95:sta hankkimassa?
95:sta hankkimassa?
Eli työmatka kasvaa sen verran, että alkaa kaivata hieman isompaa autoa nykyisen (VW Bora) tilalle. Kilometrejä ei niin mahdottomasti kerry, että diesel olisi välttämätön, siksi toisekseen Saabi kiinnostaa mutta Opelin dieselmoottorit eivät. Siksipä kävinkin kokeilemassa tänään http://www.nettiauto.com/1006030 tuollaista Saabia. Myös V70 Volvoa olen miettinyt, tai C-Mersua, mutta Volvoissa ainakin tutuilla on ollut ongelmia, ja Saabi olisi hieman persoonallisempi vaihtoehto.
Oikein mukava peli ajella, hiljainen ja tukeva. Voimaa tuntui olevan oikeinkin riittävästi, ja varusteitakin ihan kiitettävästi. Ehkäpä automaattivaihteiston ja vakionopeudensäätimen vielä haluaisi, mutta ne nyt eivät niin välttämättömiä ole, pääasia on että löytyy hyväkuntoinen, uudehko ja vähän ajettu.
Mitä asioita tuollaisesta Saabista kannattaa katsella tarkemmin ennen kuin ostaa? Itse en ole aikaisemmin Saabeja omistanut tai suuremmin harkinnut, koska olen halunnut ajaa uudehkoilla autoilla ja aikaisemmin Saabit ovat olleet taloudellisesti minulle ulottumattomissa. Nyt kun olisi varaa laittaa hieman enemmänkin autoon, niin mieluusti sitten valitsisi tarkkaan ettei tulisi pettymyksiä. Mitään kiirettä ei sinällään ole, volkkarilla pääsee vielä oikein mainiosti kulkemaan...
Oikein mukava peli ajella, hiljainen ja tukeva. Voimaa tuntui olevan oikeinkin riittävästi, ja varusteitakin ihan kiitettävästi. Ehkäpä automaattivaihteiston ja vakionopeudensäätimen vielä haluaisi, mutta ne nyt eivät niin välttämättömiä ole, pääasia on että löytyy hyväkuntoinen, uudehko ja vähän ajettu.
Mitä asioita tuollaisesta Saabista kannattaa katsella tarkemmin ennen kuin ostaa? Itse en ole aikaisemmin Saabeja omistanut tai suuremmin harkinnut, koska olen halunnut ajaa uudehkoilla autoilla ja aikaisemmin Saabit ovat olleet taloudellisesti minulle ulottumattomissa. Nyt kun olisi varaa laittaa hieman enemmänkin autoon, niin mieluusti sitten valitsisi tarkkaan ettei tulisi pettymyksiä. Mitään kiirettä ei sinällään ole, volkkarilla pääsee vielä oikein mainiosti kulkemaan...
Ihan asiallinen autohan tuo vaikuttaisi olevan ja mielestäni ihan järkevän hintainen, tuskin tuosta paljoa halvemmalla noin uutta ja vähän ajettua löydät mistään. Cruisen tuohon saat, kun vaihdat vilkkuviiksen, maksaa noin 100 euroa. Automaattiloota on kyllä mukava 9-5:ssa, mutta kepin vatkaaminen maksaa itsensä takaisin bensatankilla... Noin vähän ajetussa ei oikein mitään vikaa pitäisi olla ja liikkeellä on 6kk virhevastuu, jos jotain tulee...
Eski
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itellä pari vuotta vanhempi, mutta samanvärinen vector wagon.
Just tuossa jakopäärempan teettäneenä sanoisin, että riittää, kunhan katsot, että huoltokirja on kunnossa (öljynvaihtoväli lähinnä), eli että ei ole ajettu samoilla öljyillä yli 20tkm. Noin vähän ajetussa todennäköisesti ei mitään vaivoja vielä ole ja jos tosiaan huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee 8 vuotta ostopäivästä jakopääongelmat (moottoriongelmasta iso keskusteluaihe tälläkin foorumilla), joita noissa on jonkin verran ollut. Kuuntele siis jakopään ketju, eli pitääkö ylimääräistä sirinää (vaimon veljellä levis 60tkm kohdalla).
