Kojelauta naksuu ja natisee :(
Kojelauta naksuu ja natisee :(
Mites muilla? Kuuluuko teillä 9-3 kojelaudasta ylimääräisiä ääniä? Tuo joka päiväinen kojelaudan ääntely alkaa ottamaan pattiin, kun vanhassa og900 ei ollut vastaavaa ongelmaa. Onko jotain selvää vika kohtaa vai totuttava japanilais-autojen tyylin?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
.....
Ei tasaisella mitään ääniä, mutta jos tulee pienikin töyssy, niin kojelauta natisee ja jos vähän isompi niin napsahtelee aika ikävän kuulosesti
Ja ovetkin rämisee
Noihin natinoihin mä olen kyllä itse eniten pettynyt koko autossa. Kaverin yli 100tkm enemmän ajettu vanha astra ei natise samalla tavalla
Ehkäpä joku pitää minua nipona, mutta kyllä mun mielest jo ton hintasen auton pitäs olla natisematta
Ja ovetkin rämisee
Noihin natinoihin mä olen kyllä itse eniten pettynyt koko autossa. Kaverin yli 100tkm enemmän ajettu vanha astra ei natise samalla tavalla
Ehkäpä joku pitää minua nipona, mutta kyllä mun mielest jo ton hintasen auton pitäs olla natisematta
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Sama vika, ja auto alle vuoden vanha. Natinanitinä alkoi heti syksyllä kelien kylmettyä, ja huollon kommenttikin oli että alusta on näissä niin kova, ja kuopissa tuleville nitinöille ei voi tehdä mitään , no ei kyllä konisportin asennuksen jälkeen ole nitissyt yhtään sen enempää, ja kova ei kyllä vakioalusta ollut...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Mulla kojelauta natisee kylmällä säällä. Paikallistin äänen siihen sivutolpan verhouksen, kojelaudan kulman ja kaiutinritilän paikkeille. Hattuhyllyn natina johtuu siitä, että se mahtuu liikkumaan n. sentin puolelta toiselle mutkissa. Hattuhyllyn nitinä ja "luistelu" loppui, kun laitoin pienet huopatassun palat hattuhyllyn kannatintasojen kulmiin. Kojelaudan natinat häviävät, kun laittaa poppia kovemmalle .
P.S. Ovien sovitusta ei ole tehty aivan viimeisen päälle - kuskin ovi alkaa suhista ja väpättää 160 km/h paikkeilla . Pientä toleranssia siellä täällä siis... (Eikä oo muuten kolaroitu)
P.S. Ovien sovitusta ei ole tehty aivan viimeisen päälle - kuskin ovi alkaa suhista ja väpättää 160 km/h paikkeilla . Pientä toleranssia siellä täällä siis... (Eikä oo muuten kolaroitu)
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
kojelaudan ääntely
Mulla kans kojelauta "rämisi" kylmänä muutaman minuutin. Aiheuttajaksi paljastui kuskin puolen ilmasuutin, tarkemmin sanottuna sulkuläppä. Irroitin kojelaudan ja pääsin käsiksi ilmasuuttimen läppään. Irroitin läpän ja lämmitin suuttimen runkoa (jossa läppä on kiinni) VAROVASTI kuumailmapuhaltimella ja painoin runkoa hiukan kasaan, jolloin läppä istui tiukemmin paikalleen. Varo kuitenkin muotoilemasta runkoa liikaa... Nyt kojelauta ei pidä enää ylimääräisiä räminöitä, kyllä kannatti!!!Valitettavasti ei ole mahdollisuutta laittaa kuvia ko. projektista, mutta toivottavasti jutusta on apua.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Mulla natisi ihan sikana. Sitten otin joka ruuvin irti ja kiristin kyseisillä ruuveilla olevat palat tiukasti toisiaan vasten. Plus tietysti kaikki muut ruuvit. Hanskalokero ie kolise enään ja mittariston kohdalta hävisi natinat kun kiristin niitä ruuveja. Yksi ääni jäi vielä paikantamatta mutta se on paremminkin kolinaa kuin natinaa.
9-3.1972
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: To Tammi 22, 2004 23:01
- Paikkakunta: alaviN
Nitinä ja natina
Mun TurboJubilee ei oo natissu yhtään kojelaudasta, joka onkin hieman erilainen kuin vakio turbossa (mm. hiilikuitua käytetty). Sen sijaan hattuhylly natisee tosi ikävästi...joten otin koko hyllyn pois Ei haittaa kun takaikkunassa on 5%:nen 3M.n tummennuskalvo. (Ei näe ulkopuolelta onko hattuhyllyä vai ei, etuna on vielä sekin että saa tavaratilaan laitettua isompiakin tavaroita )
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Re: Nitinä ja natina
Se hiilikuitu on pelkkä paneelisomistepalanen siinä mittareiden ja katkaisimien ympärillä, se ei natinoita kyllä vaimenna ..Itse kojetaulu on kyllä ihan sama kuin 2.0t:ssä eli kyllä mulla on natissut tosiaan ihan uudesta lähtien, mutta on ominaisuus, joka ei jupinalla ja täällä avautumulla parane ja AS2:n volyyminuppia kaakkoon niitä siitä selviääTurbojubilee kirjoitti:Mun TurboJubilee ei oo natissu yhtään kojelaudasta, joka onkin hieman erilainen kuin vakio turbossa (mm. hiilikuitua käytetty). Sen sijaan hattuhylly natisee tosi ikävästi...joten otin koko hyllyn pois Ei haittaa kun takaikkunassa on 5%:nen 3M.n tummennuskalvo. (Ei näe ulkopuolelta onko hattuhyllyä vai ei, etuna on vielä sekin että saa tavaratilaan laitettua isompiakin tavaroita )
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Itse olen huomannut samaista natinaa oman 9-3:n kojelaudassa ja mieli tekisi kovasti tutkia asiaa, josko siihen joku apu löytyisi. Ongelma on vaan se, että täytyisi tietää missä järjestyksessä kojelauta puretaan. En ole uskaltanut ryhtyä omin neuvoin kokeilemaan, koska ainakin vanhan ysisatkuni kojelaudasta sai helposti rikottua erinäisiä osia ilman asianmukaisia ohjeita. Joten jos joku ystävällinen henkilö voisi kertoa miten kojelauta on kiinnitetty ja missä järjestyksessä purkaminen tapahtuu...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Joo ei auta natista. Kesällä täytyy ottaa projektiksi purkaa ja kasaa koko kojelauta ja laittaa tarvittaessa jotain nylon/kumi renkaita, aluslevyjä ym. nauhaa väliin. Kuinkahan paljon on tarvinnut kojelautaa purkaa, kun sinne asennetaan hands free-laitteisto? Tuo voisi selittää nuo natinat. En kyllä usko, että ihan noin pahasti kojelauta natisisi jos sitä ei ole koskaan purettu. WIS on kova sana. Sieltä löytyy ohjeet kojelaudankin purkuun oikeaoppisesti.
Nyt täytyy tosiaan vain tyytyä laittamaan namikkaa kaakkoon. Ovet ei onneksi enään resonoi, kun tuli laitettua bitumimattoa. Tosin nyt resonoi sivupeilit
Nyt täytyy tosiaan vain tyytyä laittamaan namikkaa kaakkoon. Ovet ei onneksi enään resonoi, kun tuli laitettua bitumimattoa. Tosin nyt resonoi sivupeilit
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Luojan kiitos! Löysin rapinan aiheuttajan kojelaudasta. Ääni tuntui tulevan jotenkin keskeltä tai mittariston takaa. Syyksi paljastui alkuperäisen soittimen johtosarja, joka kulkee kovettuneen kutistesukan sisällä. Tämä nippu siellä sitten kolisi mittariston reunaan ja ties minne. Soitin vaan ulos ja kovettuneen johtosarjan päälle nippusiteillä kerros solumuovia pehmusteeksi. Siinä se. Nyt hermo lepää.