Saab 9000 Turbo 16 Vm.86 piristysprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä porukalla on ollu bleedereitä noissa DI/APC autoissa, eihä siinä muuta kun vaan pystyt varmistumaan siitä ettei nakuta.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Nytpäs alkaa olemaan näilläkin leveyksillä varsinaiset ajokelit ohitse, eli alkaa kaivata nastakiekkoja alle.

Tuli ainakin tyttöystävän suusta senverran vihaista palautetta, kun se oli tonnarin kyydissä, että voima vissiin tuntui... (Tosin vannoi sen, ettei enää koskaan istu turbosaabin kyytiin...) :D
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ilmanottoon tuli tänään parannusta. Green filter IMM:ltä pitkällä putkella lokasuojan sisään.

Kytkin alkoi sitten satunnaisesti sutimaan, syynä ilmeisesti vuotava vetarin stefa josta roiskuu öljyä kytkinkoppaan-> ja aiheutuu satunnaista luistoa mikä katoaa parin kunnon polkaisun jälkeen. Kun viimeksi käytettiin laatikko irti niin kummasti herätti siellä oleva vaihteistoöljy ihmetystä ja myös se että se ei ollut tullut kytkinakselin stefasta.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ja tänään sitten kunnon talvihuolto, elikäs:

Uudet sytytystulpat

Vaihteistoöljyt ja hajonnut puhaltimen moottori vaihtui uuteen.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ei ollut ei kiinni luisto öljystä, nimittäin nyt se luisto vasta alkoikin. Upea 4 kuukautta sitten vaihdettu QH meni totaalisen paskaksi, ei pidä enään edes kolmosvaihteellakaan ahtopaineiden noustessa yhtään, kakkosesta ei tiedä koska lähtee nastat silloin! :D

Elikä vahvempaa kytkintä ensi kesänä kehiin, helvetin QH:t...
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onnea projektiin!
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Coltti kirjoitti:Onnea projektiin!
Kiitos vain Eero... 8)
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tänään alkoi sitten kytkinremontti ja auton omistaja on parhaillaan purkamassa laatikkoa irti tuossa minun pihassani.

Uusi Sachsin kytkinpaketti ja työsylinteri on tilattu.

Auton olisi tarkoitus liikkua taas loppuviikosta, ellei isompia ongelmia tule. :)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Zebe kirjoitti:Tänään alkoi sitten kytkinremontti ja auton omistaja on parhaillaan purkamassa laatikkoa irti tuossa minun pihassani.

Uusi Sachsin kytkinpaketti ja työsylinteri on tilattu.

Auton olisi tarkoitus liikkua taas loppuviikosta, ellei isompia ongelmia tule. :)
Paljon köyhtysit Sacshin kytkinpaketista ? Ja onkos tuo nyt sitten se 228mm ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Taisi olla noin 200 euroa sachsin kytkinpaketti ja kyllä on 228 millinen.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Edit: Tarkka hinta oli 230 euroa ja 228mm
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Motonetistä saa samaa pakettia 116e:lla ^_^.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Coltti kirjoitti:Motonetistä saa samaa pakettia 116e:lla ^_^.
Se sama paketti oli ainakin viimeksi QH:n paskaa.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Ja v*tutus senkun kasvaa!

Tänään putosi loota pois ja mahtavin kämä pääsi tapahtumaan, eli kyseinen vaihteisto sisältää sellaisen nopeusmittarin anturin mikä on taipuvainen putoamaan laatikkoon ja sinnehän se tippuikin!

Iso öljyvuoto on jossakin ollut mistä on öljyä päässyt kytkimeen, liekö kytkinakselin stefa vai mikälie. Jos kellään olisi vihjeitä millä tuon anturin saa ongittua pois niin kiitos!
vapari
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 15:56
Paikkakunta: paimio

Viesti Kirjoittaja vapari »

nii mistä ihmeestä minullekkin isommat suuttimet ja sopiva lastu????
Article
Vastaa Viestiin