Sp:n stage III on the way!
Sp:n stage III on the way!
Pitkä piina taitaa nyt vihoin kääntyä voitoksi.
Sain viime torstaina vahvistuksen että tavarani ovat lähteneet hurreista.
Tämä nyt sinänsä ei ole mitään uutta, onhan nuo tavarat jo kahdesti ennenkin luvattu lähettää.
Varmistin tänään asian Rikulta, joka oli myös saanut tiedon SP:ltä.
Näyttää siltä että kamani ovat tulossa privaatti kuormana
En tiedä oliko sillä jotain vaikutusta, kun kirjoitin viime viikolla pitkän listan sontaa ja pari uhkausta SP:lle, kun mitään ei ole kuulunut ja vielä herra tj Claes lyö luuria korvaa
Sain viime torstaina vahvistuksen että tavarani ovat lähteneet hurreista.
Tämä nyt sinänsä ei ole mitään uutta, onhan nuo tavarat jo kahdesti ennenkin luvattu lähettää.
Varmistin tänään asian Rikulta, joka oli myös saanut tiedon SP:ltä.
Näyttää siltä että kamani ovat tulossa privaatti kuormana
En tiedä oliko sillä jotain vaikutusta, kun kirjoitin viime viikolla pitkän listan sontaa ja pari uhkausta SP:lle, kun mitään ei ole kuulunut ja vielä herra tj Claes lyö luuria korvaa
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
ASIAA Onnenpoika
Nyt kun oot saanut noi kamat, niin sitten voidaankin alkaa kirjoittelemaan STCS:n palstalle SP:stä tositarinoita
Mun asiat on vähän huonommin. Saan IC:n vasta ensi viikolla, joten Malmin lentokenttäajot taitaa jäädä väliin. V t ttaa
Maptunin Fredrik ei lupauksista huolimatta saanut IC:n valmistajalta mun IC:tä viime viikon loppuun mennessä. IC:n alihankkijan toimittamat alumiinikennon rakenteet ei olleet tulleet ajoissa perille IC:n valmistajalle PRKL
Nyt kun oot saanut noi kamat, niin sitten voidaankin alkaa kirjoittelemaan STCS:n palstalle SP:stä tositarinoita
Mun asiat on vähän huonommin. Saan IC:n vasta ensi viikolla, joten Malmin lentokenttäajot taitaa jäädä väliin. V t ttaa
Maptunin Fredrik ei lupauksista huolimatta saanut IC:n valmistajalta mun IC:tä viime viikon loppuun mennessä. IC:n alihankkijan toimittamat alumiinikennon rakenteet ei olleet tulleet ajoissa perille IC:n valmistajalle PRKL
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Täytyy nyt toivoa että kaikki kamat ovat tosissaan tuossa kuormassa. Jostain kumman syystä mulla kalvaa mieltä sellainen tapaus jossa kurma on puutteellinen, kuten sulla.Turbo Sensonic kirjoitti:ASIAA Onnenpoika
Nyt kun oot saanut noi kamat, niin sitten voidaankin alkaa kirjoittelemaan STCS:n palstalle SP:stä tositarinoita
Mun asiat on vähän huonommin. Saan IC:n vasta ensi viikolla, joten Malmin lentokenttäajot taitaa jäädä väliin. V t ttaa
Maptunin Fredrik ei lupauksista huolimatta saanut IC:n valmistajalta mun IC:tä viime viikon loppuun mennessä. IC:n alihankkijan toimittamat alumiinikennon rakenteet ei olleet tulleet ajoissa perille IC:n valmistajalle PRKL
Hyvin kyllä huomaa eron näiden kahden toimittajan välillä. Maptunilla on perusteet miksi tavara ei tule. SP sen sijaa olisi tuossakin tapauksessa ensin haistatellut viikon tai parinkin...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aivan. Tai sitten voi pahimmassa tapauksessa käydä kuin "2,3T sportille", jolle tuli vääränlainen kytkin SP:ltä Mun tilaamia osia tuli SP:ltä "tipottain", ensin tuli etuiskarit ja osa puslista. Toisessa erässä tuli sitten puuttuvat puslatVigge kirjoitti:Täytyy nyt toivoa että kaikki kamat ovat tosissaan tuossa kuormassa. Jostain kumman syystä mulla kalvaa mieltä sellainen tapaus jossa kurma on puutteellinen, kuten sulla.
Joo, onhan se kyllä selkeä ero. Mutta silti v t ttaa, että ei pääse Malmin lentokentälle iskukykyisellä autolla. Oon nyt menettänyt kaksi rata-ajomahdollisuutta, koska auto ei ole ollut kunnossa ja se syö miestäVigge kirjoitti:Hyvin kyllä huomaa eron näiden kahden toimittajan välillä. Maptunilla on perusteet miksi tavara ei tule. SP sen sijaa olisi tuossakin tapauksessa ensin haistatellut viikon tai parinkin...
No jos auton saisi ensi viikolla kondikseen, niin pääsisi sentään vielä vähän aikaa ajelemaan ennen kuin lumet tulee
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No ollaan "Vigge":n kanssa kyllä odoteltu noita omia kamojammepade900 kirjoitti:Hyvä että vihdoin alkaa tapahtua...Oothan jo jonkun aikaa saanu odotella
Hyvä homma, jos hän saa vihdoinkin noi kamansa. Nyt kun vielä SP ryhdistyisi, että PCS:n Riku ja Pete saisivat sen arvoista palvelua kuin heille kuuluu, niin se olis hyvä.
SP ei edes lähetä mitään lähetyslistoja PCS:n tilaamista kamoista. Eli kun heille tulee ilmoitus SP:n paketista, siellä voi olla lähes mitä vaan. PCS:llä ei myöskään ole mitään kirjallista jälleenmyyntisopimusta SP:n kanssa
Kunhan nyt sais noi kamat kiinni autoon ennenkuin pakkaset tulee ja sen jälkeen vois käyttää auton ST-Motorsilla, vai tietääkö joku muu joitain muita tehoa mittavia puljuja pääkaupunkiseudulla
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onhan noita paikkojaTurbo Sensonic kirjoitti:
Kunhan nyt sais noi kamat kiinni autoon ennenkuin pakkaset tulee ja sen jälkeen vois käyttää auton ST-Motorsilla, vai tietääkö joku muu joitain muita tehoa mittavia puljuja pääkaupunkiseudulla
-tuning world veikkola
-klaukkalan diesel
-harinen (vai oliko tämä nyt sama kun tuning world)
Kannattaa selvittää etukäteen missä mitataan ja mitä. Esim klaukkalan dieselissä ei ainakaan ennen saanut kuin tehokäyrän. Eli jos halusit väännöt esille piti ne laskea tehokäyrän perusteella. Klaukkalassa ei myöskään mitata seoksia.
Tietääkö joku onko Suomessa sellaista penkkiä, joka piirtää myös lambda-arvon kierroluvun funktiona. ST:ssä kun ei ole muuta mittaria kuin pakokaasuanalysaattori.
Kysy hinta myös etukäteen, esim. ST:ssä on viime aikoina ollut hieman "heittoa", ilmeisesti pärstäkertoimen mukaan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Vähän kuulostaa oudolta tuo Klaukkalan Dieselin touhu. Ainakin mulla on ollut sellainen käsitys, että vain vääntö voidaan mitata ja hevosvoimat saadaan selvitettyä laskemalla vääntökäyrän ja kierrosluvun suhdettaVigge kirjoitti: Kannattaa selvittää etukäteen missä mitataan ja mitä. Esim klaukkalan dieselissä ei ainakaan ennen saanut kuin tehokäyrän. Eli jos halusit väännöt esille piti ne laskea tehokäyrän perusteella. Klaukkalassa ei myöskään mitata seoksia.
Aika erikoista jos ovat väittäneet mitanneensa vain tehon kun sen ei pitäisi olla edes mahdollista
En nyt mikään expertti ole, mutta varsin luotettavasta lähteestä olen tuon tiedon saanut
Edit: Vähän huolimattomasti luin Viggen kirjoituksen. Eli eivät vain tulosta vääntökäyrää? Voisikohan heillä olla epävarmuutta vääntöarvojen muuntamisesta tehokäyräksi ja eivät halua siksi julkaista molempia. Nimimerkillä: Arvailija
Itse en ole paikalla käynyt, mutta näin minulle kertoi TT supralla ajava kaveri joka on vieraillut useasti klaukkalan dieselissä. Printissä siis ainoastaan tehokäyrä.2,3T sport kirjoitti:
Vähän kuulostaa oudolta tuo Klaukkalan Dieselin touhu. Ainakin mulla on ollut sellainen käsitys, että vain vääntö voidaan mitata ja hevosvoimat saadaan selvitettyä laskemalla vääntökäyrän ja kierrosluvun suhdetta
Aika erikoista jos ovat väittäneet mitanneensa vain tehon kun sen ei pitäisi olla edes mahdollista
En nyt mikään expertti ole, mutta varsin luotettavasta lähteestä olen tuon tiedon saanut
Edit: Vähän huolimattomasti luin Viggen kirjoituksen. Eli eivät vain tulosta vääntökäyrää? Voisikohan heillä olla epävarmuutta vääntöarvojen muuntamisesta tehokäyräksi ja eivät halua siksi julkaista molempia. Nimimerkillä: Arvailija
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Kaava EI TOIMI. Siinä mättää joku, kun edes laskimeni ei saa oikeaa tulosta algebra-moodissa.T16 kirjoitti:teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
Oletko varmasti kirjoittanut oikein, koska 900T16S:ssä ei voi olla tehoa 5047kw:ia...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kyllä tuo pitäisi olla oikein.dimebak kirjoitti:Kaava EI TOIMI. Siinä mättää joku, kun edes laskimeni ei saa oikeaa tulosta algebra-moodissa.T16 kirjoitti:teho [W] = vääntömomentti [Nm] x 2 x 3,1415 x r/s
Oletko varmasti kirjoittanut oikein, koska 900T16S:ssä ei voi olla tehoa 5047kw:ia...
SI-järjestelmästä voima ilmoitetaan Newtonina, matka metreinä ja
aika sekunteina. Esimerkki:
100Nm kierrosluvulla 100r/s(6000RPM)
100Nm*2Pii (ympyrän säteen suhde halkaisijaan, tuo metri on se säde ja
saamme tuloksen radiaaneina)*100r/s=62800Nm/s, ja Nm/s tunnetaan myös
wattina.
62,8Kw on ~85,4HV.
#1730
500whp.net member
500whp.net member