900:een 9-3 takaluukku

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

900:een 9-3 takaluukku

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

mitä otsikon mukainen toimenpide vaatii?

olisi nyt olemassa takaluukku, takavalot sekä valojen ja puskurin väliin tulevat muovit.

pitäisi vaan hakea nuo autosta pois joku ilta
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jos Svenska taittuu niin tuolla löytyy yksityiskohtaiset ohjeet: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=8231

Mutta 9-3 osia tarvitset seuraavat:
-Takaluukku sisäverhoiluineen
-Jotkut "cornerfillersit", osa takalampun alla korissa (käännetty tosta ruotsin tekstistä)
-Takavalot, ilmeisesti kaikki 4 kpl.
-Lukko-osa, se joka on takakontin "askelmassa" kiinni. (Koko "askelmaa" ei voi vaihtaa 9-3 -> ng900, se on hieman erilainen ja vaatii siinä tapauksessa jotain modifikaatiota joten helpointa on vaihtaa pelkkä lukko-osa)

Itse asennusohjeita en jaksa alkaa kääntämään koska se on aika pitkä stoori :P
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Koska en ruotsia ymmärrä niin ihan mielenkiinnosta utelen että miten se siihen istuu? Meinaan kun ng900 luukku putoaa takapuskurin "syvennykseen" eli on puskurin pinnan alapuolella ja 9-3:ssa taasen puskurin pinnan tasalle. Näin nopeasti miettien siihen jää (ilman puskurin vaihtoa) iso rako.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

pade kirjoitti:Jos Svenska taittuu niin tuolla löytyy yksityiskohtaiset ohjeet: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=8231

Mutta 9-3 osia tarvitset seuraavat:
-Takaluukku sisäverhoiluineen
-Jotkut "cornerfillersit", osa takalampun alla korissa (käännetty tosta ruotsin tekstistä)
-Takavalot, ilmeisesti kaikki 4 kpl.
-Lukko-osa, se joka on takakontin "askelmassa" kiinni. (Koko "askelmaa" ei voi vaihtaa 9-3 -> ng900, se on hieman erilainen ja vaatii siinä tapauksessa jotain modifikaatiota joten helpointa on vaihtaa pelkkä lukko-osa)
kiitoksia

tiedän nyt mitä vielä otan mukaan kun haen luukun.Eilen tein kaupat siitä.

eli osat mitkä jo otin(maksoin)
takavalot kaikki 4
luukku verhoiluineen spoilereineen pyyhkijöineen yms osineen, eli koko luukku
ja nuo cornerfillerit, eli muoviosat, mitkä tulee lampun ja puskurin väliseen alueeseen

elikkä tuleekos tuohon uuteen luukkuun nyt sitten NG:n lukko-osa.

puskuri vaihtuu malliin viggen/aero kun semmonen löytyy jostain
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jamppa kirjoitti: elikkä tuleekos tuohon uuteen luukkuun nyt sitten NG:n lukko-osa.
Jos ymmärsin oikein, niin kyseessä on se lukon "vastakappale", ei se osa joka on kiinni itse luukussa.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

ensi viikol pitäs tuo sitten laitella kiinni :P
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Jamppa voisi kertoilla miten on luukunvaihtoprojekti edenny ja mainita jos jotain erikoista huomioitavaa jne...

Itse olen ajatellut ryhtyä samaiseen luukunvaihto-operaatioon. Olisi ennakkoon kiva tietää miten on muilla onnistunut. :)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 900:een 9-3 takaluukku

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no sainpas viimeinkin tuon homman tehtyä :D Näyttää auto taas paljon paremmalta, kun takaluukun kulmassa ei ole kämmenen mentävää reikää :mrgreen:
Tosin sähköt pitää vielä katsoa kun oikein mikään ei toimi.
PItää vielä luukku sovitella kohdalleen. vähän oikeassa reunassa vielä.
muuten toimenpiteenä todella helppo. menee ihan nostamalla paikalleen, eikä tarvi sovitella mitään sen kummemin.

kovasti vaan nyt huutaa viggen/aero puskureita. onneksi sentäs viggen takaspoikka löytyy
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin