Tehoa 16v koneesta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Saban reseptiin lisäisin vielä jyrkemmät nokat, mahdollista hiotuttaa orkkiksista. Esim. R-Koneistuksella maksaa 84€/nokka.
Foxbody turbo
^IceMan^
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 22:50

Viesti Kirjoittaja ^IceMan^ »

Japso kirjoitti:Saban reseptiin lisäisin vielä jyrkemmät nokat, mahdollista hiotuttaa orkkiksista. Esim. R-Koneistuksella maksaa 84€/nokka.
no ollut alunperin aikomus.
Pieni askel ihmiselle, suuri harppaus hullulle.
^IceMan^
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 22:50

Viesti Kirjoittaja ^IceMan^ »

kertokaapa viisaammat. paljo kannattaa ottaa vauhtipyörästä pois. sanovat 6-7kiloseks mut onko liian kevyt?
suppari:kerroppa miks niitä kaasareita ei sais toimii 16v koneessa?
Pieni askel ihmiselle, suuri harppaus hullulle.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

^IceMan^ kirjoitti:kertokaapa viisaammat. paljo kannattaa ottaa vauhtipyörästä pois. sanovat 6-7kiloseks mut onko liian kevyt?
suppari:kerroppa miks niitä kaasareita ei sais toimii 16v koneessa?
En muistaakseni ole sanonut ettei sais toimimaan?Onhan tuplia käytetty iät ja ajat,ja on niillä oikeasti nopeitakin autoja ollut.

Vauhtipyörästä kaikki ylimääräinen pois,Saab on siitäkin hyvä auto ettei kuski saa kytkintä/vauhtipyörää suuhunsa jos se pettää?
Mitä tarkoitit tolla liiallisella keveydellä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

8kilonen on alunperin vauhtipyörä. Eli 6-7kilonen ei oo liian kevyt vielä. :)
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:8kilonen on alunperin vauhtipyörä. Eli 6-7kilonen ei oo liian kevyt vielä. :)
Noh,kerroha sä sitte että mikä on ''liian'' kevyt :)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:8kilonen on alunperin vauhtipyörä. Eli 6-7kilonen ei oo liian kevyt vielä. :)
Noh,kerroha sä sitte että mikä on ''liian'' kevyt :)
no varmaan siksi ettei alavääntö häviäisi kokonaan..
bmw e46 alias proteesi
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

anaconda kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:8kilonen on alunperin vauhtipyörä. Eli 6-7kilonen ei oo liian kevyt vielä. :)
Noh,kerroha sä sitte että mikä on ''liian'' kevyt :)
no varmaan siksi ettei alavääntö häviäisi kokonaan..
Jokamiesluokassa varsinkaan tuo alavääntö ei luulis ratkaisevan mitään?

Auton(varsinkaan tässä moottorin kokoluokassa) en laittais kyllä minkään näköistä arvoa vauhtipyörän painolle.Tarkoitan siis että se ei voi olla liian kevyt.Periaatteessa aina,kun kampurassa jollain tavalla kiinni olevien tavaroiden painoa muutellaan,pitäs koko hoito viedä painoitettavaksi.

http://kotisivu.dnainternet.fi/iiro74/auto/PICT0333.JPG
Jos tällaisia käytetään katuautoissa(nopeimmissa),niin luulenpa että saat antaa sorvia just sen verran ku pokka kestää.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Onpa erittäin asiantuntevaa ohjetta,ja asiallisesti neuvottu miten tehdä
ja virittää jokkisauto jolla vois pärjätä kahinoissa.modelle olis hommia
puuttua,lukee näitä muutkin kun klubin jäsenet,hyvää mainosta ja
jutun juurta muille foorumeille.
Ari 1622
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Hydraulisille venttiilinnostimille pidetään maksimina 7000 kierrosta minuutissa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pekka Valtanen kirjoitti:Hydraulisille venttiilinnostimille pidetään maksimina 7000 kierrosta minuutissa.
Mihin perustuu?
Ei siis ole mikään epäily,vaan mielenkiinto.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai ovat kuitenkin sen verran painavat etteivät pysy mukana ja sitten kupit halki...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

mikkoimp kirjoitti:kai ovat kuitenkin sen verran painavat etteivät pysy mukana ja sitten kupit halki...
Muistaakseni olen jossain nähny kyllä 8v paininkuppejakin haljenneina.Onkos niille samat kierros suositukset?

Onko noille hydraulisille parempia vaihtoehtoja?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

8v koneissa on aika herkät halkeamaan jos ylikierroksia saa kun ovat vielä painavammat kuin 16v... eli 8v ei paljonkaan kestä yli 6000 kierroksia... eiköhän tua 7000 riitä jo kumminkin aika pitkälle ja jos niitä vaihtelemaan alkaa niin tulee ainakin jokkikseen liian kalliiksi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Pohjanlahden toisella puolella tuntuu väitettävän 7,2krpm maximiksi hydraulisille. Saahan sinne mekaaniset jos kunnolla haluaa jenkaa antaa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin