NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Saanko olla ensimmäinen mullkku tässä topicissa?
Edit.En meinaakkaan olla.Meinasin vaan sanoa että ''kannattaako'' tuollaista korjata,mutta jopas näyttää HYVÄLLE,huomaa ettei ihan ensimmäisiä kertoja laitella.Aika suuri vaiva tuollaiseen perusneekeri malliin laitettu
Viimeksi muokannut Suppari, Ma Marras 13, 2006 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saanko olla ensimmäinen mullkku tässä topicissa?
Edit.En meinaakkaan olla.Meinasin vaan sanoa että ''kannattaako'' tuollaista korjata,mutta jopas näyttää HYVÄLLE,huomaa ettei ihan ensimmäisiä kertoja laitella.Aika suuri vaiva tuollaiseen perusneekeri malliin laitettu
Jos on hyvä kori, niin sehän se ratkaisee. Ainahan voi päivittää tekniikan vaikka miksi, jos vaan koppa on hyvä. Aika moni auto joutuu paaliin ihan vaan sen pahkeisen korin lahomisen vuoksi. Näinhän piakkoin käy esim. meikäläistä melkein kuusi vuotta palvelleelle 900i -88:llekin. Se sai väistyä palveluksesta uudemman kaluston astuessa remmiin. Ja mikäpäs siinä. Onhan uutukaisen kilometrilukema puolet 900i:n lukemasta.
Tuossa jotkut spekuloi sitä iivariksi muutosta. Mie en laittaisi sitä 90-luvun k-jettiä (8-venttiilinen) sen katalysaattorimallin ruiskun takia. Vanhemmissa 80-lukulaisissa se ruiskutuslaitteisto on niin paljon yksinkertaisempi ja helpompi systeemi, koska siinä ei ole mitään lambda-säätöä eikä mitään boksia tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saanko olla ensimmäinen mullkku tässä topicissa?
Edit.En meinaakkaan olla.Meinasin vaan sanoa että ''kannattaako'' tuollaista korjata,mutta jopas näyttää HYVÄLLE,huomaa ettei ihan ensimmäisiä kertoja laitella.Aika suuri vaiva tuollaiseen perusneekeri malliin laitettu
Jos on hyvä kori, niin sehän se ratkaisee. Ainahan voi päivittää tekniikan vaikka miksi, jos vaan koppa on hyvä. Aika moni auto joutuu paaliin ihan vaan sen pahkeisen korin lahomisen vuoksi. Näinhän piakkoin käy esim. meikäläistä melkein kuusi vuotta palvelleelle 900i -88:llekin. Se sai väistyä palveluksesta uudemman kaluston astuessa remmiin. Ja mikäpäs siinä. Onhan uutukaisen kilometrilukema puolet 900i:n lukemasta.
Tuossa jotkut spekuloi sitä iivariksi muutosta. Mie en laittaisi sitä 90-luvun k-jettiä (8-venttiilinen) sen katalysaattorimallin ruiskun takia. Vanhemmissa 80-lukulaisissa se ruiskutuslaitteisto on niin paljon yksinkertaisempi ja helpompi systeemi, koska siinä ei ole mitään lambda-säätöä eikä mitään boksia tms.
Kävitkö sivuilta katsomassa tuota hyvää koria silloin ku projekti alkoi?Paalitavaraa toi olis ollu,mutta kuinkas sitten kävikään.
Mielummin pidät sen kaasarina,itseä ei ainakaan noi 18 hv kiinnosta,kaasutin on pirusti varmempi ja helppohuoltoisempi(jos siis ruiskuun jotain sattuu tulemaan)
Myrkky kirjoitti:Eikös kaasarimallin kannessa ole se pirunmoinen kuristus siinä imuventtiilin istukkarenkaassa erona ruiskun kanteen(pakovenan lisäksi)?
Hei joo tuo on muuten totta!! Vai olikos se myös ruiskumallissa ja turbossa sitten ei?
No jokatapauksessa sillä kaasarin kannella voi kasata ruiskukoneen.
Ruiskussa kannattas nähdä hieman vaivaa ja laittaaa sinne vaikkapa 16v-mallista LHjetti joka on aidosti sähköruisku jo ja toimintavarmuudeltaan parasta mitä on tarjolla.
Myrkky kirjoitti:Eikös kaasarimallin kannessa ole se pirunmoinen kuristus siinä imuventtiilin istukkarenkaassa erona ruiskun kanteen(pakovenan lisäksi)?
Hei joo tuo on muuten totta!! Vai olikos se myös ruiskumallissa ja turbossa sitten ei?
No jokatapauksessa sillä kaasarin kannella voi kasata ruiskukoneen.
Ruiskussa kannattas nähdä hieman vaivaa ja laittaaa sinne vaikkapa 16v-mallista LHjetti joka on aidosti sähköruisku jo ja toimintavarmuudeltaan parasta mitä on tarjolla.
En allekirjoita.Minun mielestäni perus K-JET on TOIMINTA VARMIN ruisku mitä og-saabiin on saanut.
tomaatti kirjoitti:
En allekirjoita.Minun mielestäni perus K-JET on TOIMINTA VARMIN ruisku mitä og-saabiin on saanut.
Heh, no jos aiheesta laitetaan galluppi niin voin kertoa k-jetin päätyvän murskatappioon, ja tuo kattiohjaus ei yhtään paranna tulosta.
K-jetti useimmiten tämänikäisenä tarjoaa muun muassa käynnistysongelmia lämpimänä, seoksen laihuutta ja nykimistä pintakaasulla, epätasaisen määrän polttoainetta eri sylintereihin jne. Jos toimintavarmuudeksi laskee sen että vain pääsee nilkuttamaan paikasta toiseen niin sitten k-jettikin pärjää. Ylipäänsä sähköruisku on käytökseltään mukavampi kuin k-jetti. Lhjetti on lisäksi sähköiltään todella yksinkertainen kytkeä.
Toki jos k-jetin saa uusilla suuttimilla ja muutenkin priimakunnossa niin kyllä se hommansa ajaa. Useimmiten tilanne on kuitenkin kuten yllä kirjoitin.
Joo.Tää oli vaan mun näkemys aiheesta.En toki kiellä että eikö lh:t ja lucakset olisi miellyttävämpiä.Mutta n.15 satkun kokemuksella voisi sanoa kuitenkin että vähemmän mulla on ollut ongelmia mekaanisen kanssa.Ja sitä paitsi pirun halvempi laittaa kun jotain tulee.Ei tartte maksaa immuista miljoonia jne.
Ja eikä pala check engine.
tomaatti kirjoitti:Joo.Tää oli vaan mun näkemys aiheesta.En toki kiellä että eikö lh:t ja lucakset olisi miellyttävämpiä.Mutta n.15 satkun kokemuksella voisi sanoa kuitenkin että vähemmän mulla on ollut ongelmia mekaanisen kanssa.Ja sitä paitsi pirun halvempi laittaa kun jotain tulee.Ei tartte maksaa immuista miljoonia jne.
Ja eikä pala check engine.
Mulla taas on menny paljo vähemmän rahaa ja aikaa sähköruiskujen korjaamiseen kuin kaasarien ja k-jetin.
No ni, nyt on kone haettu kotio ja K-jettihän se siihen kylkeen oli pultattu kiinni.
Nyt olisi kysymyksen paikka. Tässä koneessa on siis katti+lambda ja sitä/se ohjaa se boksi siellä takapenkin alla. Mutta mitähän sillä lambdalla mekaanisessa ruiskussa säädetään? Sähköruiskussa sen vielä ymmärtää mutta mitä hyötyä siitä on mekaanisessa?