Tonnarin ajokilometrit
Tonnarin ajokilometrit
Kuinka ne näkyvät?
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 03, 2007 16:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Aika hauskasti sanottu, kukahan mahtoi moisen väläyttää?Tri-Lo kirjoitti:^Illan faktaruutu^Vain ja ainoastaan mittarista, ellei ole ruuvattu.

Tämä asia on siksi ajankohtainen koska aero menee myyntiin heti kun penari saapuu ikuisuuskorjaamosta (ja senkin myyn samatien helekuttiin, haluan ajaa vain sen verran että voin moittia kyseistä merkkiä Saabiin verraten, joten nou hätä, arvon saabistit, Saabeissa pysytään

Ei paljon auta kysymykseen mutta, itse tein periaatepäätöksen tuossa kuukausia sitten(2 päivää hitsattuani). En osta enää autoa (saabbia) johon ei ole laitetu roiskeläpiä.
Vaikka nykyinen auto on ollut Saabin korjaamopäälliköllä ja ovat korjaneet ovet jotain 5v. sitten niin ne on nyt taas korjauskunnossa. 2 ovea korjattu korjauspaloila ja 2 vaihdettu belgian tuonnista tjsp.? Ovat tietysti aatelleet että kukaan oo niin dorka(kuin meikäläinen) ,että viittii ajaa vanhalla paskalla vielä muutaman vuoden päästä.
Ovien takiahan ei tullut hylsyä,vaan molempien takapyörien koteloiden ja takakoteloiden. Yhden reijän kuitenkin löysin ovista ja lisää tulee tuota pikaa varmaankin.
Ikävää muuten koittaa hitsata sentin tinan päälle.
Noh nyt on jotain uutta suunnitteilla ovien alareunoihin.
Ei nää vanhatrouvat kestä sitä suolahiekkapuhallusta, mitä Suomen loisto tiet tarjoaaa. Puoltoista vuotta sitten pistin roiskeläpät eteen(ei ilmaset) ja renkaita vaihtaessa syksyllä ihmetelin että onpa tosiaan aivan hirveesti kiveniskuista hakkaantuneet noi.
Vaikka nykyinen auto on ollut Saabin korjaamopäälliköllä ja ovat korjaneet ovet jotain 5v. sitten niin ne on nyt taas korjauskunnossa. 2 ovea korjattu korjauspaloila ja 2 vaihdettu belgian tuonnista tjsp.? Ovat tietysti aatelleet että kukaan oo niin dorka(kuin meikäläinen) ,että viittii ajaa vanhalla paskalla vielä muutaman vuoden päästä.
Ovien takiahan ei tullut hylsyä,vaan molempien takapyörien koteloiden ja takakoteloiden. Yhden reijän kuitenkin löysin ovista ja lisää tulee tuota pikaa varmaankin.
Ikävää muuten koittaa hitsata sentin tinan päälle.
Noh nyt on jotain uutta suunnitteilla ovien alareunoihin.
Ei nää vanhatrouvat kestä sitä suolahiekkapuhallusta, mitä Suomen loisto tiet tarjoaaa. Puoltoista vuotta sitten pistin roiskeläpät eteen(ei ilmaset) ja renkaita vaihtaessa syksyllä ihmetelin että onpa tosiaan aivan hirveesti kiveniskuista hakkaantuneet noi.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Sori, lyhensin tekstiäsi.Mikkoz kirjoitti:Ei paljon auta kysymykseen mutta, itse tein periaatepäätöksen tuossa kuukausia sitten(2 päivää hitsattuani). En osta enää autoa (saabbia) johon ei ole laitetu roiskeläpiä.
.
Itsellä ollut jo 6kpl tonnareita, ja 1 oli ei-sinkitty. ko. auto maksoi muistakseni 350e, mutta siinä ei ollut alaosaa ollenkaan, eli aivan järkyttävä projekti. Hitsasin oikean takakulman about kuntoon, ja lisäksi olisi pitänyt tehdä vasen, ja molempien puolien lattiat, ja vaihtaa ovet, eli aivan toivoton romu, ei mitään järkeä kunnostaa, ja seuraavalla omistajalla menikin varaosakäyttöön.