Sitten kannattaa koeajolla kuunnella kolinoita takapäästä. Siellä on ripustukset perintöä Op*l vectrasta ja sen mukaiset kestävyydeltään, eli itellä ostettaessa n. vuosi sitten vaihdettiin liikkeen piikkiin jo läjä heloja ja taas on yksi väljä (tosin sitä ei ollutkaan vielä vaihdettu).
Muuten sitten samat hommat kuin muissakin autoissa.
Tuota vain ihmettelin, että vakionopeussäädin puuttuu, helmat ovat tavalliset ja renkaat ja rattikin näyttävät noissa vähissä kuvissa perinteisiltä kun jos en ihan väärin ole asiaa ymmärtänyt, niin vectorissa pitäisi noiden olla vakiona sporttisempaa mallia ja säädinkin muistaakseni vakiona (voi olla tosin, että katson kuvastakin väärin tai on vuosimallikohtaisia eroja)
Suosittelen kyllä kyseistä mallia, eli ei kannata käsittää väärin tuota jakopäähommaa. Se on vain tyyppivika, jollaisia löytyy jokaisesta autosta ja tosiaan tuohan on saabin puolesta hoidossa kun tosiaan asiaa varten on annettu piiiitkä ylimääräinen takuu.
Just tuossa jakopäärempan teettäneenä sanoisin, että riittää, kunhan katsot, että huoltokirja on kunnossa (öljynvaihtoväli lähinnä), eli että ei ole ajettu samoilla öljyillä yli 20tkm. Noin vähän ajetussa todennäköisesti ei mitään vaivoja vielä ole ja jos tosiaan huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee 8 vuotta ostopäivästä jakopääongelmat (moottoriongelmasta iso keskusteluaihe tälläkin foorumilla), joita noissa on jonkin verran ollut. Kuuntele siis jakopään ketju, eli pitääkö ylimääräistä sirinää (vaimon veljellä levis 60tkm kohdalla).
Sitten kannattaa koeajolla kuunnella kolinoita takapäästä. Siellä on ripustukset perintöä Op*l vectrasta ja sen mukaiset kestävyydeltään, eli itellä ostettaessa n. vuosi sitten vaihdettiin liikkeen piikkiin jo läjä heloja ja taas on yksi väljä (tosin sitä ei ollutkaan vielä vaihdettu).
Muuten sitten samat hommat kuin muissakin autoissa.
Tuota vain ihmettelin, että vakionopeussäädin puuttuu, helmat ovat tavalliset ja renkaat ja rattikin näyttävät noissa vähissä kuvissa perinteisiltä kun jos en ihan väärin ole asiaa ymmärtänyt, niin vectorissa pitäisi noiden olla vakiona sporttisempaa mallia ja säädinkin muistaakseni vakiona (voi olla tosin, että katson kuvastakin väärin tai on vuosimallikohtaisia eroja)
Suosittelen kyllä kyseistä mallia, eli ei kannata käsittää väärin tuota jakopäähommaa. Se on vain tyyppivika, jollaisia löytyy jokaisesta autosta ja tosiaan tuohan on saabin puolesta hoidossa kun tosiaan asiaa varten on annettu piiiitkä ylimääräinen takuu.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Märkäkorva kirjoitti: Noin vähän ajetussa todennäköisesti ei mitään vaivoja vielä ole ja jos tosiaan huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee 8 vuotta ostopäivästä jakopääongelmat (moottoriongelmasta iso keskusteluaihe tälläkin foorumilla), joita noissa on jonkin verran ollut.
.
Tuo auto on tosin M2004, jota ei enää huohotinongelmat eikä ns. moottoritakuu koske, mutta huoltokirja kannattaa kyllä tarkistaa aina...
Eski
Juu, Arc luki kyllä kynnyksissä, sen verran panin itsekin merkille että varustetaso oli merkitty väärin ilmoitukseen. Huollossa oli käynyt saksassa olo aikanaan kuten kuuluukin, tuohon hintaan kun tulee mukaan tuliterät talvirenkaat aluvanteilla ja lohkolämmitin niin mitäpä sitä muuta oikeastaan maantielle kaipaakaan. Oikein siistissä kunnossa kyllä oli, haisi uudelta, eikä penkeistä tai muualtakaan sisustasta saattanut havaita että joku olisi tuolla koskaan ajanutkaan...
Kuuluuko muuten ko. mallin ajotietokoneen ominaisuuksiin, ettei se näytä hetkellistä kulutusta? Itse en ainakaan saanut sitä näkymään, mutten kyllä sen enempiä perehtynytkään.
Saksasta kun tuo on tuotu, niin käyttöohjeet ym. löytyvät germaanien kielellä, joten sitäkin mietin, että saisikohan jotakin kautta hankittua suomenkieliset vastaavat?
Kuuluuko muuten ko. mallin ajotietokoneen ominaisuuksiin, ettei se näytä hetkellistä kulutusta? Itse en ainakaan saanut sitä näkymään, mutten kyllä sen enempiä perehtynytkään.
Saksasta kun tuo on tuotu, niin käyttöohjeet ym. löytyvät germaanien kielellä, joten sitäkin mietin, että saisikohan jotakin kautta hankittua suomenkieliset vastaavat?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: La Marras 04, 2006 21:25
Re: 95:sta hankkimassa?
Joku viisas on joskus neuvonut: "koeaja useampi auto niin huomaat eron loppuunajetun ja bränikän välillä".m.k kirjoitti:Mitä asioita tuollaisesta Saabista kannattaa katsella tarkemmin ennen kuin ostaa?
Joku viisas on myös neuvonut: "älä sokaistu ajettuihin kilometreihin, pienempi lukema yleensä tarkoittaa pientä kaupunkiajoa joka kuluttaa moottoria ja vaihteistoa enemmän kuin tasainen matka ajo". Espoon ja Helsingin ruuhkissa pyörinyt auto on kuluneempi kuin Naantalin ja Vaasan väliä höylännyt auto, eron tuntee koeajossa.
Joku viisas on myös neuvonut: vaadi täydellinen huoltokirja, öljyt vaihdettu miel. 10tkm välein kuten tuossa aiemmin on jo tullutkin esille. Mikäli esim. alkupään huollot menneet rajusti pitkäksi eron tuntee koeajossa.
Hieno peli, hinnasta en osaa sanoa mitään, näyttäisi vajaassa kolmessa vuodessa tippuneen noin 10 kiloeuroa uuteen vastaavaan verrattuna?
Toki faceliftilläkin on varmasti jonkinlainen hintaa tiputtava vaikutus, mutta henkilökohtaisesti pidän tuota välimallia tyylikäimpnä.. makuasioita täysin, ja uusi on aina uusi.
Oikeastaan kiinnostaisi tietää mikä tuo jalopuuhomma oikein on kun näyttää niin omituiselta, eihän vain ole mitään muovia?
Toki faceliftilläkin on varmasti jonkinlainen hintaa tiputtava vaikutus, mutta henkilökohtaisesti pidän tuota välimallia tyylikäimpnä.. makuasioita täysin, ja uusi on aina uusi.
Oikeastaan kiinnostaisi tietää mikä tuo jalopuuhomma oikein on kun näyttää niin omituiselta, eihän vain ole mitään muovia?
Pistä postia suomen gm:lle ne laittavat sinulle ilmaiseksi uuden paluupostissa.Mainitse vm ja malli tietty.m.k kirjoitti:
Saksasta kun tuo on tuotu, niin käyttöohjeet ym. löytyvät germaanien kielellä, joten sitäkin mietin, että saisikohan jotakin kautta hankittua suomenkieliset vastaavat?
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Re: 95:sta hankkimassa?
