin on todennettu, että vika ei ole auton takapään johdoissa. Siispä nyt kaipaisin tietoa, mistä löydän takaa eteen tulevan johtonipun pään. Myös tuon katkaisijan sijainti saattaisi helpottaa vian etsintää.
Seurasin johtoa takaluukun peruutusvalolta vasemman takakaiuttimen alle ja totesin mittaamalla oikkarin olevan siellä olevasta liittimestä auton etupäähän päin.
Kytkin tarkastettu - ei vikaa. Relettä ei ole. Peruutusvalot ei ole valovalvonnassa.
Mitä reittiä mahtaa johdot kulkea taakse? Maton alla? Ovien kynnysmuovien alla? Seuraavaksi pitäisi seurata johto tulipellistä taakse.
Ja mitähän kautta kulkee sivuperuutusvalojen johdotukset?
Löytyisikö kunnon piirikaaviota? Mun korjausoppaan piirroksista ei ole mitään hyötyä.
Alkaa tässä pikkuhiljaa itselläkin sulake napsua.
Mimmi kirjoitti:Kukas releen on vienyt?
Releessä on erikseen sivuperuutusvaloille ja takse liittimet (rele on siis kaksoiskärkinen). Rele löytyy toisesta rivistä toisena oikealta.
Johto kulkee muistaakseni vas. kynnyskotelossa.
En tiedä kuka on vienyt. En ainakaan minä, vaikka sillä suunnallakin autoa olen huseerannut.
No niin. Nyt on kytkin vaihdettu. Täytyi vaan ensin vähän virittää työkalua. 19 mm lenkki päästä 45 asteen mutkalle pajavasaralla ja sitten hiomalaikalla lenkkiosa ohemmaksi jotta mahtui paikalleen.
Ei tarvinnut purkaa mitään vaikka olikin hankalassa paikassa.
No en ota minäkään kantaa tuohon, jotta kuuluuko tuollainen olla, vaan mielestäni se ainakin olisi hyvä olla.
Ja ainakin automaatissa tuo "muuntaja" ei ole tehty yli amppeerin virroille.