akyttala kirjoitti:Mitään pihinää ei kuulu mistään, eli ilmavuotoja ei ole. Vai kuuluuko systeemin pihistä esim. kun kytkin- tai jarrupolkimen katkaisijaa?
Ei sieltä mitään pihinöitä pidä kuulua, ei mitään ajometelin yli havaittavaa edes silloin kun cruise päällä painat kytkintä tai jarrua, jolloin alipaine pääsee poljinkytkimen kautta pois samalla kun polinkytkin käskee sähköt pois pumpulta. Testaa, että pumpun nippaan tulevasta letkusta imemällä ei tule ilmaa rajattomasti, vaan tuntuu selvä vastus ja todella voimakkaasti imemällä alkaa kaasuläppä kääntyä.
Alipainepumppu ei missään vaiheessa myöskään mielestäni pidä mitään ääntä, pitäisikö sen? Miten sen toiminnan voi testailla?
Pumpun kiinnityskumit on ainakin alunperin niin hyvät, ettei pumpun käyntiäänet välity runkoon ja ohjaamoon, alle ~neljän kympin nopeudessahan tuo ei suostu menemään päälle, ja yli 40 on jo ääntä sen verran ettei pienet pumpun hurinat erotu.
Joskus testasin omastani, että pumppu pyörii jos irrottaa boksilta tulevan johtoliittimen ja antaa suoraan maata keskinapaan (2) ja +12V punaisen johdon napaan (3). Ei pidä kokeilla pitkään, riittää että pöyöräytät sen verran että varmistuu ettei moottori ole kuollut.
Eihän vaan ole letku väärässä pumpun nipassa kiinni? Vain toinen niistä imee.
Suosittelen kartuttamaan sanastoa sen verran tavalla tai toisella, että saat tehtyä townsendin sivulla neuvotut tarkistusmittaukset boksin jännitteensyötön sekä viiksi- ja poljinkytkinten osalta.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00