tonnarin ahtoputki valmiina!!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Suppari kirjoitti:
Juusokas kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Kokemuksesta voi sanoa että kun vaihtaa aluputket teräksisiin niin saadaan kohonnut imuilman lämpötila :D
Pitäisköhän pyrkiä korvaamaan orkkis alumiinia esim. siliikoonilla että putki ei lämpisi ja nostaisi imuilman lämpöjä?
Kunnon cooleri ku on niin melko sama mistä putket tehty.
Niimpä niimpä, silti nostaahan se lämpimämpi aluputki mahticoolerista tulevaa viileää ilmaa. Ei paljon mutta mikä on mukavampaa kun pikkuseikkojen optimointi.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Normaalistihan kun polkastaan niin lämmöt nousee, mulla laskee :)
Tossa motarilta normiajosta lokkia :)

Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Saab itekki on sen huomannu: muovi on parasta ahtoputkivärkkiä! 8)
Aki Peltola #1132
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Aika hyvin 93t sportilla laskee lämmöt. Mulla on Viggenin IC ja tuossa alla mun veto kolmosella. Eli taitaa meillä olla hitusen eroa IC:llä...

Kuva
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No joo, olihan tuo jokseenkin tiedossa, että kun tuo putki lämpiää, niin se myös pysyy lämpimänä. Kiiltävä pinta ehkä hieman heijastaa lämpösäteilyä, mutta katsotaan mitkä ovat tulokset asennuksen jälkeen. Laitetaan dynossa(kunhan sinne nyt ensin päästään) Techi kiinni ja katellaan sen tarjoomat imuilmalukemat vedossa.

Mutta komia se silti ja on ja kuten tuolla jo vastailtiin, niin... :lol: :D
nalleolut kirjoitti:100%lisää katuuskottavuutta ja 300% lisää naapureiden kateutta 500% lisää kiihtyvyyttä ja huipunopeutta---- muut jatkakoon.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi!

Onko ahtoputken kasvatuksella saatu lisää virkeyttä? Mites kaasuun vastaaminen muuttuu? Mietin vain, että virtausnopeus laskee, kun sitä putken läpimittaa kasvatetaan - olisiko alkuperäisessä "ahtaassa" putkessa sellainen idea. Vois kuvitella alaväännön ja kaasuun vastaavuuden heikkenevän, mutta yläkierroksilla pelittäs paremmin. Jos olen vääräuskoinen, niin korjatkaa. Mielelläni sellaisen röörin sitten itselleni laittelisin...

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, eipä olla päästy testaamaan, kun auto odottaa kansipahvinvaihtoa. Onneksi hajosi nyt, eikä dynossa. Kaveri teki sorvissa mulle rosterista laipan HKS-tyyliselle blow-off venttiilille, kiillotettuna tietysti :lol:. Tuo pitäisi hitsailla kiinni ahtoputkeen sopivaan paikkaan. Pitää käydä tallilla sovittamassa joku päivä, jos saisi tuon valmiiksi asennusta varten.
Kuva
Kuva
Kuva

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Tulipa tuossa mieleen, että voisihan sitä vaikka hommata romikselta uuden läppäkotelon ja sorvauttaa sisusta pykälää isommaksi ja vaihtaa siihen samalla isompi kaasuläppä. Muistaakseni Yanktonin poijat teki sellasen tonnariinsa ja kehuivat viritystä onnistuneeksi.

Tässäpä linkki ja onhan siellä listattu jos jonkinlaista muutosta aeroon...

http://www.kyankton.net/saab9000/saab9000.htm

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaasuläpän suurentaminen kuulostaa kyllä totaalisen turhalta viritykseltä.. Vakioläpälläkin saanee 500+ hv ilman että se ahdistaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

jcarlson kirjoitti:Kaasuläpän suurentaminen kuulostaa kyllä totaalisen turhalta viritykseltä.. Vakioläpälläkin saanee 500+ hv ilman että se ahdistaa.
Kyllä se varmasti saa auton tuntumaan äkäsemmältä kun pienemmällä polkimen liikkeellä saa isomman ilmavirtauksen aikaan. :) Tietysti saman vaikutuksen sais vaihtamalla kaasuläpän vaijeripyörän vaikka jostain japsiautosta. ;)
Aki Peltola #1132
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

:oops: no joo... aika turha viritys siis :lol:, mutta saahan sitä aina kuvitella kaikenlaista. Mites läppäkotelossa ennen ja jälkeen läpän oleva porrastus? Kannattaisiko sitä hieman siloitella? Toimii varmasti ilmankin, mutta jos joskus oikeen kunnolla innostuu värkkäämään?

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

G-mies kirjoitti::oops: no joo... aika turha viritys siis :lol:, mutta saahan sitä aina kuvitella kaikenlaista. Mites läppäkotelossa ennen ja jälkeen läpän oleva porrastus? Kannattaisiko sitä hieman siloitella? Toimii varmasti ilmankin, mutta jos joskus oikeen kunnolla innostuu värkkäämään?

Matti
Haittaahan siittä ei ole ja hyötyä vähintäänkin mielenrauhan verran! Joten jos innostusta riittää.. :)
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

jcarlson kirjoitti:Kaasuläpän suurentaminen kuulostaa kyllä totaalisen turhalta viritykseltä.. Vakioläpälläkin saanee 500+ hv ilman että se ahdistaa.
TeePeellä on siis läpän vaihto edessä :lol:
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Vaihtuu jos tulee tarpeen. Mitään ei vaihdeta ennen kun todetaan ahdistavan kulkua.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TeePee kirjoitti:Vaihtuu jos tulee tarpeen. Mitään ei vaihdeta ennen kun todetaan ahdistavan kulkua.
Ei se ainakaan läpästä jää kiinni.Netissä ollut yli 1000hv autoja 2'' läpällä.
Vastaa Viestiin