Noissa letkuissa on ollut halkeamia, joiden häikkä esiintyy , kun kurvaa jokonkin suuntaan ja keskihakuisvoima repii johtonippua. Silloin on se halkeama hetken avoinna.
Poliisien Saabeissa, satkuissa, esiintyi pätkimistä, kun kurvasi määrättyyn suuntaan. Vika löytyi johtosarjan halkeamista, siis alipaineletkujen osalta.
Uudet alipaineletkut kannattais asentaa.
Outo käynnistyvyys ja kiihdyttäessä pätkii...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Joo, kiitti vinkistä. Osan letkuista olenkin uusinut, mutta tuli arvioitua väärin ja ostin letkua liian vähän -> ei oo tullu ostettua lisää. Käynpä hakemassa pätkän lisää ja vaihdan loputkin.
Mitä muuten tuo Trionic 5 tarvitsee kylmäkäynnistykseen. Siis mitkä anturit, kylmäkäynnistysventiili(t), jos sellaisia edes on? Tyhjäkäyntimoottori? Joku lämpöanturi?
Tuo vaiva tosiaan ilmenee kylmänä ja viilenneenä. Lämpöisenä lähtee käyntiin hyvin.
Mitä muuten tuo Trionic 5 tarvitsee kylmäkäynnistykseen. Siis mitkä anturit, kylmäkäynnistysventiili(t), jos sellaisia edes on? Tyhjäkäyntimoottori? Joku lämpöanturi?
Tuo vaiva tosiaan ilmenee kylmänä ja viilenneenä. Lämpöisenä lähtee käyntiin hyvin.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Päivitystä tähänkin. Uuden lambda-anturin (Bosch) ja myös bensasuodattimen vaihto tuntui saavan aikaan ihmeitä. Auto lähtee käyntiin hyvin ja pitkähkö starttaus ei ole enää vaivannut. (kop, kop...täytyy koputtaa puuta). Mutta, mutta...nykimistä esiintyy edelleen. Vika esiintyy kun normaalisti vaihtaa kakkoselle ja painaa kaasua. Auto ei vain jokakerta lähde kiihtymään. Tätä kestää ehkä n. 1-2 sek tai kun kierrokset nousee tarpeeksi. En sitä ole pistänyt merkille. Haitta tulee esiin lämpöisellä/hetken aikaa seisseellä moottorilla. Lämpöisenä tuota tehohäviöitä en ole havainnut.
Niin ja DI-kasetti on tosiaan vaihdettu heti ensimmäisenä. Hyvänä kakkosena vaihdettiin moottorin lämpötila-anturi.
Kerrotaan vielä se, että tuo vaiva ei tosiaan esiinny kokoaikaa eikä sille siis löydy mitään selvää "kaavaa." Ja vika esiintyy vain ja ainoastaan kun kiihdyttää 2:lla. Olen testannut esim. kolmosella kiihdyttämistä -> no problem...
Tuo Firges9000:n antama neuvo on vielä toteuttamatta koska sitä nyt on neljän äijän voimin ihmetelty ja kukaan ei ole murtumia ap letkuista löytänyt. Ajatelin kuitenkin ne vielä vaihtaa...
Vinkkejä/neuvoja/hyviä arvauksia otetaan mielellään vastaa, että sais taas auton kulkemaan arvoisellaan tavalla!
Niin ja DI-kasetti on tosiaan vaihdettu heti ensimmäisenä. Hyvänä kakkosena vaihdettiin moottorin lämpötila-anturi.
Kerrotaan vielä se, että tuo vaiva ei tosiaan esiinny kokoaikaa eikä sille siis löydy mitään selvää "kaavaa." Ja vika esiintyy vain ja ainoastaan kun kiihdyttää 2:lla. Olen testannut esim. kolmosella kiihdyttämistä -> no problem...
Tuo Firges9000:n antama neuvo on vielä toteuttamatta koska sitä nyt on neljän äijän voimin ihmetelty ja kukaan ei ole murtumia ap letkuista löytänyt. Ajatelin kuitenkin ne vielä vaihtaa...
Vinkkejä/neuvoja/hyviä arvauksia otetaan mielellään vastaa, että sais taas auton kulkemaan arvoisellaan tavalla!

Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97