Meni kannen tiiviste uusiksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Meni kannen tiiviste uusiksi

Viesti Kirjoittaja Robocop »

900 S -90. Mitäs kaikkea samalla voi ja pitää tehdä kun vaihdattaa sen kannentiivisteen?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Laturiin hiilet, vesipumppu, venttiilivarren kumet, venttiilikopan tiiviste, jakajan o-rengas, öljypumpun o-rengas jne...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ReCo
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 12:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ReCo »

Venttiilien pitävyys kannattaa tarkistaa, Venttiilien nostimet ja jakopään laahaimet ja ketjun kunto :roll:
Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90

*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Joo
Sit isompi cooleri,tai siis cooleri ja lisää ahtoja ja lastu sinne lukaksen poksiin.Sit tietty katti hittoon,ja ahtopainemittari ja ahdot sinne toiselle kilolle.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Pakoputki ja raskaampi kaasupoljin :lol:

Aika perskeleen hyviä vastauksia satelee :idea:
Vastasin YV:nä ihan asiaakin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

kysyjä

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Kysyi mitä VOI tehdä jos ja kun vaihtaa kansitiivisteen niin .......
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: kysyjä

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

YKÄ kirjoitti:Kysyi mitä VOI tehdä jos ja kun vaihtaa kansitiivisteen niin .......
Voihan sitä mennä vaikka paikalliseen, jos toinen tekee hommat :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Tietty paikalliseen,kukas sitä nyt kannentiivistettä saabiin.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Työ ootta sitte neroja...tais Firges viedä silti voiton.. :D
VW transporter 2.5tdi vm.99
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

LIEKSAAN aukesi se litli ja kalja maksaa nyt vaan 0,45e/ pullo

Tää on taivas !!!!!!!!!!!!!1
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

YKÄ kirjoitti:..
Onnea ja menestystä lieksan natsisiwalle.. ja YKÄ:lle!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

KIITOS

Pidetään yllä että palvelut pysyy sivukylillä.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Onpas asiallisia vastauksia. Luulin tätä foorumia tietopankiksi, mutta taitaakin olla teinien leikkikenttä. Onneksi oli yksi järkevä ja yksi yv vastaus. Kiitoksia niistä.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,ja vasta pääsin yv keskustelussa kehumaan sulle saabclubin porukkaa.
Näin saamme uuden kaverin heti ulos kuvioista.


No kun sitä tiivistettä rupeat vaihtamaan niin venttiilit voisi ainakin samalla irrottaa ja hioa tutilla.Koneistamossa suoruushionta.Muita osia voi sitten vaihtaa rahapussin mukaan.Yläpään tiivisteet menee luonnollisesti uusiksi.
Viimeksi muokannut tomaatti, Pe Marras 24, 2006 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

No leikki leikkinä. Kiitti tomaatilta ja muiltakin asiallisuudesta niin yv:n puolelta kuin tältä jukiselta foorumilta. Kysehän on vain siitä, että olen noviisi näissä Saab virityksissä, eli selvennetään vielä hieman. Tarkoitus on virittää ulkopuolisella taholla konehuonetta. Nyt eri ulkopuolinen paja hoitaa sen kannentiivisteen vaihdon. Kysymys kaikessa yksinkertaisuudessahan on se että, mitä kannattaa tehdä juuri kannentiivisteen vaihdon yhteydessä, ettei heti tarvitsisi tehdä mitään muuta ja kone kestäisi tulevan tehon lisäyksen. Hyviä vastauksia tuli ja ne osat kun erottelen sieltä, niin saan jonkinlaisen käsityksen tarvittavista osista ja voin pyytää tarjouksen työstä kun osat on tiedossa. Kiitti vastauksista. Ja jos tuntuu, että joku osa vielä jäi huomioimatta, niin rohkeasti vaan lisäyksiä mun kauppakassiin.
Vastaa Viestiin