Hella Rally 1000 FF
Hella Rally 1000 FF
Onko kukaan kokeillut?
Meinaat vissiin ralley 1000ff:ä? Mulla on satkun keulalla sellaiset kirkkaalla ref.37.5 laseilla.Ja voin sanoa että kyllä näkee.Mutta asennus on ihan perseestä.Melkein mahdoton kasata ja lisäksi umpion rungossa menevät johtimien kanavat täytyy vinkalla suurentaa jos meinaa käyttää yhtään asiallisempia johtoja.
Laita vaan jos joku toinen ne sulle asentaa mutta jos ite laitat niin kannattaa kiertää kaukaa..
Laita vaan jos joku toinen ne sulle asentaa mutta jos ite laitat niin kannattaa kiertää kaukaa..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Paskat valot. Ei mene jakeluun mulle ainakaan, että lampun ns. housing-osa on samaa heijastimen kanssa. Siihen sitten laitetaan parilla ruuvilla takamuovi irti, takaapäin, niin onhan se taattu ettei niihin saa sitten laitettua millään muotoa hyvää kiinnitystä.
Ffp:llä joku tuntui olevan vailla 100W H2-polttimoita noihin ja en suosittele niitäkään. No, jos haluaa vaihtaa noita 1,5-2 vuoden välein auton keulaan niin mikäs siinä. Sillä perustelen sitä, kun isommatkin valot on palanu keltaisiksi niin vastakos nuo palaa.
Jos haluaa hyvät valot niin kylmän viileästi Boschin Rallye225:t keulalle. Maksaahan ne mutta on hyvät ja pärjää 55W-polttimoilla aivan varmasti
Tällaiset Hellan Luminator metalit laittaisin irroitettavalla systeemillä niin Saabista konepellinkin auki

Ffp:llä joku tuntui olevan vailla 100W H2-polttimoita noihin ja en suosittele niitäkään. No, jos haluaa vaihtaa noita 1,5-2 vuoden välein auton keulaan niin mikäs siinä. Sillä perustelen sitä, kun isommatkin valot on palanu keltaisiksi niin vastakos nuo palaa.
Jos haluaa hyvät valot niin kylmän viileästi Boschin Rallye225:t keulalle. Maksaahan ne mutta on hyvät ja pärjää 55W-polttimoilla aivan varmasti

Tällaiset Hellan Luminator metalit laittaisin irroitettavalla systeemillä niin Saabista konepellinkin auki


Viimeksi muokannut dimebak, To Marras 23, 2006 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei ihan dimebakin kanssa voi olla samaa mieltä.
Ohan ne hieman haasteelliset saada läjään mutta sitä ei tartte tehä onneks ku kerran kun itsellä noi on rekisterikilven alla kiinni.
Taitaa noi nykyset olla kaikki tollasii että on saatu kevyiksi ja mahdollisimman pieniksi, nykyautojen keulamuoveihin kun mitään ihmeellisii ruuvata.
Mutta kun saa pelittään niin kyllä hymyilyttää pimeellä ajaessa.
Itsellä 17.5 reffillä ja valokeila mukavan leveekin ja samalla melko pitkällekin. Isommalla reffillä taitais nähä vielä pidemmälle mutta valokeilan leveyden kustannuksella jos oon oikein ymmärtäny.
Pienemmät FF200:set pesi Tuulilasin tai TM:n testissä monet isommat ja kalliimmat valot. Itse piti ostaa sellaset mutta noi isommat tuli niin edukkaasti vastaan.
Tonnarin keulassahan noi ei oo ihan lailliset mutta satkussa kyllä.

Ohan ne hieman haasteelliset saada läjään mutta sitä ei tartte tehä onneks ku kerran kun itsellä noi on rekisterikilven alla kiinni.
Taitaa noi nykyset olla kaikki tollasii että on saatu kevyiksi ja mahdollisimman pieniksi, nykyautojen keulamuoveihin kun mitään ihmeellisii ruuvata.
Mutta kun saa pelittään niin kyllä hymyilyttää pimeellä ajaessa.
Itsellä 17.5 reffillä ja valokeila mukavan leveekin ja samalla melko pitkällekin. Isommalla reffillä taitais nähä vielä pidemmälle mutta valokeilan leveyden kustannuksella jos oon oikein ymmärtäny.
Pienemmät FF200:set pesi Tuulilasin tai TM:n testissä monet isommat ja kalliimmat valot. Itse piti ostaa sellaset mutta noi isommat tuli niin edukkaasti vastaan.