Jos ei ole jo kerennyt tekemään hitsauksia tonnariin niin kannattaa vaihtaa se sinkittyyn malliin, ja mieluiten eteläntuonti-sellaiseen, ei ole paljoa mätää.
Tonnaria ei hitsaa erkkikään kuntoon jos on mennyt läpimädäksi.
Tuulilasi? Kuskin kumimatto kantapään kohdalta? TP-akselien rattaat? Siinähän noita, mutta kaikki myös vaihdettavissa. Ja sitten se perhanan vaihdekepin nuppi (man.), joka pyörii ympyrää...
Omassa '96 tontussa on ollut uudesta asti roiskeläpät, mutta yksi paikka josta maalit on lähteneet, löytyy alhaalta takaovien etukulmista. Sinne on ainakin tullut puhallusta 350 tkm aikana, joista auto on ollut Keski-Euroopassa ekat 100 tkm.
Omassa '96 tontussa on ollut uudesta asti roiskeläpät, mutta yksi paikka josta maalit on lähteneet, löytyy alhaalta takaovien etukulmista. Sinne on ainakin tullut puhallusta 350 tkm aikana, joista auto on ollut Keski-Euroopassa ekat 100 tkm.
Kangasmatot erinomaisessa kunnossa, ovat Saabin orkkikset, mutta aika jännät koska takamatto on 1-osainen,e n ole ennen moisia nähnyt.Pykälä kirjoitti:Tuulilasi? Kuskin kumimatto kantapään kohdalta? TP-akselien rattaat? Siinähän noita, mutta kaikki myös vaihdettavissa. Ja sitten se perhanan vaihdekepin nuppi (man.), joka pyörii ympyrää...
Omassa '96 tontussa on ollut uudesta asti roiskeläpät, mutta yksi paikka josta maalit on lähteneet, löytyy alhaalta takaovien etukulmista. Sinne on ainakin tullut puhallusta 350 tkm aikana, joista auto on ollut Keski-Euroopassa ekat 100 tkm.
Vaihdekepin nuppi aika kulumaton, nahka toki kiillottunut hieman, ei pyöri ympyrää. ovien alareunat hiekkapuhaltamattomat, eli ei ole maalia lähtenyt, tuulilasi on uusi.
Tasapainopuolta ei ole tullut nähtyä, järjestelmä ei kuitenkaan pidä mitään ylimääräistä ääntä vaan sitä tuttua pientä roplatusta kuin aina.
Itseänihän tuossa quottasin, halusin sen vaan ruutumuotoon.ng900aero kirjoitti:Aika hauskasti sanottu, kukahan mahtoi moisen väläyttää?Tri-Lo kirjoitti:^Illan faktaruutu^Vain ja ainoastaan mittarista, ellei ole ruuvattu.
Tämä asia on siksi ajankohtainen koska aero menee myyntiin heti kun penari saapuu ikuisuuskorjaamosta (ja senkin myyn samatien helekuttiin, haluan ajaa vain sen verran että voin moittia kyseistä merkkiä Saabiin verraten, joten nou hätä, arvon saabistit, Saabeissa pysytään)

Ihan vakavalla mielellä kuitenkin tarkoitin. En tietenkään siten, ettei mikään kuluisi vaan ettei minkään sellaisen perusteella pysty ajomäärää sanomaan. Siihen vaikuttaa jo käyttäjä/käyttäjät niin totaalisesti ettei sen perusteella pysty esim.200tkm ja 300tkm välistä eroa päättää. Ja jotain sellaistahan ajoit käsittääkseni takaa?
Kuitenkin, autohan oli Sveitsistä kotoisin ja sen perusteella todennäköisin arvaus olisi ettei sillä hirveän paljon ole ajettu. Autothan ei yleensä ole siellä. Ja jos olet käynyt tiedät ehkä syyn, vuoristossa ajo kuluttaa tekniikkaa ja voimansiirtoa aivan eri tavalla kuin meilläpäin.