Niin totta että pitäisi kiveen kaivertaa.noproblemo kirjoitti:
Joku viisas on myös neuvonut: "älä sokaistu ajettuihin kilometreihin, pienempi lukema yleensä tarkoittaa pientä kaupunkiajoa joka kuluttaa moottoria ja vaihteistoa enemmän kuin tasainen matka ajo". Espoon ja Helsingin ruuhkissa pyörinyt auto on kuluneempi kuin Naantalin ja Vaasan väliä höylännyt auto, eron tuntee koeajossa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Hieni peli ja siistissä kunnossa, kuten saksalaisten pitämät yleensäkin ovat. Kannattaa tutkia kulmia ja ovia tarkasti, jos ei mitään naarmuja, voi olla maalattu, saksalaiset maalailevat usein pikkukolhuja piiloon.
Tuollainen maksaa autokaupassa Saksassa n 18 -20t ja jos on otettu 03 puolella käyttöön, pyynti voi olla 17 alkava. Suoralla kaupalla 500 - 1000 pois ja verot alle 10 t, näytti yksi samanlainen 04 farmari 53t ajettu, tosin aut. olevan tullin sivuilla 9600 ekeä. Joten 27t veroineen katsastettuna Suomessa + renkaat, lämmitin 1t ja haku+ muut kulut n 1t, joten noin 29t olis itse haettuna hinta maksimissa.
Saksalaisesta rekisteriotteesta taas näkee heti, montako omistajaa ja huoltokirjasta missä huollettu, voi tarkistaa faktat.
Eli jobbari Suomessa on ostanut auton halvemmalla todennäköisesti Saksasta ja kuljetuskulutkin korkeintaa 500 ekeä eli hänelle jää hyvä voitto.
Mutta jos ei halua nähdä vaivaa tai ei ole aikaa tai haluja, niin maksaa vähän enemmän. Pyyntihinta on kuitenkin ihan kohtuullinen.
Tosin samalla rahalla saa ehkä pikkasen enemmän ajetun 04 aeronkin.
Saksasta.
Tuollainen maksaa autokaupassa Saksassa n 18 -20t ja jos on otettu 03 puolella käyttöön, pyynti voi olla 17 alkava. Suoralla kaupalla 500 - 1000 pois ja verot alle 10 t, näytti yksi samanlainen 04 farmari 53t ajettu, tosin aut. olevan tullin sivuilla 9600 ekeä. Joten 27t veroineen katsastettuna Suomessa + renkaat, lämmitin 1t ja haku+ muut kulut n 1t, joten noin 29t olis itse haettuna hinta maksimissa.
Saksalaisesta rekisteriotteesta taas näkee heti, montako omistajaa ja huoltokirjasta missä huollettu, voi tarkistaa faktat.
Eli jobbari Suomessa on ostanut auton halvemmalla todennäköisesti Saksasta ja kuljetuskulutkin korkeintaa 500 ekeä eli hänelle jää hyvä voitto.
Mutta jos ei halua nähdä vaivaa tai ei ole aikaa tai haluja, niin maksaa vähän enemmän. Pyyntihinta on kuitenkin ihan kohtuullinen.
Tosin samalla rahalla saa ehkä pikkasen enemmän ajetun 04 aeronkin.


900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Hintaa on mutta se johtuu vuosimallista. Tuossa on vielä 1-2 ns. kallista vuotta jäljellä kun arvon alentumisesta puhutaan niin. Ne menee seuraavan omistajan piikkiin. Arvon aleneminen hidastuu kun kiesin markkina-arvo lähestyy kahta kymppiä.
Itse en maksaisi vuosimallista, koska sitä ei koskaan ajaessa tule ajateltua ja vaikka ajattelisikin niin siitä ei tule yhtään sen parempi mieli
Vähistä kilometreistä maksaisin kyllä. Tuon pitäisi olla helppo kauppa koska tuon verran ajetun auton pitää minusta olla käytännöllisesti katsoen uutta vastaava.
Itse en maksaisi vuosimallista, koska sitä ei koskaan ajaessa tule ajateltua ja vaikka ajattelisikin niin siitä ei tule yhtään sen parempi mieli

Vähistä kilometreistä maksaisin kyllä. Tuon pitäisi olla helppo kauppa koska tuon verran ajetun auton pitää minusta olla käytännöllisesti katsoen uutta vastaava.
9000CS 2,3