Tonnarin keulassahan noi ei oo ihan lailliset mutta satkussa kyllä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Mikäli koko ei haittaa, niin Hella 3000 Blue tuntuu olevan tarjouksessa monessa paikassa (huhuttu että valmistus saattaa loppua). 110e/pari maksoivat ja hinta/tehosuhde on kyllä loistava. Täytyy satasia polttimoita vielä koittaa jahka löydän laadukkaat.
Pari huonoa kuvaa valotehosta, sittemmin on suuntaustakin parannettu. Kyseisen auton (VW T4) omatkin H4:t näyttää reiluun kahteen sataan metriin, hieman huonommat valot kuin 9-5 vm98-01. Testattiin siten, että velipoika meni jäpittään tien reunaan aina 50m välein ilman mitään heijastimia.
Pari huonoa kuvaa valotehosta, sittemmin on suuntaustakin parannettu. Kyseisen auton (VW T4) omatkin H4:t näyttää reiluun kahteen sataan metriin, hieman huonommat valot kuin 9-5 vm98-01. Testattiin siten, että velipoika meni jäpittään tien reunaan aina 50m välein ilman mitään heijastimia.

BMW 320dA Coupe LCI
Lisävaloina tuossa vanhuksessa NBB:n Alphat, oli ostettaessa edulliset ja testien (ja oman kokemuksen) perusteella mukavan leveä ja riittävän pitkä & tasainen valokeila.moksu kirjoitti:Ja tähän jatkoksi kaikki Saabistien lisävalo/ajovalonvahvistus kokemukset.
Jos sais uusia vinkkejä
Näköjään svedut tekee moisia jo xenoneina http://www.nbb.se/shopp/default.asp
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
bosch rallye: tyytyväinen,harottavat pitkin tien poskia ja näyttää metsääkin 10-20m ja kun mutka alkaa näyttää sinne mutkaan sen 100m ainakin.moksu kirjoitti:Ja tähän jatkoksi kaikki Saabistien lisävalo/ajovalonvahvistus kokemukset.
Jos sais uusia vinkkejä

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Tuommoiset pienet Hellat laitoin Saabin nokalle oma tekemillä raudoilla. Ideana oli ettei noi valot tule puskurin yli ja on siten kohtuullisesti suojas. Eihän noi isojen kattiloiden veroiset ole, mutta mukavasti antaa lisäleveyttä ja -kirkkautta keilalle, ei ne sitä juurikaan jatka pidemmälle.
Onneks auto oli kuvanottohetkellä juuri pesty
Onneks auto oli kuvanottohetkellä juuri pesty

BMW 320dA Coupe LCI
Nuo Hellan FF200:t nostin taas satkun keulalle (kesäksi aina pois kiinnitysrautoja myöten) ja ihan tyytyväinen olen valotehoon ollut. Lisäksi mahtuu tuo OG900:n konepeltiki aukeamaan esteittä.tetammi kirjoitti:Pienemmät FF200:set pesi Tuulilasin tai TM:n testissä monet isommat ja kalliimmat valot. Itse piti ostaa sellaset mutta noi isommat tuli niin edukkaasti vastaan.
Eilen illalla Oulusta Rovaniemelle ajellessa tosin ei mistään valoista ollut mitään hyötyä kun oli pimeää niinku siinä yhessä ruumiin aukossa ja bonuksena nakko reippahasti räntää

#2029 Kari Kutuniva
Nyt Hellat ovat asennettu ja sanon että suunnittelija pitää saada potkun ja heti.....saatanatomaatti kirjoitti:Meinaat vissiin ralley 1000ff:ä? Mulla on satkun keulalla sellaiset kirkkaalla ref.37.5 laseilla.Ja voin sanoa että kyllä näkee.Mutta asennus on ihan perseestä.Melkein mahdoton kasata ja lisäksi umpion rungossa menevät johtimien kanavat täytyy vinkalla suurentaa jos meinaa käyttää yhtään asiallisempia johtoja.
Laita vaan jos joku toinen ne sulle asentaa mutta jos ite laitat niin kannattaa kiertää kaukaa..