3d satkun takalasin vaihto
3d satkun takalasin vaihto
Vaihdoin tuohon satkuuni takaluukun ja uudessa luukussa on kirkas lasi. Onko paha homma vaihtaa vanhan luukun sävylasi tuohon toiseen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Narun avulla se menee melko kivuttomasti. Lukkolista on miusta tuskaisempi laittaa, kuin ite lasi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Viime viikolla tuli combi satkun takalasi vaihdettua ensimmäistä kertaa. Aikaa siinä meni kahden ukon voimin tehtynä ehkä tunnin verran. Luukku oli autossa paikoillaan.
Itse asennus meni helposti kun laittoi tiivisteen ensin luukkuun kiinni ja sitten lasi yhdestä kulmasta hollilleen. Sen jälkeen ruuvimeisselillä nosti tiivisteen lasin päälle. Nostaessa on kuitenkin syytä huomioida että lasi ei kestä ruuvimeisselillä kampeamista. Viimeinen metri on luonnollisesti hankalin laittaa - siinä kaveri painoi tiivistettä oikeaan suuntaan kontin puolelta ja minä nostin tiivisteen lasin päälle. Hommaa myös helpottaa jonkinlainen liukaste (esim. astianpesuaine/vesi-sekoitus). Listan asennuksessa taas kannattaa käyttää metallista pakkelilastaa (kampeaa listan uraansa) tai pientä ruuvimeisseliä (liu'uttaa listan uraansa).
Itse asennus meni helposti kun laittoi tiivisteen ensin luukkuun kiinni ja sitten lasi yhdestä kulmasta hollilleen. Sen jälkeen ruuvimeisselillä nosti tiivisteen lasin päälle. Nostaessa on kuitenkin syytä huomioida että lasi ei kestä ruuvimeisselillä kampeamista. Viimeinen metri on luonnollisesti hankalin laittaa - siinä kaveri painoi tiivistettä oikeaan suuntaan kontin puolelta ja minä nostin tiivisteen lasin päälle. Hommaa myös helpottaa jonkinlainen liukaste (esim. astianpesuaine/vesi-sekoitus). Listan asennuksessa taas kannattaa käyttää metallista pakkelilastaa (kampeaa listan uraansa) tai pientä ruuvimeisseliä (liu'uttaa listan uraansa).
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Ja toinen vaihtoehto on, niinkuin aiemmin mainittiin, kasata tiiviste lasiin valmiiksi, ja sitten ujuttaa ohutta narua sinne tiivisteen rakoon, joka lasin ollessa paikallaa tulee siihen takaluukun molemmille puolille. Sitten vaan lasi "hollille" ja alkaa alussa varovasti vetämään narusta lasin keskustan suuntaisesti sitä sieltä välistä pihalle, niin että tiivisteen huuli tulee pellin yli oikealle paikalle. Kuulostaa vaiekammalle mitä on....kerran ainakin kun toimenpiteen näkee tai itse onnistuneesti suorittaa, niin lasi on sen jälkeen helppo nykästä paikalleen.
Saattoi jopa olla, että tuon listankin olis voinu laittaa sinne väliin, ennenkuin alkaa lasia nykimään luukun päälle, en jaksa millään muistaa.
Saattoi jopa olla, että tuon listankin olis voinu laittaa sinne väliin, ennenkuin alkaa lasia nykimään luukun päälle, en jaksa millään muistaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Tuota noin... Laiton sen uuden takaluukun tänään kiinni ja huomasin että vanhassa luukussa kulkee 5 johtoa takavaloille ja tuossa uudessa vain 4.
Onko se 5. johto lisäjarruvalolle kun sitä tuossa uudessa luukussa ei ole ollut?
Onko se 5. johto lisäjarruvalolle kun sitä tuossa uudessa luukussa ei ole ollut?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Lista kannattaa pitää tiivisteessä kiinni, ennen irrotusta vaan se teipillä siihen kiinni että ei pompi irti. paljon helpommalla pääsee 

Saab 900 turbo 16v -84
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*
Saab 95 2-tahti -61
Saab 95 2-tahti -61
Saab 96 2-tahti -66
Saab 96 -76
Saab 9-5 Arc -03
Saab 900 Cabriolet -90
*Seitsemän Saabin yksinhuoltaja*