nopeuden mukaan säätyvä radion äänenvoimakkuus
nopeuden mukaan säätyvä radion äänenvoimakkuus
Etsiskelin tällaista aihetta uutena saab-immeisenä, mutta en löytänyt.... eli onko ollut ongelmia kyseisen asian kanssa. Itse olen kokeillut eri vaihtoehtoja radion settingeistä ja ainakin mun versiossa löytyy ko. kohdasta vaihtoehdot off, low, normal ja high, mutta näillä ei näytä olevan mittään vaikutusta itse asiaan. Eli ei radion äänenvoimakkuus muutu yhtään minnekään nopeuden mukaan..... Voisiko tämä olla jokin ohjelman päivitysjuttu vai enkö osaa käyttää sitä 

Laita vain se high asetus päälle ja sehän toimii silloin kun et ole pienentänyt aloitus äänenkovuutta pienemmälle ajossa. Muussa asennossa se on vähän heikommin havaittavissa mutta jos se siinä high asennossa toimii niin se toimii muulloinkin. Minä epäilin aluksi mutta sillä kun testaa niin huomaa kyllä että säätimiin ei tarvitse sitten koskea.
Re: nopeuden mukaan säätyvä radion äänenvoimakkuus
Minkä vuoden 9-3 sulla on? Ensimmäisissä ei välttämättä toiminut ollenkaan ko feature ja siitä on ollut juttua muistaakseni täälläkin. Ainakin http://www.saabcentral.com keskusteluryhmässä on siitä ollut puhetta.immeer kirjoitti:Etsiskelin tällaista aihetta uutena saab-immeisenä, mutta en löytänyt.... eli onko ollut ongelmia kyseisen asian kanssa. Itse olen kokeillut eri vaihtoehtoja radion settingeistä ja ainakin mun versiossa löytyy ko. kohdasta vaihtoehdot off, low, normal ja high, mutta näillä ei näytä olevan mittään vaikutusta itse asiaan. Eli ei radion äänenvoimakkuus muutu yhtään minnekään nopeuden mukaan..... Voisiko tämä olla jokin ohjelman päivitysjuttu vai enkö osaa käyttää sitä
Re: nopeuden mukaan säätyvä radion äänenvoimakkuus
Omani on vm. 2003. Kokeilin nyt sitten sitä high-asentoa ja meikäläisen korvaan se äänenvoimakkuus ei kyllä hirveesti muuttunut nopeuden mukaan. Tiedä häntä jos on vain töhnää korvissa... mutta jos jollakin on tosiaankin jotain kikkaa millä tätä ominaisuutta vois virittää niin mielelläni kuulusin. Nää saabisti-sivut on muuten ihan alansa huippua. Täält on saanut apua ja tukea moniin ongelmiin paljon paremmin kuin esim. manuaalista maahantuojasta puhumattakaan. Että iso kiitosuusi93 kirjoitti:Minkä vuoden 9-3 sulla on? Ensimmäisissä ei välttämättä toiminut ollenkaan ko feature ja siitä on ollut juttua muistaakseni täälläkin. Ainakin http://www.saabcentral.com keskusteluryhmässä on siitä ollut puhetta.immeer kirjoitti:Etsiskelin tällaista aihetta uutena saab-immeisenä, mutta en löytänyt.... eli onko ollut ongelmia kyseisen asian kanssa. Itse olen kokeillut eri vaihtoehtoja radion settingeistä ja ainakin mun versiossa löytyy ko. kohdasta vaihtoehdot off, low, normal ja high, mutta näillä ei näytä olevan mittään vaikutusta itse asiaan. Eli ei radion äänenvoimakkuus muutu yhtään minnekään nopeuden mukaan..... Voisiko tämä olla jokin ohjelman päivitysjuttu vai enkö osaa käyttää sitä

Tuosta nopeus/volume toiminnosta (sen puuttumisesta) on ollut puhetta, ja jos ei high-asetuksella meinaa havaita -> ei toimintoa ole soittimessa. Jostain syystä ja vielä näyttää ihan satunnaiselta, joissain 2003-2006 malleissa tuo toiminto ei toimi. Saabcentralista löytyy lisää juttua aiheesta. High asetuksella on erittäin selvästi kuultavissa tuo toiminto silloin kun se pelaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Omassa vm. -04 toimii, ilman kikkailuja. Koitappas esim. motarin rampilla kiihdyttäessä - omassa 40-120 (kesärajoitus) välillä nostaa äänenvoimakkuutta high-asetuksella jo hieman liiankin ärhäkkäästi.Mscrnt kirjoitti:Ensimmäisissä ei välttämättä toiminut ollenkaan ko feature
Minulla on vm. 2003 ja tuota kotkotusta en ole saanut toimimaan vaikka asetukset löytyvät. Tietääkö kukaan saako tuota toimimaan jollain kikkakolmosella?
ICM ei itseasiassa ole vahvari, eikä penkin alla. ICM on lyhenne sanoista Infotainment Control Module, eli ICM on se radion käyttöpaneeli (jota usein erheellisesti luullaan itse radioksi, mutta on tosiaan vain käyttöpaneeli, radiohan on ilmastointilaitteen käyttöpaneelin takana piilossa). ICM:iä on kolme eri tasoa 1, 2 ja 3. 1:ssä ei ole näyttöä vaan siinä on 6 isoa kanavapainiketta, 2:ssa on musta/vihreä kaksivärinen näyttö ja 12 kanavapainiketta. ICM3:ssa on 5,8" värinäyttö ja yleensä navigointi.Haksu kirjoitti:Eipä toimi täälläkään, tosin ei toimi muutenkaan radion asetukset.Tällä viikolla tilattu takuuseen ICM.Kertokoon mikä lie tuo ICM joka tietää.Itse veikkaan vahvaria, joka penkin alla.
Auttaneeko tuonkaan vaihto sitten noihin tallennus ongelmiin ja diskantin kuuluvuuteen ilman nappien näpläystä.......no vaihdon jälkeen ollaan hieman viisaampia.uusi93 kirjoitti:ICM ei itseasiassa ole vahvari, eikä penkin alla. ICM on lyhenne sanoista Infotainment Control Module, eli ICM on se radion käyttöpaneeli (jota usein erheellisesti luullaan itse radioksi, mutta on tosiaan vain käyttöpaneeli, radiohan on ilmastointilaitteen käyttöpaneelin takana piilossa). ICM:iä on kolme eri tasoa 1, 2 ja 3. 1:ssä ei ole näyttöä vaan siinä on 6 isoa kanavapainiketta, 2:ssa on musta/vihreä kaksivärinen näyttö ja 12 kanavapainiketta. ICM3:ssa on 5,8" värinäyttö ja yleensä navigointi.Haksu kirjoitti:Eipä toimi täälläkään, tosin ei toimi muutenkaan radion asetukset.Tällä viikolla tilattu takuuseen ICM.Kertokoon mikä lie tuo ICM joka tietää.Itse veikkaan vahvaria, joka penkin alla.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"