avon iskarit?
avon iskarit?
Osaako kukaan sanoa mitä eroa on avon ja kovakattoisen iskarien välillä? Ainakin Kybillä on eri tuotekoodit avon etuiskareille (en katsonut takaiskareiden numeroa), kun taas Sachsilla ilmoittavat että käy kaikkiin malleihin. Saabilla vastaus on tietysti, että tuu täältä hakee ja halvalla. Kyseessä on 1995 2.0 Turbo avo.
1995 Cabrio
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Ainakin minä asensin kovakattoisen viggenin iskarit 9-3 avo-aeroon, sinne menivät kiltisti, ja tasan samat tolpat on 9-3 avo-aerossa ja tavallisessa kovakattoisessa, tuli tutkittua.
Eroja taitaa olla jäykkyydessä, avon takaosa taitaa painaa hiukan enemmän kun kovakattoisen.
Kyseiset iskarit oli alunperin hankittu kovakattoiseen, mutta päätyivät avoon...
Eroja taitaa olla jäykkyydessä, avon takaosa taitaa painaa hiukan enemmän kun kovakattoisen.
Kyseiset iskarit oli alunperin hankittu kovakattoiseen, mutta päätyivät avoon...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Jep.romax2 kirjoitti:kuitenkin ihmettelen sitä, että etupään iskareilla on eri varaosanumero, luulisi etupään olevan saman painoinen tai kevyempi.
9-3:ssa on ilmeisesti eri iskarit kaikille malleille, avot/kovakattoiset, automaatti/käsivaihteiset, varmaan 3/5ov myös. Tiedä sitten paljonko on eroa käytännössä...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
No jos alkuperäistä haluat niin ota autoon "oikeat" iskarit, mutta tarvike/viri/tuningiskareissa ei varmaan mitään suurempaa väliä ole, onko katto pellistä vaiko kankaasta
Jos kuitenkin listassa on erikseen mainittu avo, niin tuskin siinä voi pieleen mennä. Moni on kyllä laittanut avoon tavallisen iskarit, esim konin keltaiset.
Hinnastossahan menee näin:
Tavan NG/9-3, kerroin 1x
Aero, kerroin 2x
Viggen, kerroin 3x
Tavan Avo, Kerroin 3x
Avo-Aero, kerroin 4x
Avo-Viggen, kerroin 5x
Itse en kummemmin miettinyt että mikä sopii avoon ja mikä ei, iskarit on iskarit, ja tuo Eibach -30mm/Viggen iskarit paketti oli hankittu kovakattoseen 5ov automaattiin, ja sujuvasti ruuvattiin automaatti avo-aeron alle
Ensi kesänä sitten nähdään enemmän toimivuudesta, mutta ainakin sopi hyvin paikalle ja ajettavuuskin oli ihan jees.
Viggen-iskareissa oli kyllä kerroin kohdallaan...

Hinnastossahan menee näin:
Tavan NG/9-3, kerroin 1x
Aero, kerroin 2x
Viggen, kerroin 3x
Tavan Avo, Kerroin 3x
Avo-Aero, kerroin 4x
Avo-Viggen, kerroin 5x
Itse en kummemmin miettinyt että mikä sopii avoon ja mikä ei, iskarit on iskarit, ja tuo Eibach -30mm/Viggen iskarit paketti oli hankittu kovakattoseen 5ov automaattiin, ja sujuvasti ruuvattiin automaatti avo-aeron alle

Ensi kesänä sitten nähdään enemmän toimivuudesta, mutta ainakin sopi hyvin paikalle ja ajettavuuskin oli ihan jees.
Viggen-iskareissa oli kyllä kerroin kohdallaan...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
+ Ilmastoinnilla vai ilman? Soittivat varaosaliikkeestä vielä perään ja tuota kyselivät, kun Monroe Reflex iskareita tilailin. Vaikutusta silläkin ilmeisesti joillain merkeillä.Nappe kirjoitti:Jep.romax2 kirjoitti:kuitenkin ihmettelen sitä, että etupään iskareilla on eri varaosanumero, luulisi etupään olevan saman painoinen tai kevyempi.
9-3:ssa on ilmeisesti eri iskarit kaikille malleille, avot/kovakattoiset, automaatti/käsivaihteiset, varmaan 3/5ov myös. Tiedä sitten paljonko on eroa käytännössä...
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Nyt on tolpat irti ja kaverin kundi joka autoa rassaa, väittää että iskarit on kunnossa! Mutta auton etujousitus tuntui ajaessa lyövän jo aika pienissa kuopissa "pohjaan", voiko siihen olla joku muu syy kun kuluneet iskarit ja voiko iskarin kunnon todeta "käsipelillä".Minusta ei, jos iskari ei ole aivan mäsänä. Ja mulle sanottiin että autossa ei ole madallusjousia, vaikka mielestäni se on paljon matalampi kuin vakio.Jouset loppu?Mikäköhän avo NG:n mitta edessä lokarin kaaresta pyörän napaan voisi noin suunnilleen olla?
1995 Cabrio
Ng cab -95 2.3 i , ja mitta;romax2 kirjoitti:Nyt on tolpat irti ja kaverin kundi joka autoa rassaa, väittää että iskarit on kunnossa! Mutta auton etujousitus tuntui ajaessa lyövän jo aika pienissa kuopissa "pohjaan", voiko siihen olla joku muu syy kun kuluneet iskarit ja voiko iskarin kunnon todeta "käsipelillä".Minusta ei, jos iskari ei ole aivan mäsänä. Ja mulle sanottiin että autossa ei ole madallusjousia, vaikka mielestäni se on paljon matalampi kuin vakio.Jouset loppu?Mikäköhän avo NG:n mitta edessä lokarin kaaresta pyörän napaan voisi noin suunnilleen olla?
37 cm oli omassa.
Jouset 13 tkm ajetut eli aika uudet.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
madallujousethan sieltä löytyi
. Pitääkö 1994 rekisteröidyssä autossa olla rekisteriotteessa merkintä madalluksesta?
Ei ollu muuten ABS-anturi Saabilla yhtään sen kalliimpi kuin tonnarin sensorit ovat Motonetissä, jouduin yhden ostaamaan kun remonttimies nuoruuden innossa meni rikkomaan yhden.

Ei ollu muuten ABS-anturi Saabilla yhtään sen kalliimpi kuin tonnarin sensorit ovat Motonetissä, jouduin yhden ostaamaan kun remonttimies nuoruuden innossa meni rikkomaan yhden.
1995 Cabrio