Turvavöistä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Yritin hakua, mutta siellä ei ollut vinkkejä. Eli hyvinkin tuttu ongelma varmaankin Saabeissa. Turvavyö ei kelaannu sisään aukaisun jälkeen. Pirullista on se, että se saataa jäädä ja on jäänytkin oven väliin useamman kerran. Onko korjausehdotuksia. og 900 -90
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Turvavöistä

Viesti Kirjoittaja pevi »

Robocop kirjoitti:Yritin hakua, mutta siellä ei ollut vinkkejä. Eli hyvinkin tuttu ongelma varmaankin Saabeissa. Turvavyö ei kelaannu sisään aukaisun jälkeen. Pirullista on se, että se saataa jäädä ja on jäänytkin oven väliin useamman kerran. Onko korjausehdotuksia. og 900 -90
Ellet löydä hyviä, niin Helsingissä on yritys jolla on sertifikaatti vaihtaa niitä turvavöitä. Sinne voi lähettää vyöt korvjattavaksi postissa.

Nimi taisi olla Suomen turvavyö ja osoite Kantelettarentie ( sijaitsee Kannelmäessä ).
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Jostain malleista onnistuu itsekin kiristää sisäänkelaus jousta.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vianorilta sai Klippanin tarvikevyötä jonka pystyi vaihtamaan alkuperäisen tilalle, ainakin 99:ssä. Muutenkin tuo Klippanin tarvike oli samannäköinen kuin 99:n vyö.

Itse tein vielä hieman tyhmästi eli vaihdoin tarvikkeessa olleen jalan Saabin alkuperäiseen jalkaan. Kelojen kiinnityspisteet oli samalla kohtaa. Laitoin sitten vanhan jalan ja uuden tarvikekelan toisiinsa pultilla ja mutterilla. Jotka muuten ostin pulttiliikkeestä ja otin jalan että kelan malliksi. Itku meinasi päästä, kun pulttiliikkeen myyjä haki "hieman" soveltuvammat osat. Mutta eipä sitä viitsisi sinne mitään normipulttia laittaa :lol:

Niin. Tuossa Klippanissa oli kiinni ihan samannäköinen vastarauta (siis se mikä tökätään sinne lukkoon) kuin satkussa. Itte jouduin sen sahaamaan pois, kun vanhemmassa 99:ssä on giljotiinit.

Se sitten, että löytyykö noita enää mistään ja se, että sopiiko se satkuun niin sitä en tiedä. Mutta tulipahan taas turistua vaihtoehdoista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin