Vastaavuustodistus tms.
Entäs mikä mahtaa olla tilanne tämän M95:n kanssa, mitähän ne tulee vaatimaan?
Huomasin senkin, että Vägverketin rek.kyselysivun "Tilläggsinformation"-napilla kerrotaan m.m. näin:
Huomasin senkin, että Vägverketin rek.kyselysivun "Tilläggsinformation"-napilla kerrotaan m.m. näin:
Siitä mitään hyötyä (tulostin ainakin ja otan mukaan katsastukseen)T31O MILJÖKLASS 2. KRAVTILLHÖRIGHET L1
AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A49/94
Näkeekö epc:n kuvasta lukeeko siinä mitään A12-hyväksynnästä? Mitä tietoa ne vaativat päästöistä katsatuskonttorilla? Mitä saksan otteista (verokoodeista) tarkistavat?ng900aero kirjoitti:Onko tietoa mihin vuosimalliin asti se A12-hyväksyntä riittää? Omani on -93 eli kannattaako tilata tarraa jossa lukee että täyttää A12-hyväksynnän?
88-89 tarroissa oli vain co-arvo (+,- heitot) eli onko tarrasta hyötyä... Tarrat tilataan ruotsista ja sieltä voi tulla mitä tahansa eli ei kannata ainakaan etukäteen maksaa.
Lukee siinä ruotsiksi että täyttää A12-vaatimukset. Inssi soitteli AKE:lle (ilmeisesti koska ei itse vaivautunut selvittämään kirjasta vaatimuksia) ja puhelimessa höpöttivät sille jotain R15 -hyväksynnästä.. siksi kysyinkin mihin saakka tuo A12 kelpaisi.et kirjoitti: Näkeekö epc:n kuvasta lukeeko siinä mitään A12-hyväksynnästä? Mitä tietoa ne vaativat päästöistä katsatuskonttorilla? Mitä saksan otteista (verokoodeista) tarkistavat?
88-89 tarroissa oli vain co-arvo (+,- heitot) eli onko tarrasta hyötyä... Tarrat tilataan ruotsista ja sieltä voi tulla mitä tahansa eli ei kannata ainakaan etukäteen maksaa.
No tarra tulee tällä viikolla, länttään sen konehuoneeseen ja käyn koettamassa jälkitarkastuksessa kelpaako.
Onko autossasi sitä päästötarraa siinä E-hyväksyntätarran etupuolella? EPC:stä ei näe mitä noissa tarroissa kuluisi lukea koska tarran kuvaksi tarjotaan kaikkiin noihin 90-luvun vehkeisiin samaa kuvaa (josa vm 1991 hyväksyntätarra). Jos Ruotsiin on tullut tiukemmat päästönormit loppuvuodesta 94 niin luulisi että autossa olisi tarra joka ilmoittaa auton täyttävän ne?Tri-Lo kirjoitti:Entäs mikä mahtaa olla tilanne tämän M95:n kanssa, mitähän ne tulee vaatimaan?
Huomasin senkin, että Vägverketin rek.kyselysivun "Tilläggsinformation"-napilla kerrotaan m.m. näin:Siitä mitään hyötyä (tulostin ainakin ja otan mukaan katsastukseen)T31O MILJÖKLASS 2. KRAVTILLHÖRIGHET L1
AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A49/94
Ei -95:ssä ole sattumalta vielä e-tyyppihyväksyntäkoodia?
Itse koetan viimeiseen asti olla tilaamatta sitä 130e:n vaatimustenmukaisuustodistusta.
Luulen että tuon pitäisi mennä tuolla lapulla läpi, eli tuo A14 on varmaankin se tiukempi kuin aiempi A12?
EPC antaa tuolle tarralle käyttö-sarakkeeseen: FI, DK, SE, eli kaiketi noihin maihin suuntautuvissa on kyseinen lappu ollut, eli luulisi olleen ajantasalla senaikaisten määräysten kanssa?
Kokeile käydä konttorilla esittelemässä tuota tarraa ennen katsastusta, tuossahan lukee selvästi että päästöt ovat A14-vaatimuksen mukaiset, pakkohan sen on riittää.
EPC antaa tuolle tarralle käyttö-sarakkeeseen: FI, DK, SE, eli kaiketi noihin maihin suuntautuvissa on kyseinen lappu ollut, eli luulisi olleen ajantasalla senaikaisten määräysten kanssa?
Kokeile käydä konttorilla esittelemässä tuota tarraa ennen katsastusta, tuossahan lukee selvästi että päästöt ovat A14-vaatimuksen mukaiset, pakkohan sen on riittää.
Joudun perjantaina kaiken(verotuksen/katsastuksen) tekemään, etukäteen en ehdi käymään. Näkee sitten mitä meinaavat..ng900aero kirjoitti:Luulen että tuon pitäisi mennä tuolla lapulla läpi, eli tuo A14 on varmaankin se tiukempi kuin aiempi A12?
EPC antaa tuolle tarralle käyttö-sarakkeeseen: FI, DK, SE, eli kaiketi noihin maihin suuntautuvissa on kyseinen lappu ollut, eli luulisi olleen ajantasalla senaikaisten määräysten kanssa?
Kokeile käydä konttorilla esittelemässä tuota tarraa ennen katsastusta, tuossahan lukee selvästi että päästöt ovat A14-vaatimuksen mukaiset, pakkohan sen on riittää.
Muistan vaan että uhkailivat viimeksi vaativansa sitä todistusta kaikista M93 uudemmista kärryistä. Saavat ainakin luvan selitää tarkalleen miksi.
Eivät tiedä itsekään kuinka kuuluisi toimia ja siksi pyytävät varmuuden vuoksi sitä vastaavuustodistusta.Tri-Lo kirjoitti: Muistan vaan että uhkailivat viimeksi vaativansa sitä todistusta kaikista M93 uudemmista kärryistä. Saavat ainakin luvan selitää tarkalleen miksi.
Sinulla ei siis ole siinä metallisessa tyyppikilvessä e-tyyppihyväksyntäkohdassa sitä koodia? Mimmillä oli 1996-vuosimallissa, meidän samanvuotisessa ng:sä taas ei ollut, eli sekin vaihtelee.
Mutta jos ei ole katsastuskäytäntö muuttunut taas syyskuun jälkeen niin pitäisi tuon sinun tarrasi käydä virallisesta dokumentista.
meidän ng:n päästövaatimukseksi riitti italialaisen rekisteriotteen merkintä: Rispetta la direttiva 94/12 CEE con catalizzatore eli on yhdenmukainen tuon direktiivin kanssa.
Koeta laittaa hanttiin ainakin kovasti ettei tarvitse turhasta maksaa sitä 130 euron todistusta.
Ainakin Seinäjoella Lännen Autokatsastuksessa Hemminki osaa katsastaa Saabit ja tajuaa nuo direktiivit ja laput, fiksu kaveri.
Edit: sinullakaan ei näytä olevan TCS:ää.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Marras 22, 2006 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo en mä kyllä ihan heti rupea tuota tilaamaan, sitten täytyy kyllä erittäin hyvä syy antaa..ng900aero kirjoitti:Eivät teidä itsekään kuinka kuuluisi toimia ja siksi pyytävät varmuuden vuoksi sitä vastaavuustodistusta.Tri-Lo kirjoitti: Muistan vaan että uhkailivat viimeksi vaativansa sitä todistusta kaikista M93 uudemmista kärryistä. Saavat ainakin luvan selitää tarkalleen miksi.
Sinulla ei siis ole siinä metallisessa tyyppikilvessä e-tyyppihyväksyntäkohdassa sitä koodia? Mimmillä oli 1996-vuosimallissa, meidän samanvuotisessa ng:sä taas ei ollut, eli sekin vaihtelee.
Mutta jos ei ole katsastuskäytäntö muuttunut taas syyskuun jälkeen niin pitäisi tuon sinun tarrasi käydä virallisesta dokumentista.
meidän ng:n päästövaatimukseksi riitti italialaisen rekisteriotteen merkintä: Rispetta la direttiva 94/12 CEE con catalizzatore eli on yhdenmukainen tuon direktiivin kanssa.
Koeta laittaa hanttiin ainakin kovasti ettei tarvitse turhasta maksaa sitä 130 euron todistusta.
Ainakin Seinäjoella Lännen Autokatsastuksessa Hemminki osaa katsastaa Saabit ja tajuaa nuo direktiivit ja laput, fiksu kaveri.
Edit: sinullakaan ei näytä olevan TCS:ää.
En katsonut metallista kilpeä vielä, täytyypä tarkastaa sitäkin.
Aiempaan ng:hen riitti saastetodistukseksi taasen se E-hyväksyntätarra (josta katsari otti valokuvan), löysi siitä saasterajoituksia koskevan kohdan.
Tontussani on samantapainen lappu, siinä on 3 eri saraketta:
E4, E5 ja E11 jotka ymmärtääkseni tarkoittavat missä maissa sarakkeiden osoittamat hyväksynnät on suoritettu, eli kolmessa eri maassa kaiketikin.
Noissa sarakkeissa on sitten noita numero/kirjainyhdistelmiä, esim. 13R-0587041, 12R-020227, jne.
Mitenkä noiden sisällön saisi selville, googlettamalla en löytänyt tietoa, AKE:n sivuilta ei löydy mitään. EEC-hyväksynnistä löytyy jotain tietoa mutta ne on esitetty aina tyyliin 94/12, eli ilmeisesti ajankohtansa mukaan.
Tontussani on samantapainen lappu, siinä on 3 eri saraketta:
E4, E5 ja E11 jotka ymmärtääkseni tarkoittavat missä maissa sarakkeiden osoittamat hyväksynnät on suoritettu, eli kolmessa eri maassa kaiketikin.
Noissa sarakkeissa on sitten noita numero/kirjainyhdistelmiä, esim. 13R-0587041, 12R-020227, jne.
Mitenkä noiden sisällön saisi selville, googlettamalla en löytänyt tietoa, AKE:n sivuilta ei löydy mitään. EEC-hyväksynnistä löytyy jotain tietoa mutta ne on esitetty aina tyyliin 94/12, eli ilmeisesti ajankohtansa mukaan.
Hyväksyntämerkintöjen tulkinnasta on selitetty tuolla:ng900aero kirjoitti:Noissa sarakkeissa on sitten noita numero/kirjainyhdistelmiä, esim. 13R-0587041, 12R-020227, jne.
Mitenkä noiden sisällön saisi selville, googlettamalla en löytänyt tietoa, AKE:n sivuilta ei löydy mitään.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 164#136164
ja pdf:n sivulla 21:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 012r3e.pdf
ja pdf:n sivulla 64:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp ... 3rev5e.pdf
Autosi siis täyttää vaatimukset 13 "Braking on vehicles of categories M, N and O" ver 05 ja
12 " Protection of drivers against the steering mechanism in the event of impact " ver 02
Nuo koodin loppuosat 0587041 ja 020227 ovat vaan hyväksyntäpöytäkirjan juoksevia numeroita tms.
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo kirjoitti:Konehuoneen tarrassa sanotaan näin:
Eli A14:sta puhutaan. Sekö pitäisi sitten riittää tietona tässäkin?
Tuon pitäisi riittää jos menet "oikealle konttorille"
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"