-Pohjana toimii Zeta(ex nimi Sigma-Lite tai Sigma-Mass)
-Ratkaisu mahdollistaa neli ja takavedon
-Valmistus siirtyy ehkä USA:han valuuttakurssien takia
-Jopa 20:tä eri automallia voitaisiin valmistaa samalla kokoonpanolinjalla
Wheelbase, overhangs, H-point height and powertrains are all independent of the Zeta architecture.
Se että Zetaa voidaan valmistaa samalla tuotantolinjalla useita erilaisia malleja on myös mahdollisuus Saabille että se saisi 9-5:n kokoonpanon itselleen koska samalla voitaisiin valmistaa muita GM-perheen autoja.
Ensimmäisten Zeta-pohjaisten autojen pitäisi rullata markkinoille 2006-2007. Saab ei ole ensimmäisten joukossa.
Toivon mukaan Saabin nelivedossa on tehty fiksusti voimanjako eteen ja taakse tai sitten kuljettaja voi säätää sen(haaveilee
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
9-5:n hinta nousee tietysti koska auto on yhä enemmän täynnä elektroniikkaa ja kalliimpia ratkaisuja. Sen pitää myös erottua selkeämmin 9-3:sta ja tyrmätä kilpailijat kanveesiin.