virtalukko

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
jarzi
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

virtalukko

Viesti Kirjoittaja jarzi »

joop nyt olis kohtapian katsastus kuuppaan edessä ja pitäis saada virtalukko kuntoon kun avaimet saa ottaa auton käynnissä ollessa pois
vaikka taskuun :roll:

eli miten virta lukko lähtee pois pesästään otin pois kyllä alla olevan ruuvin mutta onko siinä sen ruuvin vieressä oleva nasta sisään painettava sillä se ei mennyt sisälle vaikka avain olisi ollut missä asennossa
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

sun pitäis löytää sieltä alta pieni reikä vielä jonka läpi pitäisi pujoittaa joku klemmarin pää tietyssä kulmassa ja painaa jotain kohtaa jotta saat sen pidätin nastan pois. Ruuvi näyttäis pitävän vain pakkilukkoa joten sitä ei tarvitse irroittaa.
Hankalasti selostettu mutta parempi ohje löytyy "sinisestä bibliasta", mulla ei oo valitettavasti skanneri latingissa jotta saisin skannattua sen ohjeen. siitä.
Edit:
biblian sivu 641-15 tai 641-17
Avain pitää kääntää joko niin että se on ASSA sanan toisella puolella juuri vähän tai sitten jos on uudempi lukko, niin L ja G asennon puoleen väliin.
tiirikan paksuus on oltava 2,5 mm. kärjen pitäisi olla taitettu päästä 10 mm säteellä ja kaaren on oltava suorasta osasta mitattuna päähän 8 mm. Pieni reikä pitäisi olla ihan rattiakselin juuressa.
Työnnä tiirikka reijän läpi ja etsi sillä sieltä lukkosylinterin sivusta pieni pidätin nasta joka estää lukitusnastan liikuttamisen. (lukitusnasta on se joka näkyy lukon alapuolella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8102
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja sitten

Viesti Kirjoittaja mestari »

kun kyllästyt paas ottaen pornokone ja siihen 10mm terä ja kairaa sitä pientä reikää suuremmaksi niin sit voisi olla jotain toivoa löytää se nasta
sit vas kädellä painele rautalangalla ja oikealla nitkuta avainta hieman lähtöasennossa helpottaa kummasti
utunpe-2
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 21:15

Viesti Kirjoittaja utunpe-2 »

Toimiva konsti ainakin OG 900 virtalukon kohdalla: teetin uuden avaimen ja johan piti sen verran ettei tarvinnut ruveta lukkoa purkamaan
jarzi
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

ok eli pidätin nastallekkin on oma pidätin :roll:
huomenna pääsee koklaileen noita juttuja
on muuten hyvä jos toi juttu toimii myös satkuun kun pitäis ovilukot vaihtaa ja virta lukosta tarkits saada numero kun se on joskus joku vaihtanu

niin ja takajarrujen säätö ruuvi kuikas päin toimii palojen lähemmäs vienti kun toi koetaulun valo aina joskus syttyy hetkeksi palamaan
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

jarzi kirjoitti: niin ja takajarrujen säätö ruuvi kuikas päin toimii palojen lähemmäs vienti kun toi koetaulun valo aina joskus syttyy hetkeksi palamaan
Kiinnipäin eli myötäpäivään kiristää eli levittää jarrukenkiä ulospäin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
jarzi
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

ok
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Ni mistä kohtaa tuolta pitäs joku reikä löytää mihin jotain tiirikkaa vois tunkee? mulla tuossa nastan vierässä on kaks ruuvia yks isompi ja yks pienempi ja sit toi reikä joka menee lukkopesän sisälle.
tturku kirjoitti:sun pitäis löytää sieltä alta pieni reikä vielä jonka läpi pitäisi pujoittaa joku klemmarin pää tietyssä kulmassa ja painaa jotain kohtaa jotta saat sen pidätin nastan pois. Ruuvi näyttäis pitävän vain pakkilukkoa joten sitä ei tarvitse irroittaa.
Hankalasti selostettu mutta parempi ohje löytyy "sinisestä bibliasta", mulla ei oo valitettavasti skanneri latingissa jotta saisin skannattua sen ohjeen. siitä.
Edit:
biblian sivu 641-15 tai 641-17
Avain pitää kääntää joko niin että se on ASSA sanan toisella puolella juuri vähän tai sitten jos on uudempi lukko, niin L ja G asennon puoleen väliin.
tiirikan paksuus on oltava 2,5 mm. kärjen pitäisi olla taitettu päästä 10 mm säteellä ja kaaren on oltava suorasta osasta mitattuna päähän 8 mm. Pieni reikä pitäisi olla ihan rattiakselin juuressa.
Työnnä tiirikka reijän läpi ja etsi sillä sieltä lukkosylinterin sivusta pieni pidätin nasta joka estää lukitusnastan liikuttamisen. (lukitusnasta on se joka näkyy lukon alapuolella.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Se reikä löytyy siitä pidätintulpasta(se isompi reikä) suoraan rattiakseliin päin ja ihan sen etulevyn juuresta. biblian mukaan.

Kuva

Jos omistat kuupan ja olet pitämässä auton itse niin osta ihmeessä tää kirja klubikaupasta. Aivan ehdoton opus omistajalle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Jahas ei se vissii auta ku porata toi lukko irti ku ei sitä saa käännettyä tohon asentoon. On jumittanut siihen asentoon että avaimet lähtee pois.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Noniin uus virtalukko tuli ja saatiin pistettyä paikalleenkin.

Vanha lukkosylinterikin saatiin lopulta särkemättä pois, ku toinen väänsi pakkilukkoa kapealla Kulmaraudalla takaapäin ja toinen väänsi avainta, ni virtalukko pääsi kääntymään. Sitten poraili tiirikointireikää vähän isommaksi ja nitkutti lukkosylinterin irti.

Elikkä johtui tosta lukkosylinteristä toi jumitus.

Viittisko joku vielä kuvata/skannata sen sivun tosta sinisestä bibliasta, jossa neuvotaan miten sen pakkilukko mutikan saa irti, ku on nyt väärässä kohdassa se.
Vastaa Viestiin