elikkäs noita kun on tullu arvailtua ja pähkäiltyä niin selvittelin ja mittailin eroja ja ainoat erot on iskarin yläpäässä oleva kiinitys laakeriin.
eli jos haluaa laittaa 85-87 iskarin uudempaan niin samalla pitää laittaa yläpään laakerointi 85-87 mallinen ja taas päinvastoin uudemmasta vanhempaan.
elikkäs vanhemmassa kantti vastaan laakeri ja taas uudemmassa kartiomallinen kiinitys.
edit. muutoksia eli tutkittuani tarkemmin laakerin ja iskarin välissä pelti jossa kartiota varten paikka. osat paikallaan vanhempi iskari näytti 1cm matalammalta kumma kyllä vaikka mittasin että pitäis olla sama.
otan vielä irti vanhemman laakeroinnin ja tutkin eroja mitä voi käyttää ristiin
iskunvaimentimien eroja 85-87 ja 87-ylös
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
iskunvaimentimien eroja 85-87 ja 87-ylös
Viimeksi muokannut ahdinmoppe, Ma Marras 20, 2006 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
niin joo
voin ottaa kuvankin jos joku vain haluaisi/viitsisi laittaa sen tähän muillekkin tiedoksi
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Kuva löytyy.. http://kuvablogi.com/nayta/155356/
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
no nii
eli periaatteessa vanhemman mallista voi suoraan käyttää uudemmassa mutta taas toisin päin en suosittele ihan suoraan tosin käy kyllä.
ero isakarin yläpään kiinitys ja jousen pidikepelti jossa joko uudempaan kartio kiinitys sorvattu ja vanhemmassa ei (pelkkä reikä) lisäksi pohjaan lyöntikumin reikä hiukan pienempi uudemmassa tosin menee pientä voimaa käyttäen mutta eroavaisuus sekin. eli eiköhän noita iskareita voi käyttää suhkot ristiin.
tosin jos ottaa esim purkuautosta kokonaisen tolpan niin vaihto kaikkein helpointa. ei tarvitse mulkata mitään osaa.
ps. toivottavasti muillekkin hyötyä tiedosta
ero isakarin yläpään kiinitys ja jousen pidikepelti jossa joko uudempaan kartio kiinitys sorvattu ja vanhemmassa ei (pelkkä reikä) lisäksi pohjaan lyöntikumin reikä hiukan pienempi uudemmassa tosin menee pientä voimaa käyttäen mutta eroavaisuus sekin. eli eiköhän noita iskareita voi käyttää suhkot ristiin.

tosin jos ottaa esim purkuautosta kokonaisen tolpan niin vaihto kaikkein helpointa. ei tarvitse mulkata mitään osaa.
ps. toivottavasti muillekkin hyötyä tiedosta

9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita