8v --> T16, säilytetäänkö polttoainejärjestelmän paineakk

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

8v --> T16, säilytetäänkö polttoainejärjestelmän paineakk

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

projekti on siinä vaiheessa että t8 satku (-83) luovuttaa bensalinjat yms. (entiseen) kaasarisatkuun johon siis on asennettu t16 tekniikka.
onko järkevää säilyttää polttoainejärjestelmän paineakku t16 moottorin ja sähköruiskun kaverina?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

16v:ssä tuolle painevaraajalle ei ole käyttöä. Mäkeen vain.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

bensalinjoja täytyy sitten rakennella uusiksi :?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei siitä haittaakaan ole, jos säästää. Eli kannattaa säilyttää jos sen poisto teettää lisätyötä. Itseasiassa saattaa hiukan nopeuttaa käynnistymisiä. Itse säästäisin jos ei näytä kovin ruosteiselta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miekin antaisin sen olla, jos ei vuoda pensaa. Sen kyllä huomaa, jos käy vuotamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

jcarlson kirjoitti:Ei siitä haittaakaan ole, jos säästää. Eli kannattaa säilyttää jos sen poisto teettää lisätyötä. Itseasiassa saattaa hiukan nopeuttaa käynnistymisiä. Itse säästäisin jos ei näytä kovin ruosteiselta.
Just näin, turhaa poistaa jos ei ole mitään haittaa!!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

näin minäkin sen ajattelin että ei siitä ainakaan haittaa voi olla.
ja pumppu kun pyörähtää vasta startatessa niin voi tosiaan helpottaa käynnistymistä!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin