Tuplis-threadin aika
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
En muista oliko tää ollu, mutta ostin ton lehden ton artikkelin takia, ja kun on vuoden 1977, niin joskus tulevaisuudessa jos tota finkkua valmiina vien johonkin näytille, niin saa mukavaa rekvisiittaa samalta vuodelta, lisää pitäs kaikkea kivaa keräillä samalta vuodelta.
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... 9turbo.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... 9turbo.jpg
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
taas harvinaisuus myynnissä, special -78. olisiko tämä akvamariininsininen 79 malli vihreillä sävylaseilla ja avattavilla takasivulaseilla?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=42873961
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=42873961
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Keltaisen Pörssin "vähän ajetut" combit:
Vaikka tuo keskimmäinen ei olekaan nähtävästi combi, niin otinpahan mukaan kuitenkin. (Tunnuksia minulla ei nyt ole, joten hinnat on hintahaulla skannattuja)Keltainen Pörssi kirjoitti:SAAB 99 GL COUPE -76, aj. vain 140 tkm, 2 renk., kats., hp. 800 e, Tampere, osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet
SAAB 99 GL 2.0 CC -83, met.harmaa, aj. 162 tkm. Pakokaasutesteissä huippuarvot! Kats. 11/06. 2 renk. Auto on viaton ja täyttä rautaa! Hyvin säilynyt yksilö. Uusittu jarrut, jarrulevyt, kytkin, iskarit, pakoputki, jäähdyttäjä ym. h. 500 e , puh. 040-7213703, Lahti, osasto: Saab
SAAB 99 2.0 CC -77, aj. 187 tkm, talvirenkaat alla, kesärenkaat vanteineen mukaan, hyvin huollettu, kats. 1/07 loppuun (seisontavakuutuksella nyt), katsastan 2008 vuodelle, h. 420 e, Karstula, osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
kannattaa olla varovainen noiden vähänajettujen 70-lukulaisten kanssa. oma 173tkm ajettu kohta parin vuoden takainen hankintani oli uskomattoman laho yksilö, kone oli kylläkin kilometrien veroisessa kunnossa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Jep. Mua kiinnostais tuo hopea kasikolmonen, mutta pitää nyt vain malttaa ja saattaa satku leimaan 

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
vaikkei ihan tuplis mut 90, niin nyt tekis mieli myydä noi kolme pois ja ostaa tämä tilalle
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=48974
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=48974
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Auttakaa miestä mäessä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=384365
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
platinansininen neliovinen -84 sai tänään leiman, ja meni ekalla läpi! kerrankin tein asiat oikeinpäin, merkkihuollossa ensin pakokaasusäädöt kohdalleen, autopesuun, katsastukseen 
korjauskehoitus: toisen etuiskarin alakiinnityksen pusla väljä (silminnähden).

korjauskehoitus: toisen etuiskarin alakiinnityksen pusla väljä (silminnähden).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hienoa, onnittelut!
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Kävin katsomassa tuon pari viikkoa sitten. Isovilkkuinen, eli on jo -77, aika epäsiisti ja paaljon pientä laiteltavaa. Massauksia tehty, mutta sitä ei tiedä, minkälainen kinderylläri niiden alla on..jariha kirjoitti:Keltainen Pörssi kirjoitti:SAAB 99 GL COUPE -76, aj. vain 140 tkm, 2 renk., kats., hp. 800 e, Tampere, osasto: Autot yli 25 v ja tarvikkeet
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kannattaako taakse laittaa vahvistetut vai normaalit jouset? Ajattelin vaihtaa, kun perä on niin alhaalla (tai keula ylhäällä, miten sen nyt ottaa) ja autossa esiintyy puskemista. Vakaasti se nykyseillään kyllä kulkee...
99 69--84 Taakse (ei CombiCoupe). . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
99 69--84 VAHV taakse SEDAN. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
99 75--84 VAHV taakse COMBI-COUPE. . . . . . . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
99 69--84 Taakse (ei CombiCoupe). . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
99 69--84 VAHV taakse SEDAN. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
99 75--84 VAHV taakse COMBI-COUPE. . . . . . . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
En tiedä Motonetin jousista, mutta vahvistettuja jousia kannattanee välttää jos ajat pääasiassa ilman kuormaa, kontti ja takapenkki tyhjänä.jariha kirjoitti:Kannattaako taakse laittaa vahvistetut vai normaalit jouset?
Kyllästyin 15 vuotta sitten omassani takaroiskeläppien maan raapimiseen joka töyssyssä. Oli roiskeläppiä jo lyhennettykin pari senttiä.
Tarvikeliikkeessä myivät minulle vakiojousina jotkut hyvin jäykät ja korkeat jouset. Selvä ero perän korkeudessa oli nähtävissä heti kun olin ne saanut alle, eikä tilanne sanottavasti muuttunut 14 vuodessa. Vakioiskareilla joustovara loppui aina töyssystä ajaessa, eikä meno muutenkaan ollut mukavaa.
Eri asia sitten jos haluat lisää kantavuutta, tai haluat parantaa etenemiskykyä umpihangessa.
Tässä kuva autosta perä korkealla:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/135_3581_1.JPG
Katkaisin noista korkeista takajousista kierroksen pois, ennen/jälkeen:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/sivukuva99.jpg
Sen jälkeen vaihdoin kaikki jouset valmiiksi sopivan pituisiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ehdototus a) joka nurkkaan kaasuiskarit/madallusjouset b) joka nurkkaan kaasuiskarit/vakiojouset.jariha kirjoitti:Kannattaako taakse laittaa vahvistetut vai normaalit jouset? Ajattelin vaihtaa, kun perä on niin alhaalla (tai keula ylhäällä, miten sen nyt ottaa) ja autossa esiintyy puskemista. Vakaasti se nykyseillään kyllä kulkee...
99 69--84 Taakse (ei CombiCoupe). . . . . . . . . . . . . . 67-5024 24.90 ???
99 69--84 VAHV taakse SEDAN. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5065 24.90 ???
99 75--84 VAHV taakse COMBI-COUPE. . . . . . . . . . . . . 67-5204 26.50 ???
VW transporter 2.5tdi vm.99
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Väittivät täällä, että yksi syy puskemiseen on löysät takajouset. Se on minulle suurin syy. Toinen on ulkonäkö, sillä autossa perä on alhaalla eikä se näytä kovin ryhdikkäältä. Tästä kuvasta saanee jonkinlaisen käsityksen. Kantavuutta en hae, joten vakiojouset lienee ok. Alusta muuten vaikuttaa vielä hyvältä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari