Niimpä niimpä, silti nostaahan se lämpimämpi aluputki mahticoolerista tulevaa viileää ilmaa. Ei paljon mutta mikä on mukavampaa kun pikkuseikkojen optimointi.Suppari kirjoitti:Kunnon cooleri ku on niin melko sama mistä putket tehty.Juusokas kirjoitti:Pitäisköhän pyrkiä korvaamaan orkkis alumiinia esim. siliikoonilla että putki ei lämpisi ja nostaisi imuilman lämpöjä?93t sport kirjoitti:Kokemuksesta voi sanoa että kun vaihtaa aluputket teräksisiin niin saadaan kohonnut imuilman lämpötila
tonnarin ahtoputki valmiina!!
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Aika hyvin 93t sportilla laskee lämmöt. Mulla on Viggenin IC ja tuossa alla mun veto kolmosella. Eli taitaa meillä olla hitusen eroa IC:llä...

SS-K #1367 \ STCF #44
- Eki Mustakari -
- Eki Mustakari -
No joo, olihan tuo jokseenkin tiedossa, että kun tuo putki lämpiää, niin se myös pysyy lämpimänä. Kiiltävä pinta ehkä hieman heijastaa lämpösäteilyä, mutta katsotaan mitkä ovat tulokset asennuksen jälkeen. Laitetaan dynossa(kunhan sinne nyt ensin päästään) Techi kiinni ja katellaan sen tarjoomat imuilmalukemat vedossa.
Mutta komia se silti ja on ja kuten tuolla jo vastailtiin, niin...
Mutta komia se silti ja on ja kuten tuolla jo vastailtiin, niin...

Mattinalleolut kirjoitti:100%lisää katuuskottavuutta ja 300% lisää naapureiden kateutta 500% lisää kiihtyvyyttä ja huipunopeutta---- muut jatkakoon.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Moi!
Onko ahtoputken kasvatuksella saatu lisää virkeyttä? Mites kaasuun vastaaminen muuttuu? Mietin vain, että virtausnopeus laskee, kun sitä putken läpimittaa kasvatetaan - olisiko alkuperäisessä "ahtaassa" putkessa sellainen idea. Vois kuvitella alaväännön ja kaasuun vastaavuuden heikkenevän, mutta yläkierroksilla pelittäs paremmin. Jos olen vääräuskoinen, niin korjatkaa. Mielelläni sellaisen röörin sitten itselleni laittelisin...
Ari
Onko ahtoputken kasvatuksella saatu lisää virkeyttä? Mites kaasuun vastaaminen muuttuu? Mietin vain, että virtausnopeus laskee, kun sitä putken läpimittaa kasvatetaan - olisiko alkuperäisessä "ahtaassa" putkessa sellainen idea. Vois kuvitella alaväännön ja kaasuun vastaavuuden heikkenevän, mutta yläkierroksilla pelittäs paremmin. Jos olen vääräuskoinen, niin korjatkaa. Mielelläni sellaisen röörin sitten itselleni laittelisin...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Joo, eipä olla päästy testaamaan, kun auto odottaa kansipahvinvaihtoa. Onneksi hajosi nyt, eikä dynossa. Kaveri teki sorvissa mulle rosterista laipan HKS-tyyliselle blow-off venttiilille, kiillotettuna tietysti
. Tuo pitäisi hitsailla kiinni ahtoputkeen sopivaan paikkaan. Pitää käydä tallilla sovittamassa joku päivä, jos saisi tuon valmiiksi asennusta varten.

Matti

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tulipa tuossa mieleen, että voisihan sitä vaikka hommata romikselta uuden läppäkotelon ja sorvauttaa sisusta pykälää isommaksi ja vaihtaa siihen samalla isompi kaasuläppä. Muistaakseni Yanktonin poijat teki sellasen tonnariinsa ja kehuivat viritystä onnistuneeksi.
Tässäpä linkki ja onhan siellä listattu jos jonkinlaista muutosta aeroon...
http://www.kyankton.net/saab9000/saab9000.htm
Matti
Tässäpä linkki ja onhan siellä listattu jos jonkinlaista muutosta aeroon...
http://www.kyankton.net/saab9000/saab9000.htm
Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kyllä se varmasti saa auton tuntumaan äkäsemmältä kun pienemmällä polkimen liikkeellä saa isomman ilmavirtauksen aikaan.jcarlson kirjoitti:Kaasuläpän suurentaminen kuulostaa kyllä totaalisen turhalta viritykseltä.. Vakioläpälläkin saanee 500+ hv ilman että se ahdistaa.

Aki Peltola #1132

Matti
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Haittaahan siittä ei ole ja hyötyä vähintäänkin mielenrauhan verran! Joten jos innostusta riittää..G-mies kirjoitti:no joo... aika turha viritys siis
, mutta saahan sitä aina kuvitella kaikenlaista. Mites läppäkotelossa ennen ja jälkeen läpän oleva porrastus? Kannattaisiko sitä hieman siloitella? Toimii varmasti ilmankin, mutta jos joskus oikeen kunnolla innostuu värkkäämään?
Matti

Aki Peltola #1132