Papalle 900 i 16

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

On hyvä tilaisuus vertailla, kun papan entisnen noin 280.000 ajettu 900c special jää minulle. Perstuntumalla tuo 62.000 ajettu on kyllä ihan eri peli. Kaikki toimii niin napakasti vaihteistoa myöten. Pykälät vain loksahtelevat paikoilleen.

Jotta nyt kukaan ei ymmärrä tätä juttua väärin, niin millään tavoin en pyri esittämään asiaa rahamiesten rehvasteluna, kun perheeseemme ei sellaisia kuulu....siis rahamiehiä Yritin vai sanoa sitä, että minusta huippuykilöstä on pakko maksaa enemmän kuin loppuunajetusta. Sitä asiaa ei saabistiyhteisömme oikein halua ymmärtää, vaan tuollaiseet todelliset helmetkin olisi saatava satasella tai parilla. No minä sain papan auton ilmiseksi, kun siitä tulee hänen lapsenlapselleen eka auto. Missään tapauksessa sitä ei voi verrata tuohon viimeismpään ostokseen, vaikka onkin säännöllisesti huollettu jne.

On kuulemma papan helpompi luopua 17 vuotta sitten uutena ostetusta hyvästä ja luotettavasat palvelijastaan, kun tietää sn jäävän oman perheen hoiviin.
Kyllä siitä tulee oikein siisti auto jälkikasvulle ja nyt on molemmilla sitten pappamobiilit odottamassa, yhdenlaista sukupolvien välistä saabismia sekin :)

Pitäisiköhän kirjoittaa juttu Saabistiin ?
# 419 Vesa Pohjalainen
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Pitäisiköhän kirjoittaa juttu Saabistiin ?
Pitäisi :wink:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Sitä asiaa ei saabistiyhteisömme oikein halua ymmärtää, vaan tuollaiseet todelliset helmetkin olisi saatava satasella tai parilla.
se että yksi tai kaksi ihmistä lausuu tuon ääneen, ei tee siitä ainakaan minun mielestäni mitenkään vallitsevaa mielipidettä joten älä suotta Vesa rasita itseäsi ajatuksella. jätetään itse kullekin vapaus omaan mielipiteeseen, kysynnän ja tarjonnan lakihan on se mikä lopulta määrää.

hienoa että ilmeisen hyvin säilynyt saab pääsi arvostavaan kotiin!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

lucaf kirjoitti:
Sitä asiaa ei saabistiyhteisömme oikein halua ymmärtää, vaan tuollaiseet todelliset helmetkin olisi saatava satasella tai parilla.
se että yksi tai kaksi ihmistä lausuu tuon ääneen, ei tee siitä ainakaan minun mielestäni mitenkään vallitsevaa mielipidettä joten älä suotta Vesa rasita itseäsi ajatuksella. jätetään itse kullekin vapaus omaan mielipiteeseen, kysynnän ja tarjonnan lakihan on se mikä lopulta määrää.

hienoa että ilmeisen hyvin säilynyt saab pääsi arvostavaan kotiin!
Tokihan se on jokaisen oma asia, miten homman arvottaa.
Toin vain esille provosoivaan tyyliini näkemykseni siitä, että minusta Saabit ovat hyviä autoja ja niitä myös arvostan.

Yritän suhteuttaa asiaa hinnan suhde käyttöarvoon ja -ominaisuuksiin, silloin joku tonnari painii ihan omassa luokassaan vanhan kansan satkusta puhumattakaan.

edit:

Onhan tässä tietenkin se positiivinen puoli, että esim. aloitteleva autoilija pääsee kiinni pienellä sijoituksella turvalliseen autoon, joten on sekin varteenotettava näkökulma.
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin