Jarrunestesäiliö(edit: absit meni, edit2: katsastettu)
Jarrunestesäiliö(edit: absit meni, edit2: katsastettu)
M92 9000 CS:n jarrunestesäiliö on jaettu lokeroihin. Mitähän se meinaa, eli miten nestettä pitää säiliöön laittaa, kun yritän takajarrurempan jälkeen laittaa sitä oikean määrän? Haulla löytyi kyllä pinnan taso, mutta mitä ne lokerot ovat?
Viimeksi muokannut kt, Ti Joulu 05, 2006 11:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Lokeroiden väliseinät ei tule korkkiin asti. Eli täytät vaan normaaliin pinnankorkeuteen asti, niin täyttö menee kaikkiin lokeroihin joissa vajausta. Ja pidät sitten huolta, että sen piirin lokerossa jota ilmaat pysyy pinnankorkeus tarpeeksi ylhäällä. Eli kurkit täyttötarvetta sieltä mistä väheni, etkä luule säiliön olevan edelleen täysi jos joku lokeroista on täynnä.
Väliseinät on siellä sitä varten, että jos joku jarrupiireistä tai kytkimen piiri saa ison vuodon, niin muihin piireihin jää vielä nestettä säiliöön. Ei vuoda kaikki piirit kuivaksi sen takia että yksi puhkesi.
Väliseinät on siellä sitä varten, että jos joku jarrupiireistä tai kytkimen piiri saa ison vuodon, niin muihin piireihin jää vielä nestettä säiliöön. Ei vuoda kaikki piirit kuivaksi sen takia että yksi puhkesi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No ni. Hyvin meni jarruremontti. Paitsi: ANTI LOCK palaa eikä ABS toimi! Eli repsikan puolen vaihtosatula ei ollut parhaasta päästä. Palat jumitti niin että jarrut laahasivat ja palat ottivat vain levyn ulkoreunasta. Käsijarrun säätö ei myöskään tahtonut onnistua. Koeajolla ei ongelmia aluksi. Absit pelasi ja jarrupoljin hakkasi takaisin. Kunnes 10 km myöhemmin kävin marketissa. Lähteissäni auton luota kokeilin takavannetta ja se oli kuuma. Pyörän napa oli tosi kuuma. PRKL! Kun lähdin taas ajoon ANTI LOCK loisti taulussa. Sammui kerran lyhyesti, mutta sen jälkeen palaa koko ajan.
Nyt on hyvät satulat ja palat, käsijarrukin ottaa moitteetta, eikä ilmaa tule satuloista. Jarrunestepinta OK. Pumppu toimii kyllä (ilmatessa pyörii, sekä surahtaa kun jarrua painaa. Sulakkeet OK, rele naksuu. Samoin poljin painuu alaspäin, kun laittaa virrat päälle. Anturit on putsattu ja johdot näyttäisi olevan OK. Mutta abs:it ei vaan pelaa.
Voiko liika kuumuus tuhota abs -anturin? Mistä pääsen mittaamaan, toimiiko anturit? Asialla rupee olemaan vähän kiire, sillä huomenna pitäisi käydä konttorilla näyttämässä, että seisontajarru on korjattu..
Nyt on hyvät satulat ja palat, käsijarrukin ottaa moitteetta, eikä ilmaa tule satuloista. Jarrunestepinta OK. Pumppu toimii kyllä (ilmatessa pyörii, sekä surahtaa kun jarrua painaa. Sulakkeet OK, rele naksuu. Samoin poljin painuu alaspäin, kun laittaa virrat päälle. Anturit on putsattu ja johdot näyttäisi olevan OK. Mutta abs:it ei vaan pelaa.
Voiko liika kuumuus tuhota abs -anturin? Mistä pääsen mittaamaan, toimiiko anturit? Asialla rupee olemaan vähän kiire, sillä huomenna pitäisi käydä konttorilla näyttämässä, että seisontajarru on korjattu..

Viimeksi muokannut kt, Ma Joulu 04, 2006 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Kippaat sen puolen takapenkin yles missä oletettavasti vika... tuosta reunan alta löytyy huoltoluukku jonka alta menee tuolle anturille letku. Irrotat läpiviennin ja kaivat alta sen verran letkua esiin, että saat liitoksen näkyville. Liitin auki ja yleismittarilla mittaat resistanssin anturilta. Pitäisi näyttää n. 1 - 1.5kOhmin arvoja. Ittellä kun oli vasen taka-anturi sökönä antoi 2MOhmia arvoksi. Jos sähköskeemat löytyy autolle, ja koska nuo sähköletkuthan tulee tuonne ECU:lle asti, niin mittauksen voi tehdä oikeista piuhoista myös sieltä.
Herkällä analogisella mittarilla kuulemma voisi testata myös toiminnan siten että auton kulma yles ja kun rengasta pyörittää pitäisi neulan heilua. Ei taida onnistua digimittarilla.
Herkällä analogisella mittarilla kuulemma voisi testata myös toiminnan siten että auton kulma yles ja kun rengasta pyörittää pitäisi neulan heilua. Ei taida onnistua digimittarilla.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Onko se abs-anturi lämpöherkkä, noin niin kuin uteliaisuudesta?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Laitetaan nyt tarinaan jatkoa vaikka alkaa mennä offtopic:iksi. Eli vein auton konttorille, pyysin saman katsastusmiehen tarkastamaan kuin edellisellä kerralla ja sanoin että abs-anturi meni rikki ja valo palaa.
-Mutta eihän se viimeksi palanut?
-No ei palanut.
-Mä tiedän, että se häiritsee sua niin paljon että laitat sen kuntoon.
-Joo.
Ja niin myös häiritsee, eli aion laittaa hetimiten kuntoon. Mutta reilua peliä muuten, sillä sitä seisontajarruahan (ja akun kiinnitystä) tulin uudestaan näyttämään.
-Mutta eihän se viimeksi palanut?
-No ei palanut.
-Mä tiedän, että se häiritsee sua niin paljon että laitat sen kuntoon.
-Joo.
Ja niin myös häiritsee, eli aion laittaa hetimiten kuntoon. Mutta reilua peliä muuten, sillä sitä seisontajarruahan (ja akun kiinnitystä) tulin uudestaan näyttämään.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Mutta näinhän sen kuuluukin toimia, uusintakatsastuksessa tarkastetaan vaan ne viat mistä on aiemmin hylätty.kt kirjoitti:Ja niin myös häiritsee, eli aion laittaa hetimiten kuntoon. Mutta reilua peliä muuten, sillä sitä seisontajarruahan (ja akun kiinnitystä) tulin uudestaan näyttämään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."