Turvavöistä
Turvavöistä
Yritin hakua, mutta siellä ei ollut vinkkejä. Eli hyvinkin tuttu ongelma varmaankin Saabeissa. Turvavyö ei kelaannu sisään aukaisun jälkeen. Pirullista on se, että se saataa jäädä ja on jäänytkin oven väliin useamman kerran. Onko korjausehdotuksia. og 900 -90
Re: Turvavöistä
Ellet löydä hyviä, niin Helsingissä on yritys jolla on sertifikaatti vaihtaa niitä turvavöitä. Sinne voi lähettää vyöt korvjattavaksi postissa.Robocop kirjoitti:Yritin hakua, mutta siellä ei ollut vinkkejä. Eli hyvinkin tuttu ongelma varmaankin Saabeissa. Turvavyö ei kelaannu sisään aukaisun jälkeen. Pirullista on se, että se saataa jäädä ja on jäänytkin oven väliin useamman kerran. Onko korjausehdotuksia. og 900 -90
Nimi taisi olla Suomen turvavyö ja osoite Kantelettarentie ( sijaitsee Kannelmäessä ).
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vianorilta sai Klippanin tarvikevyötä jonka pystyi vaihtamaan alkuperäisen tilalle, ainakin 99:ssä. Muutenkin tuo Klippanin tarvike oli samannäköinen kuin 99:n vyö.
Itse tein vielä hieman tyhmästi eli vaihdoin tarvikkeessa olleen jalan Saabin alkuperäiseen jalkaan. Kelojen kiinnityspisteet oli samalla kohtaa. Laitoin sitten vanhan jalan ja uuden tarvikekelan toisiinsa pultilla ja mutterilla. Jotka muuten ostin pulttiliikkeestä ja otin jalan että kelan malliksi. Itku meinasi päästä, kun pulttiliikkeen myyjä haki "hieman" soveltuvammat osat. Mutta eipä sitä viitsisi sinne mitään normipulttia laittaa
Niin. Tuossa Klippanissa oli kiinni ihan samannäköinen vastarauta (siis se mikä tökätään sinne lukkoon) kuin satkussa. Itte jouduin sen sahaamaan pois, kun vanhemmassa 99:ssä on giljotiinit.
Se sitten, että löytyykö noita enää mistään ja se, että sopiiko se satkuun niin sitä en tiedä. Mutta tulipahan taas turistua vaihtoehdoista.
Itse tein vielä hieman tyhmästi eli vaihdoin tarvikkeessa olleen jalan Saabin alkuperäiseen jalkaan. Kelojen kiinnityspisteet oli samalla kohtaa. Laitoin sitten vanhan jalan ja uuden tarvikekelan toisiinsa pultilla ja mutterilla. Jotka muuten ostin pulttiliikkeestä ja otin jalan että kelan malliksi. Itku meinasi päästä, kun pulttiliikkeen myyjä haki "hieman" soveltuvammat osat. Mutta eipä sitä viitsisi sinne mitään normipulttia laittaa

Niin. Tuossa Klippanissa oli kiinni ihan samannäköinen vastarauta (siis se mikä tökätään sinne lukkoon) kuin satkussa. Itte jouduin sen sahaamaan pois, kun vanhemmassa 99:ssä on giljotiinit.
Se sitten, että löytyykö noita enää mistään ja se, että sopiiko se satkuun niin sitä en tiedä. Mutta tulipahan taas turistua vaihtoehdoista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001