Joo ja minun nopan mittariin paukahtaa se 240 000 ihan just toisen nopan mittarissa onkin sitten jo 400 000km ja hyvin lähti -20 pakkasesta käyntiin ilman lämmityksiä
himmee kirjoitti:En kyllä ymmärrä, että millasella ajotyylillä tuollasia kilometrejä saavutetaan. No joo automaattilaatikolla voin ymmärtää, mutta manuaali "pakottaa" aina vähän rällättään..
Miten niin? kyllä ne kestää jos kehtaa vaidella öljyjä säännöllisesti.
Itellä piristetty 900 t16 mittarissa 376 tkm. laatikko kuin uusi kone toimii niinkuin pitää, eikä kummallekkaan ole tehty muuta kuin asiaan kuuluvat huollot.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Janezki kirjoitti:Noita lukemia kun katselee, niin onpa minun 900:lla vielä kilometrejä edessä reilusti. Just tuli tuohon -85:een täyteen 230 000.
Niin on
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO MR, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Kyllä tää on mulla ekä auto jossa on mittarissa tämä määrä kilometrejä ja pääsee näin pienillä ongelmilla ja korjauksilla. Taitaa olla seuraavakin peli merkkiä SAAB
Autohan on -91 S. Kohta pitäisi konttorille mennä näyttämään mitä ovat mieltä kunnosta...
viime ässässä tuli 466666 mittariin niin kori oli jo niin mätä että otin siitä vaan tekniikan hyväkoppaiseen kaasariin... tuo koppa niissä tahtoo ennen levitä kuin tekniikka jos vaan on öljyjä jne vaihdeltu...
Onhan tuossa omassakin tullut kilometrejä vain n. 314 000km. Viimmeksi piti öljyt vaihtaa jo 7000km välillä kun oli mobiilit jo siinä kunnossa. Lootaöljyt tuli vaihettua sitäkin tiheämmin testien vuoksi..
Silti väitän ajotyylillä olevan aika paljon merkitystä. Tosin ei tule koskaan ajettua esim. kylmällä koneella yli 3000rundia, toivotaan että pitkään tuo satku kestäisi.
Luulis kopan kestävän. Vasta on hieman kukkaa ilmestynyt lokarinkaariin.
Pohja on kuin uusi, kun se on vuonna 2001 ruosteenestokäsittelyssä käytetty. -ainakin toivon että kestää pitkääääääääään....
että ensimmäisellä saabillani(9000:n) oli ajettu ostaessani sen 475tkm. Ajoin sillä parivuotta ja myydessäni sen eteen päin, oli mittarissa 550tkm. Näin auton ajossa vielä vuosi sen jälkeen. Ainakaan itse ei tarvinnut tehdä mitään kone rempantapaista. Kahdesti se jätti tien päälle, syynä vakaa uskomus tankissa olevaan bensan määrään. Oma moka.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Ostin vaimolle talviautoksi kuukausi sitten -89 vuosimallia olevan satkun, jolla oli jopa 1 viikko ajoaikaa jäljellä ja mittarissa 380 tkm. Vaihdoin takapöntön ja oikean puolen alapallonivelen ja eikun viivalle. Ensimmäisellä läpi yrityksellä läpi. Kone ja tekniikka toimii loistavasti (eikä niille auton historian mukaan ole tehty mitään kummempia korjauksia, mukana tuli katsatuskuitteja koko auton käyttöhistorian ajalta), ainoana miinuksena hieman lahot ovien alareunat ja konepelti.