Ei nimi miestä(kaupunkia) pahenna ellei mies nimeä....saabeli kirjoitti:Pääkaupunki seudulle voisi vaihtaa osuvamman nimen...80% näistä hulluista kehä 3:n sisäpuolella on muuten provinssista kotoisin. Aborginaaleja on enää vähemmistö.
voisi olla vaikkapa TAHVOLA
Kulutuksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
n.280km josta 90% motarilla, mittarinopeus pilotilla 105-110km/h pari % kyläköröttelyä ja loput 80-100km/h rajoitusalueella. SID näyttämä 7,0 l/100km renkaina 185/65-15 nastat.saabisti900 kirjoitti:Itse on nyt tullut ajeltua talvinopeusrajoitusten jälkeen, tuollaista 80-90km/h maantiellä, kun ei viitsi paljon kovempaa ajaa, kun sitten on aina joku hitaampi edessä.
Niin kulutus on ollut sidin mukaan pyöreästi 7l satasella. Että nyt kun nopeus on ollut näin alhainen, niin kyllä kulutuskin on pysynyt alhaalla. Vielä pitäisi päästä ajamaan sitä 100-110 km/h, jotta näkisi kuinka paljon on vaikutusta talvirenkailla verrattuna kesärenkaisiin.
Tuohon kulutukseen voi varmasti lisätä pari desiä, että pääsee todellisille lukemille.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Millä vaihteistolla (manuaali, vai automaatti)... ilmeisesti manuaali?n.280km josta 90% motarilla, mittarinopeus pilotilla 105-110km/h pari % kyläköröttelyä ja loput 80-100km/h rajoitusalueella. SID näyttämä 7,0 l/100km renkaina 185/65-15 nastat.
Tuohon kulutukseen voi varmasti lisätä pari desiä, että pääsee todellisille lukemille.
Jos olisi pelkät kitkat ilman nastoja, niin kulutus olisi pienempi.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
kuka hullu sitä nyt renkaita alkaa vaihtelemaan kulutuksen takia? Saatika sitten ajaisi hiljaa sen takia, että menee vähemmän bensaa?
Jos auto on kunnossa ja renkaat pitää, niin auto vie sen mitä se vie kun ajaa miten tykkää.
Ei millään riitä mielenkiintoa harrastaa taloudellisuusajoa. Himpun verran pitkätoikkoinen harrastus minun makuun.
Jos auto on kunnossa ja renkaat pitää, niin auto vie sen mitä se vie kun ajaa miten tykkää.
Ei millään riitä mielenkiintoa harrastaa taloudellisuusajoa. Himpun verran pitkätoikkoinen harrastus minun makuun.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
(Juuri päinvastoin, missään muualla ei tunnuta osattavan ajaa sitäkään vähää mitä kehän sisäpuolella, ei tarvitse ajaa kuin Tuusulaan tai Järvenpäähän asti todetakseen kuinka huonoja kuskeja löytyykään: ajetaan alinopeutta, pysähdytään ennen kääntymistä, odotetaan vasemmalle käännyttäessä 2km:n päässä tulevaa vastaantulijaa, lähdetään liikennevaloista tyhjäkäynnillä, ei kiihdytetä ollenkaan vaan aiheutetaan peräänajon vaara, yms täyttä tumpelointia.saabeli kirjoitti: Oikeat kulutusluvut mitataan kaukana kehä 3:sta (siellä ei normaaliajoa ajeta koskaan... on hullujen aluetta).
Aamu-ja iltapäiväruuhkissa huomaa kyllä ei-hesalaisten saapumisen kaupunkiin, onnistuvat saamaan sisäänajoväylien liikenteen pysähdyksiin (

Ei mikään ihme jos äsken kuvailemallani ajotavalla onnistuu saamaan kulutuksen 7 litraan satasella, mutta silloin tukkii pahasti muun liikenteen ja karstoittaa auton.)
ng:ssä on nyt viimeisen 10tkm:n aikana ollut keskikulutus 10.1 ja se on saatu kohtalaisen säästäväisellä ajolla, kaahaamalla menisi varmaan muutamia litroja enemmän. Ajo on 70% moottoritiellä 100-130km/h.
Älä nyt, jotkut sitä harrastaa sauvakävelyäkinpeinu kirjoitti:Ei millään riitä mielenkiintoa harrastaa taloudellisuusajoa. Himpun verran pitkätoikkoinen harrastus minun makuun.

SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Tollaista en kyllä ole huomannutsaabeli kirjoitti:Vaikuttaa hyvältä aiheelta tämä kulutusjuttu (joillakin näyttää ottavan kaaliin niin p...ti).
Helpottanee... varmaan laittavat pian lukot päälle (on liian suosittu aihe)!

Mä olen ainakin tyytyväinen oman auton kulutukseen vaikka siitä ja jaloistanikin on tehty dignoosia täällä. Se vie paljon vähemmän kuin edelliset vaparit. JOS en olisi tyytyväinen niin tuskin sillä ajelisin tai ainakin olisin helvetin tyhmä jos niin tekisin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Heh, mulla on parilla viime duunireissulla karttunut "elämyksiä" parin vuokraooppelin ratissa Itävallassa. Toinen Meriva "easy" 1,6litranen bensa-automaatti, normikulutus jossain 6,5-7 litran tuntumassa. Tankatessa ennen luovutusta täyteen ajokilometreistä laskettu kulutus 9,2litraa sadalle. Toinen ooppeli oli Astma 1,4 bensa-manuaali (aiWan järkyttävä peli, nyykähti heti kun näkikin ylämäen). Normikulutus n. 6,5litraa, taas tankatessa laskettu kulutus 9,0litraa sadalle. Ajoa n. 350km, josta motaria 90% ja loput maantietä-taajamaa. Tonnari vie minulla seka-ajossa 8,5 - 9,5litraa (viime tankkaus 9,1) ilmastointi päällä ja tehoreservejä taikka renkaita säästelemättä.Psychocowboy kirjoitti: Jos haluaa polttoaine kuluissa säästää niin merkkivalinta ja polttoaine on väärä. Kyllä sain helposti 1.4 corollan ja 1.6 golffin viemään enemmän kuin oman saabin kun niillä yritti päästä samoihin suoritteisiin kuin omalla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
En usko, että ketään ottaa kaaliin ainakaan oma auto kulutuksen osalta. Itse taisit vaan sössiä kysyjän alkuperäisen kysymyksen, kun aloit vertailemaan omaa autoasi 6-vuotta vanhempaan eri moottori versiolla olevaan autoon (jossa ilmeisesti oli/on vieläpä joku vika, kun kulutti/kuluttaa normaalia enemmän). Jos joku kysyy jossain threadissa, että "miksi mun auto ei käynnisty", niin ei siinä kukaan tule vastaamaan, että "mulla ainakin käynnistyy ihan hyvin". Kulutus on kuitenkin aika paljon siitäkin kiinni minkälaista ajoa ajaa (3km työmatka vs 70km työmatka) tai mikä on ajotyyli.saabeli kirjoitti:Vaikuttaa hyvältä aiheelta tämä kulutusjuttu (joillakin näyttää ottavan kaaliin niin p...ti).
Helpottanee... varmaan laittavat pian lukot päälle (on liian suosittu aihe)!
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Joo, kyllä munkin autossa on kaikki kunnossa. Ajelin elokuussa Ylöjärveltä Hämeenkyröön oikein taloudellisuus ajoa muun etanajoukon kanssa - alamäet rullaten ja muutenkin harkiten. Kulutus oli 5.7l/100km. Matelu alkoi kypsyttämään niin paljon, että saastetty bensan hinta ei pysty korvaamaan menetettyjä hermoja. Tulipahan todettua, että säädöt on kohdallaan tai että koko matka on alamäkeä. Jompi kumpi. Ainakin vitutus oli varmaa 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Jännää on tuo vaparin ja pikku t:n ero kulutuksessa. Kaupungissa ei eroja tule mutta maantiellä tulee. Ja nuo sinun ilmoittamat kulutuslukemat ovat varmaankin kohtuuvauhdeilla eli rajoitusten mukaan? Itellä edellisellä kulkineella (-96 ng900) ei kyllä noin alas päässyt jos oli kärry täys tavaraa ja motarinopeudet eli n140km/h.vi[[e kirjoitti:Täällä kun on pääosin ollut puheita koskien turbo vehkeitä niin pistetään oman vaparin (ajotietokoneen ilmoittama) lukemat kehiin. Kyseessä siis 9-3 vm -99 se coupe 2.0. Maantiellä ollaan päästy 8.3-8.6l kulutukseen ja kaupungissa vie kympistä ylöspäin päivästä riippuen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....