900i T -84 kysymyksiä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

900i T -84 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja stento-z »

mikälainen auto on alkuperäinen turbo 600i on tarjottu 500e 84vm juuri katsastettu niin ja 145 hv kummastutta että noihin on vaihdettu osia mutta tässä on kaikki alkuperäistä vai onko pelkkää myynti puhetta :roll:
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Niin mikä auto olikaan kyseessä. Saab 600 vai 900?
#1890
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

1984 on hyvä vuosi. Tällöin päivitettiin hiukan pystykeulan ulkonäköä, laitettiin mm. puskurijatkeet listojen sijaan. H-moottori pystyy nauttimaan lyijytöntä bensiiniä jne.

Vuoteen 1984 mennessä Scan Auto oli myynyt hiukan vajaat 1500 turbollista autoa, joten kovin montaa ei välttämättä ole enää hengissä. Auton kunto riippuu täysin pidosta, ja sitä näin tekstin välityksellä on vaikea nähdä. Hyvä uutinen on, jos auto on oikeasti päässyt katsastuksesta läpi eikä niin, että korjausvaatimukset mahtuivatkin vaadittuun tilaan. Silti autossa saattaa olla läpikäytävää, jarruista alkaen.

Kyllähän tuollainen 145-hevosvoimainenkin omaa turbopotkua, mutta ilman suurempaa polkemista liikennevalolähdöt eivät edelleenkään ole hauskoja. 155-hevosvoimaisessa on välijäähdytin (+10hv pelkästään siitä??), 16-venttiiliseen saikin sitten jo 175hv ja muutenkin nykyaikaisempana koneena miellyttää enemmän.

500 euroa on vähän mistä tahansa autosta, saatikka sitten turbosta - viat kuuluvat varmasti hintaan.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

petteri75 kirjoitti:1984 on hyvä vuosi. H-moottori pystyy nauttimaan lyijytöntä bensiiniä jne.
Muistaakseni lyijytön maistuu vasta '85-malleille.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Joo anteeksi moka se on 900 ja se myydään katsastettuna muuten paljonko on hv 900gls vm on 83 kiinostais tietää koska en ole hirveen innokas vaihtamaan oma auto on hyvässä kunnossa :P
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

stento-z kirjoitti:Joo anteeksi moka se on 900 ja se myydään katsastettuna muuten paljonko on hv 900gls vm on 83 kiinostais tietää koska en ole hirveen innokas vaihtamaan oma auto on hyvässä kunnossa :P
Pitäisi olla kahdella kaasuttimella jollon tehoa on 108 hv.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

900gls eli kahdella kaasuttimella puhaltaa 108hv ja yhdellä kaasarilla olisi tasan 100hv. ja 8v ruiskussa 118hv.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

toi 900,gls on vaan vähän laiska tahtoo hyytyä isommissa mäissä mut kyllä se perille vie miten sit vaikuttaa kytkimeen toi vaihtaminen kuorma päällä :?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

stento-z kirjoitti:toi 900,gls on vaan vähän laiska tahtoo hyytyä isommissa mäissä mut kyllä se perille vie miten sit vaikuttaa kytkimeen toi vaihtaminen kuorma päällä :?
No jos moottori on vaan säädöissään niin ei se gls mikään laiska ole.Katos nyt ekana että kaikki säädöt moottorissa on kohdillaan ja ennenkaikkea uusi kaikki huolto-osat.
Ainakin B-moottori 4 enskalla Ja 4 vaihteisella laatikolla tuntuu paremmalta kuin ruisku H-moottori.Tosin noin lyhyttä enskaa en ole tavannut ruiskukoneen yhteydessä.
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Toi gls 83 on 5vaihteinen ja just tullu huollosta mut jotenkin tuntuu laiskemmalta. Olisko pensa pumppu (strömberg)yhdellä kaasarilla jos pitäis säätää tai onko toi yhdellä kaasarilla vain muuten laiskempi :?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

siihen on tehty katsastushuolto. eli se käy liian laihalla. veto pois ja kulku. pikkasen pyöräyttää rikkaammalle niin rupee meno ja soppa maistumaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stento-z
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: To Huhti 06, 2006 10:58

Viesti Kirjoittaja stento-z »

Kiitti nalleolut sit vaan säätämään :lol:
Vastaa Viestiin