Tonnarin fiksailua(oli: Taas tyrkyttävät tonnaria..)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: ACC 2 asennettuna

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

9000LPT kirjoitti:
Varmista tarkkaan vuosimalli, mistä otat ja mihin laitat...
..Vanhemmassa taitaa olla oma lämpötilamittaus?
Joop, eli kyseessä on vanha -87 ACC1 ilmastoinnilla oleva, tulossa samanvuotiseen toiseen moiseen ja mitä katselin kytkiksiä tuolta niin eipä paljon taida maksaa vaivaa ainakaan koko johtosatsia ryhtyä vaihtamaan muutaman piuhan takia.. tuon piuhamäärän nyt leipoo vaikka viiteen kertaan sillä vaivalla mitä johtosarjan vaihto olisi.

Onko tuossa muuten edes mitään liitettävää ajotietokoneeseen, kun tieturi on se "neekerimalli" joka kertoo vain latausjännitteen ja keskikulutuksen?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ACC 2 asennettuna

Viesti Kirjoittaja jus »

Myrkky kirjoitti:Onko tuossa muuten edes mitään liitettävää ajotietokoneeseen
Ei ole mitään liitettävää ACC1:n ja EDU:n välillä, ei vaikka olisi EDU2.

ACC1:n lämpöanturi laitetaan puhallinkotelon päällä olevaan hahloon, eikä ole mitenkään yhteydessä ajotietokoneeseen, joka saa ulkolämpötilatiedon etuspoilerin anturista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: ACC 2 asennettuna

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

jus kirjoitti: Ei ole mitään liitettävää ACC1:n ja EDU:n välillä, ei vaikka olisi EDU2.

ACC1:n lämpöanturi laitetaan puhallinkotelon päällä olevaan hahloon, eikä ole mitenkään yhteydessä ajotietokoneeseen, joka saa ulkolämpötilatiedon etuspoilerin anturista.
OK, kiitän informaatiosta. Tuo puhallinkotelon päällä oleva anturi onkin jo paikallaan odottelemassa loppurojuja, kun joutui vaihtamaan sen puhallinkotelon tuossa joku aika sitten.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Nyt alkaa mennä vallan kauhiaks ajettavaksi tuo tonnari, kylmänä ei yleensä jää ekasta startista käyntiin, toisesta kylläkin. Heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ei oikein kestä vedättää(jyrkkä mäki pihasta ylös) vaan tahtoo hyytyä.. sitä pahemmin mitä enemmän kaasua polkee, osalämpöisenä pelaa kuin enkeli. Täysin lämpimänä putoaa tyhjäkäynninsäätö pois pelistä ja tyhjäkäynti jää 1500-1700 välille sekä on aivan tajuton terävä nykiminen jos yrittää vedättää yhtään alle 3500 kierroksilla(jos jatkaa vedätystä vaikka nykii, niin "jupeltaa" kuin kävisi kolmella). Lisäksi joskus nykäisee(pehmeämmin) satunnaisesti tasakaasulla ajaessa CE-valon välähdyksen kera.

Jotenkin on tullut sellainen tuntuma, että vois olla bensapumppu lopuillaan kun se äänteleekin jo, mut tuota tyhjäkäyntihommaa sekään ei selitä... eikä oikein sitä CE-valoakaan. Joko tuossa on useampi vika tai sitten sellainen yhteinen nimittäjä jota en kertakaikkiaan keksi, koska tuohon on tähän mennessä vaihdettu liki kaikki sytty ja bensapuolelle(pumppua ja paineensäädintä ei vielä).

Pumpun ja paineensäätimen vaihdan vielä, ehkä käyn maapisteet toistamiseen läpi.. mut sit tuo paska menee purkuun jollei herkeä pelaamaan. :|

Tietty rakentavia ehdotuksia otetaan vastaan, että mitä tuolle voi vielä tehdä..


Edit: Liittimiä on käyty läpi contact cleanerin ja liitosrasvan kanssa taivutellen löysimpiä pinnejä, auto ei reagoi millään tavalla piuhojen nykimiseen/heilutteluun eikä sytkän/ruiskun osien koputteluun.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
JuAn
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 13:17
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja JuAn »

Mites lambda ja sit tuo pakoputki siihen lambdalle asti, kunnossa ja tiivisteet tiiviinä? Omassa joskus vuskas uuden pakoputken ja pakosarjan välinen liitos, siitä imi happea pakoputkeen tietyillä kierroksilla etenkin kylmänä, sytytteli CE-valoa ja tyhjäkäynti oli mitä sattu ja ajaessa hävis tehot CE-valon syttyessä ja sit tuo kulutus lukema kohos ihan pilviin aina sillon ku CE-valo paloi... Ongelma hävis tarvikepakoputken kevyellä muokkauksella niin että liitos saatiin pitäväksi... Tuli vaan mieleen, ku oot vissii käyny kaiken todennäköisemmän tarkasti läpi...
900 GL 3D -83
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

JuAn kirjoitti:...
Ei ole lambdaa, kun on -87 fossiili kyseessä..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Nyt rupeaa vahvasti näyttämään siltä, että tulihan se viimein kuntoon.. ainakaan ei ole enää temppuillut.

Imusarja ei saanyt maita moottoriin! Tyhjäkäynti asettui aloilleen heti kun liikautin ensimmäistä imusarjan pulttia moottorin käydessä ja nykiminen oli samassa poissa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin